זה היה עניין של זמן שזה יקרה..
שאינסטגרם יאפשרו  סרטוני 24 שעות…

ככל שהשתמשתי יותר באפליקצית סנאפצ’אט עליה כתבתי לאחרונה (לחיצה כאן), ששומרת לי רגעים מהחיים ל24 שעות בלבד, הבנתי מיד את ההבדל המהותי בינה לבין אינטסגרם. באפליקצית אינסטגרם – כשתופסים את הרגע ומצלמים אותו – לא באמת נהנים מאותו רגע. הכל קופא ועוצר לצורך תפיסת התמונה ושמירתה באינסטגרם.
בסנאפצ’אט – הכל זורם. משתעשעים למול המצלמה, בלי לחשוב יותר מדי, בלי להתארגן ולפספס את הרגע, אלא תוך כדי חווית הרגע- תופסים ושומרים אותו ל24 שעות, שהרי אחריהן- יש תמיד רגעים חדשים.
זהו בעצם אחד מסודות ההצלחה של סנאפצ’ט.
וכשקווין סיסטרום (מנכ”ל אינסטגרם) הבין את זה – הוא החליט לשים לזה סוף.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

האמת שבפייסבוק כבר הבינו את הפוטנציאל מזמן, כשצוקרברג ניסה לרכוש את סנאפצ’ט ב-3 מליארד דולר בשנת 2013, אך הסטארטאפ הצעיר הבין שיש לו משהו ממש טוב ביד – ושמר אותו לעצמו.
עם הימים גייס אוון ספיגל, מנכ”ל החברה, 20 מליארד דולר, מה שהקפיץ את שווי החברה לכפול משוויה של טוויטר.

סנאפצ'אט בתוך אינטסגרם. תמונה מתוך fortune.com

סנאפצ’אט בתוך אינטסגרם. תמונה מתוך fortune.com

מחקר קטן שעשיתי בנושא הביא אותי למספר מסקנות אשר לדעתי,בגללן פייסבוק טרחו להעתיק אחד לאחד את הקונספט של סנאפצ’אט.
והנה זה מגיע:

1. אין ספירת לייקים ותגובות מתישה

בראיון שנתן קווין סיסטרום, מנכ”ל אינסטגרם למגזין Wall Street Journal אמר כי התוספת החדשה באה לתת מקום לאנשים לשתף תוכן מבלי לדאוג “כמה לייקים יהיו לי? או ” מה אנשים יכתבו בתגובות”. הפיצ’רים של הפידבק אינם קיימים ב”סיפורים” (כמו שאינם קיימים בסנאפצ’אט) וזה מביא את הגולשים להשתמש בכלי הזה הרבה יותר מאשר להעלות תמונה או סרטון לאינטסגרם, ולהתבאס שאין להם מספיק לייקים עליה.
מחקרים מראים כי הרבה בני נוער שמעלים תוכן, מרפרשים שעות על גבי שעות, מקווים לעוד לייק או תגובה וכשאין להם מספיק – גם מוחקים את הפוסט. בפיצ’ר ה”סיפורים” אין את ההתעסקות בכך ואנשים יכולים להעלות תוכן מבלי לדאוג מי וכמה יאהבו אותם.
הרי בסופו של דבר – רוב התוכן שעולה ברשתות החברתיות כיום – הוא לא משהו. הוא אינסטנטיבי ולא מושקע. וזו המהות של 24 שעות הקיום של התוכן – הוא לא חייב להיות מושקע כי הוא לא עומד לאיזו שהיא תחרות לייקים או תגובות. הוא פשוט קיים ונעלם כשהוא מיצה את עצמו.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

2. יותר זמן שהייה באפליקציה

אחת החוזקות של סנאפצ’אט היא שאנשים מרגישים חופשי להעלות את התוכן שלהם ללא הגבלה. מאחר והתוכן אינו נמצא בשום “פיד” כזה או אחר (כנ”ל לגבי “סיפורים” של אינסטגרם) – אנשים לא חוששים מ”להטביע” את הפיד בתוכן.
באינסטגרם של – לפני פיצ’ר ה”סיפורים” החדש, אם מישהו העלה יותר מתמונה אחת או שתיים, הוא היה “חוסם” את הפיד ומונע מאחרים לראות תוכן נוסף. באותורגע – הוא היה בסכנת “אינפרונד” (או unfollow) מצידם של העוקבים שלו.

