4 דרכים להשתמש בעורך מאמרים לעסקים בלינקדאין – Publisher LinkedIn For Business

מאז שהגיע לחיינו פלטפורמת יצירת המאמרים של לינקדאין (כתבה מלאה על כך בלחיצה כאן), כל אחד יכול לנהל בלוג מקצועי בתחום שלו ולהגיע לחשיפה גבוהה עסקית באמצעות הכלים שלינקדאין מעניקה.

ובכל זאת – ישנן מספר שיטות להגדיל את החשיפה ולמקסם את יעילות השימוש בפלטפורמה.
להלן כמה דרכים:

1. יצירת ומתן ערך לקוראים

כמו בכל מקום בו ניתן להעלות תוכן (פלטפורמות כמו פייסבוק, יוטיוב, פינטרסט, טוויטר, בלוגים, מצגות ועוד) גם תוכן בלינקדאין חייב לתת ערך. רגע לפני שמתחילים להזין תוכן – כדאי לחשוב – מה הקהל יעד שלי יהנה לקרוא? על מה ירצה ללמוד ממני במאמר? מה יגרום לו לפנות אלי בתום המאמר? מה יגרום לו לעקוב אחר התכנים שלי?
ורק אחרי שחידדנו את הנקודה הזו – חשוב להעלות תוכן שנותן ערך רלוונטי לקהל היעד – כגון: טיפים עסקיים, עדכונים על מוצרים, על המתחרים, שיטות עבודה, או כל תוכן שיגרום לקוראים לרצות לקרוא ממנו עוד ועוד.
לינקדאין מאפשרת לקרוא במרכז המידע שלה – על טיפים לכתיבת תוכן אפקטיבית, וחשוב לה כפלטפורמה, שלא יעלה תוכן פרסומי מדי, אלא תוכן שאנשים יצרכו להנאתם.

2. מבנה וכמות, לא רק האיכות

מאמרים בעלי תוכן רב מדי (מעל 500 מילים) עלולות להיות ארוכות מדי ומייגעות מדי. מומלץ כי תוכן במאמר לא יעלה על בין 300-500 מילה, כמובן שאין זה חצוב בסלע, אלא ניתן לשינוי, הכל בהתאם לתוכן המאמר וסוג הקהל שקורא אותו.
בנוסף,
מבנה המאמר ישפיע מאד על קריאת המאמר ע"י הגולשים. כמו ברשתות חברתיות אחרות, אנשים רוצים לצרוך מידע במהירות. ניתן להקל עליהם על ידי יצירת תוכן שהוא scannable, כלומר – קל לסריקה ואטרקטיבי. כמה שיטות עבודה מומלצותהן למשל -שימוש בכותרת משכנעת, אפילו כזו שמניעה לפעולה, הצבת תמונה הלוכדת את עין בחלק העליון של המאמר, חשוב לחלק את הטקסט לפיסקאות ולהפריד פיסקאות אחת מהשניה ביצירת תתי כותרות ובולטים שקוטעים את הרצף.
מומלץ לשפר את המאמרים עם סרטוני YouTube או תוכן SlideShare כדי לעשות אותם מעניינים ושימושיים ככל האפשר.

לינקאין טל נברו

3. שיתוף – כמה שיותר, טוב יותר

לאחר סיום כתיבת המאמר – מומלץ לשתף אותו בכמה שיותר פלטפורמות אפשריות. ככל שיהיו יותר שיתופים – כך תגדל ההפצה. ניתן להפיץ בלחיצת כפתור בודדה מתוך המאמר עצמו לאחר הפרסום שלו (לינקדאין מתאפשרים חיבור לפייסבוק ולטוויטר), או שניתן להפיץ בקבוצות של לינקדאין – שם אפשר להגיע לקהלים גדולים בזמן קצר.
וכמובן ככל שיש יותר חשיפה ותוכן מפוזר ברחבי הרשת – גם האלגוריתם של גוגל יאנדקסו (יכניסו) את המאמרין והמותג שלך במנועי החיפוש של גוגל.

4. מעקב אחר הסטטיסטיקות של לינקדאין

מהרגע שמעלים לאוויר את המאמר – פלטפורמת לינקדאין מתחילה להראות את מספר הצפיות הפוסט מייצר. אני חייבת להודות שזה מרגש לראות את המדדים האלה משתנים ממש לנגד העיניים ברגעי אמת 🙂
אני ממליצה לעקוב אחר המדדים הללו וללמוד – אילו מהמאמרים אנשים יתחברו יותר ואילו פחות. אלו שיש בסטטיסטיקות שלהם פחות פעילות – אפשר ללמוד כי במאמרים מסוגם כדאי פחות לשים דגש, כאשר אלו שיש בהם יותר אינטרקציה ופעילות – כדאי לשכפל.

לסיכום,
מאמרים בלינקדאין הם כלי מצוין לקידום של תוכן, חשיפה ובניית מיתוג, במידה ועובדים איתם נכון ולאורך זמן.
שימו לב – לא להחליף את הבלוג האישי/ עסקי שלכם במאמרים של לינקדאין. חשוב להשקיע בשניהם במקביל ולא להזניח את הבלוג בגלל מאמרי לינקדאין.

בהצלחה!
טל

מאמרים נוספים