סנאפצ'ט הגיעה לעולם כבר לפני כמה שנים טובות (ב2013 ליתר דיוק) ובארץ אנחנו שומעים עליה יותר ויותר מכל כיוון.
כשאני משתפת אנשים בחשבון שלי בסנאפצ'ט או בעובדה שהרשת הזו קיימת בכלל, מרימים גבה.
עוד רשת חברתית?? למה צריך את זה בכלל??
ברבעון האחרון של 2015 היו 85% ממשתמשי סאנפצ'ט מתחת לגיל 35 (נתון גלובלי) והמשתשים הפעילים ביותר הם בין גילאי 16-24 (זאת על פי מחקרשערכה מחלקת המחקר של "ביזנס אינסיידר" (אתר העסקים מבין הגדולים בעולם). קהל זה מייצר 7 מיליארד צפיות בסרטונים מדי יום.
אם נסתכל רגע על ארצינו הקטנטונת, חברת בזק מציגה בדו"ח מצב האינטרנט בישראל של 2015 נתונים המראים כי יותר מ35% מבני הנוער בישראל משתמשים באפליקציה ו48% מהמשתמשים מעדיפים לשתף תמונות באפליקציה יותר מאשר בפייסבוק. יש מי שחושב שהאפליקציה נועדה להעלאת תמונות בקונוטציה מינית או אלימה, בשל העובדה שהתמונות נמחקות לאחר כמה שניות, אך כאשר נבדקה החשיפה לתכנים פוגעניים ברשת, 2% בלבד מבני הנוער ענו כי נחשפו לתכנים כאלה בסנאפצ'ט — לעומת 38% בפייסבוק ו–41% בווטסאפ. (תודה לדה-מרקר שחשפו לי חלק מהנתונים).
אז לפני שנבין איך לשווק בה (המאמר המלא בלחיצה כאן), בואו ונלמד להכיר את המבנה שלה ואת שימושיה.
מבנה הסנאפצ'ט
ממשק הסנאפצ'ט הוא לא מהידידותיים ביותר למשתמש…לא שזה מפריע לה מלהיות אחת הפופולריות בעולם.
כשנכנסים לאפליקציה ניתן לראות את מסך הצילום, שהוא המהות של האפליקציה כולה.
צד A בתצלום למטה, מראה את המסך הראשוני אליו מגיעים.
1) אפשרות יצירת תמונה בלחיצה קצרה או וידאו בלחיצה ארוכה על הכפתור
2) כפתור "סלפי", שמאפשר להפוך את המצלמה אל המצלם.
3) אפשרות יצירת "פלאש" גם בצילום "סלפי" או בכל תנאי חשוך שקורה
4) האפשרות להתחיל שיחה או לקבל שיחה מגולש אחר
5) צפייה בסרטונים שנשמרו למשך 24 שעות
6) רשימת החברים, אפשרות להוסיף חברים, לחפש חברים (בצילום השני למטה)
7) (צד B) לחיצה ארוכה על הפנים (לאחר לחיצה על כפתור ה"סלפי") מאפשרת לפתוח את הפילטרים וליצור סרטונים מצחיקים ומלאי מסיכות
בתמונה הבאה ניתן לראות בצד A את הפיצ'רים הבאים:
1) פרטי החשבון שלי (מספר עוקבים) והאפשרות ליצור סרטון בן 4 תמונות שחוזרות על עצמן
2) האפשרות להוסיף חברים, לראות מי הוסיף אותי (העוקבים) ולראות את רשימת החברים שלי
בצד B:
3) ניתן לשמור סרטונים שלי למשך 24 שעות ולראות את רשימת הסרטונים בחלק הזה
4) רשימת התכנים של החברים שאני עוקבת אחריהם
5) ערוצים מיוחדים שמשלמים לסנאפצ'ט ומפרסמים סרטונים ארוכים להרבה יותר מ-24 שעות (זה המודל העסקי הנוכחי של האפליקציה).
בתמונה הבאה ניתן לראות בצד A את הפיצ'רים הבאים:
1) לאחר צילום תמונה או סרטון ניתן לצייר עליו ע"י לחיצה על החץ מימין
2) בלחצן הזה ניתן לשמור את הסרטון ל-24 שעות (יופיע ברשימה שדיברתי עליה בסעיף הקודם)
3) מאפשר לי לשמור את הסרטון/ התמונה על הסמארטפון
4) מאפשר לי לבחור את אורך הסרטון (בין שניה אחת ל10 שניות)
5) לחיצה על העיפרון תאפשר לי לצייר את מה שצוין בסעיף 1 של הררשימה
6) יש אפשרות רשום טקסט
7) אפשרות הוספת אייקונים (ניתן אפילו לעשות אותם דינמיים!)
8) כך נראה ציר הזמנים ממנו אנו בוחרים את הזמן לתוכן שלנו
סנאפצ'ט
אינה מאפשרת כיום סטטיסטיקות או ניתוח פעילות גולשים, למרות שיש לה מעל 200 מליון יוזרים פעילים במערכת.
למרות זאת – התעריף שגובה סנאפצ’ט ממפרסמים הוא כ–100 דולר ל-1,000 צפיות, סכום גבוה יחסית שהמפרסמים עדיין מוכנים להשקיע בתמורה לחשיפה לבני נוער וצעירים.
שיתוף הפעולה של סנאפצ'ט עם ליגת הפוטבול האמריקאית (NFL) בשידור הסופרבול בתחילת החודש הניב לחברה הכנסות של 1.77 מיליון דולר מאירוע של כארבע שעות בלבד. (נתונים מדה מרקר).
כיצד משווקים בסנאפצ'ט? כל התשובות בלחיצה כאן
יש לכם שאלה על סנאפצ'ט? מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה