בטח כבר הגעתם למסקנה שהיום כבר לא כל כך פשוט להגיע לקהל גדול יותר ולשמור על מערכת יחסים עקבית ואינטימית איתו. עולם השיווק הדיגיטלי מתפתח בקצב מסחרר וללא הפסקה, כל יום נוספים עוד ועוד כלים, פתרונות ופלטפורמות שכולם נועדו להקל על החיים של המשווקים. מרוב עצים לא רואים את היער. ממש ככה.
בתור אחת ש"חיה" כלים מקוונים ו"אוכלת" פלטפורמות כסייד דיש אני מחלקת את הכלים הדיגיטליים שאני משתמשת בהם ל"חובה להשתמש" ול-"נחמד שיהיה". כלי חובה אחד שאני באופן אישי מאוד שמחה שגיליתי השנה ואני לא מתכוונת לוותר לכם עליו הוא: ActiveTrail – מערכת לדיוור אלקטרוני חכם ,ו-הו! כה קל לשימוש. מודה. אוהבת:)
פרט לכך שאימייל מרקטינג ידוע ככלי המספק את ה-ROI הכי גבוה בדיגיטל, מדובר על דרך מצוינת להגיע באופן אישי ללקוחות, להבין את ההרגלים שלהם ולבנות איתם מערכת יחסים של ממש.
שיווק בדואר אלקטרוני
מדובר בכלי מצוין שהשנה האחרונה עשתה לו רק טוב, הנה כמה חידושים:
1. אוטומציות (Marketing Automation)-
יאייי. חיכיתי הרבה זמן לזה! למי שלא מכיר את המושג, מדובר במערכת (כמו משחק מחשב וירטואלי) המסוגלת לקבוע מראש סדרות של אימיילים שיישלחו לנרשמים בזמנים מסוימים, ממש תרשים זרימה עם "תחנות" שונות. למשל: איש קשר חדש נרשם לקבלת ניוזלטר של חנות, ניתן להגדיר שכעבור דקה יישלח אליו מייל עם מידע על מוצרים קיימים, וכעבור שבוע יישלח אליו מייל עם מוצרים בהנחה. זה קורה באופן אוטומטי עם מינימום התעסקות (כמו שאנחנו אוהבים). אפשר לקבוע תחנות שמיועדות רק למי שפתח או לא פתח האימייל, הקליק או לא הקליק על לינק ששלחתם לו, ביצע רכישה באתר או לא ביצע וכו’. ניתן גם לתזמן את האימיילים במרחקי זמן של דקות, שעות, ימים ואפילו חודשים.
2. טריגרים –
מאחורי הקלעים של האימיילים שבטח נתקלתם בהם ואני אוהבת לכנות אותם "בדיוק כש…", מאפשרים לכם לתזמן את האימיילים בדיוק לרגע הנכון! למשל: מייל "ברוך הבא" שנשלח מיד לאחר שלקוח מילא טופס הרשמה לאתר, מייל עם הטבה מיוחדת בדיוק ביום ההולדת, מייל תזכורת יום לפני הוולנטיינס דיי, שעה לפני תחילת הוובינר ועוד. מיילים מבוססי טריגר יכולים להיות כחלק מהאוטומציה, כחלק מסדרת אימיילים, או כמייל אחד נפרד שנשלח ברגע שהטריגר שקבעתם מופעל. אימיילים שעובדים לפי טריגרים תורמים להרגשה האישית…וזה, חברים, מה שעושה את כל ההבדל.
3. סגמנטציה חכמה –
זוכרים שפעם אימיילים שיווקיים היו נשלחים לכל מי שמופיע ברשימת התפוצה? האימייל מרקטינג עבר טרנספורמציה והמיילים נהיו כעת הרבה הרבה יותר פרסונליים וממוקדים. ולכן פילוח של רשימת התפוצה שלכם הוא קריטי. במערכות דיוור חדישות קיימת סגמנטציה המאפשרת לכם לחלק את הלקוחות לקבוצות לפי מאפיינים כמו: תחומי עניין, גיל, מקום מגורים, מגדר ועוד. כך למשל אתם יכולים לקבוע תחנות בהתאם לקבוצות שהנמענים שלכם משתייכים אליהם. לדוגמא: אם יש לכם תכנים המיועדים לנשים בלבד, אתם יכולים לקבוע תחנה שמיועדת רק לקבוצה "נשים" בתרשים הזרימה שלכם, אימייל שיישלח אוטומטי עם מבצעים על מוצרי הלבשה תחתונה.