 

3. היסטוריה של בעל פרופיל

אחד הדברים הבעייתיים באפליקציה הנוכחית של סנאפצ’ט היא העובדה שלא משנה כמה עוקבים יש למשתמש – אם הוא לא מעלה תוכן, הוא כלא קיים. מה הכוונה? לי בסנאפצ’אט למשל – לי אישית יש כיום סביבות ה-1,200 עוקבים. מה שדורש ממני להעלות תוכן כל יום, כדי “לדאוג” שיהיה להם מה לראות. כי אם אני לא מעלה תוך 24 שעותת וכן חדש – התוכן הנוכחי שהעלתי נעלם – ומי שרואה את החשבון שלי – רואה מקום ריק ושחור שאין בו כלום. שום תמונה/סרטון או כל דבר אחר בהיסטוריה שלי.
לעומת זאת,
באינטסגרם – גם כשמסתיים סרטון – תמיד אפשר לחזור אל החשבון של אותו משתמש ולראות פיד עם תוכן של תמונות וסרטונים השמורים לו מלפני כן. כך, גם אם איני מעלה סרטונים יום, יומיים או אפילו יותר – יש לי עדיין תוכן להעניק למי שמבקר בחשבון שלי. הרבה יותר הגיוני, לא?

סנאפצאט ואינסטגרם ראש בראש

סנאפצאט ואינסטגרם ראש בראש

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

4. ממשק נוח לפרסום

סנאפצ’ט יצאה לאחרונה עם אפשרויות שונות לפרסום על הממשק שלה – גם דרך “הסיפורים” עצמם, גם דרך הפילטרים וגם כקידום של “סיפורים” של מותגים שמשלמים על כך.
אבל הממשק שלה לא באמת נוח לשימושי פרסום. לא דרך הצ’ט, שהוא הבסיס של האפליקציה, אין לה באמת “פיד” לפרסם בו ובכך היא מפגרת הרבה אחרי אינסטגרם.
אינסטגרם כבר מזמן יצרו ממשק נוח יותר לעולמות הפרסום, המתממשקות עם פייסבוק ועושות למפרסמים חיים הרבה יותר קלים.

5. כבר יש לי דאטה של עוקבים – למה לי לבנות חדשה?

תכלס, בבוקר שאינטסגרם השיקו את ה”סיפורים” – שמחתי מאד לשמוע.
כמי שצריכה להכיר את כל הפלטפורמות בשל תפקידי, וכמי שמנהלת קהילות בפלטפורמות השונות ובוחנת את פעילותן מקרוב – לבנות תשתית מחדש בסנאפצ’אט היה תהליך ארוך, שבסופו, לא הביא לחשיפה גדולה.
לעומת זאת – ברגע שיצא ה”סיפורים” בפייסבוק – תשתית העוקבים שלי (כמעט 30,000 במספרם) – כולם חשופים לסרטונים שלי.
מה שהופך את הפעילות שלי להרבה יותר חזקה.

קווין, מנכ”ל פייסבוק, סיכם את הנושא ואמר – “כל הקרדיט מגיע לחברות המתחרות שלנו” – משפט שלא שומעים כל יום מהנהלת פייסבוק.
אך הפעם, כשפייסבוק העתיקה אחד לאחד את הפיצ’ר של סנאפצ’אט, שסירבה למכור לאינסטגרם את חלקה, מנכ”ל פייסבוק מרגיש מספיק ביטחון לומר – שמעו, סירבתם להצעת הרכישה שלנו? אין בעיה. יצרנו את אותו הקונספט של האפליקציה שלכם – רק בוורזיה טובה יותר.
בקרוב, אני מאמינה, יצאו גם פיצ’רים חדשים, פילטרים ואפשרויותעריכה מיוחדות הקשורות ל”סיפורים” בפייסבוק.

מה יוליד יום עבור סנאפצ’ט? רק המחר יגיד.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
סנפצ’ט: כן היא עדיין קיימת ומה צריך לדעת עליה – Snapshot: Yes It Still Exists And What You Need To Know About It
4 בפברואר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
כל מה שרציתם לדעת על שיווק בטיקטוק – TikTok Marketing : your pressing questions answered
13 בדצמבר 2019
כל המאמרים, לייף סטייל, מדיה דיגיטלית
כנס שיווק בדיגיטל – מירושלים ועד לקצה העולם Digital Marketing Conference in Jerusalem
18 ביוני 2019
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
פיצ’רים יצירתיים באינסטגרם עבור משווקים Creative Instagram Features for Marketers
20 באוגוסט 2018