4. פרסונליזציה –
כן, ההיא מהסעיף הקודם. כיום רק לנחות בתיבת הדואר של הנמען שלך זה ממש אבל ממש לא מספיק. בשביל שיפתחו את המיילים שלכם צריך להתאים כמו כפפה את התוכן והמסר ספציפית לנמען. למה? כי אימיילים פרסונליים רלוונטיים הרבה יותר לנמענים ולכן- ניחשתם נכון… גם נפתחים הרבה יותר! קיימות אפשרויות מאוד מגוונות לפנייה אישית שניתן ליצור גם בשורת הנושא של האימייל וגם בגוף האימייל עצמו. כמו: להשתמש בשם הנמען בשורת הנושא, להכניס את תאריך היומולדת שלו לתוך עיצוב גוף המייל, להגדיר תמונות שונות למייל שיישלח לגברים לעומת מייל לנשים, להגדיר שורת נושא שונה למי שגר בתל אביב ושורת נושא שונה למי שגר בלוס אנג'לס… מגניב לא?
4. חיזוי זמן השליחה –
תמיד עולה השאלה "מתי הזמן הכי טוב לשלוח את אימייל שיווקי?" אז זהו שהתשובה שלי לא תספק אתכם: זה באמת תלוי. במי? בנמען. ולכן כשאתם בוחרים פלטפורמת דיוור אלקטרוני תשימו לב שיהיה לה גם כלי חיזוי לשליחה, לא להרבה מערכות יש את הפיצ'ר המדהים הזה שהושק השנה אז תבחרו בקפידה, זה שווה את זה. הכלי הזה ישלח את הדיוור שלכם לכל נמען ונמען בדיוק בזמן הכי אופטימלי עבורו. באופן אוטומטי! לא, הוא לא מכין גם קפה… 😉
5. אינטגרציות בקלי קלות –
כפי שפתחתי ואמרתי, יש מלא פתרונות בשוק וכשכל כלי מדבר רק עם עצמו זה מקשה לראות את התמונה הדיגיטלית בכללותה. הדבר האחרון שיגרום להכל לעבוד בסינרגיה הוא: אינטגרציות. כדי לנצל את האוטומציות והאפשרויות המתקדמות באימייל מרקטינג למקסימום ניתן כעת ורצוי (!!) לממשק את מערכת הדיוור האלקטרוני ל: אתר האינטרנט, מערכת ניהול לקוחות, PAYPAL, חנות המסחר האלקטרונית, מודעות לידים בפייסבוק ועוד… אם יש לכם יכולת ואתם מעוניינים להתממשק באמצעות קוד אז RESTful API הוא ממשק שכל מתכנת ירצה לעבוד איתו כך תוכלו לבנות קמפיינים מדויקים ויפים בדיוק כמו במערכת הווב של ActiveTrail. במידה ואין לכם כוח, זמן או יכולת להתממש עם קוד שווה לכם לבדוק את Zapier, כלי שמאפשר אינטגרציה בין כמעט כל מערכת אפשרית ללא כתיבת שורת קוד.
סיכום
אני משתמשת בחודשים האחרונים במערכת של ActiveTrail ולי היא סופר נוחה ואינטואיטיבית! מערכת האוטומציות החזותית ממש מדמה ציור של תרשים זרימה על קנבס… כך שתוכלו לראות בקלות איך ולאן הקמפיינים שלכם הולכים. היא מאפשרת לי ליצור ניולזטרים יפים בקלות, לייצר כמה קבוצות שאני רוצה, להשתמש בפניות אישיות…ועוד ועוד.
תשמעו… אימייל מרקטינג (Marketing Automation) משתכלל יותר ויותר עם הזמן – הוא כלי שבהחלט חשוב להכיר ולהשתמש בו – ואני מאוד נרגשת לגלות את הכיוונים החדשים שהעולם הזה הולך אליו.
מקווה שגם אתם!
אני