ככל שהשנים עוברות יש יותר ויותר ערוצי תקשורת עם קהל הלקוחות שלנו.
מה שפעם היה פשוט יותר, כשהיו רק מספר ערוצים כשהמדיה המסורתית שלטה בעולם, הופך להיות עמוס יותר ויותר בערוצי מדיה דיגיטלית שונים וללקוח הפוטנציאלי שלך.
קשה יותר להגיע ישירות למוצר שלך, מבלי לעבור עוד כמה תחנות בדרך או מבלי להיתקל במתחרים שלך, אם זה בתוצאות בגוגל, או ברשתות החברתיות השונות וכדומה.
ההשקעה במציאת לקוחות וההגעה אליהם, הפכה להיות גדולה מתמיד, גם מבחינת זמן, גם מבחינה תקציבית ואנרגטית.
ריכזתי כמה דוגמאות של פעילות נכונה במדיה הדיגיטלית, מפלטפורמות שונות כמו אינסטגרם, פייסבוק וכו', מהן ניתן ללמוד כיצד ניתן להשתמש בכוח של הקהל עצמו להביא אלינו לקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות:
להפוך גולש למפיץ מוצר
עולם יחסי הציבור הפך להיות דיגיטלי והיום היח"צנים האמיתיים הם האנשים עצמם.
חברת Insta-Israel , המובילה בארץ בתחום הקידום והשיווק באמצעות אינסטגרם, השכילה להשתמש בשיטת יחסי הציבור החדשה ובעבודתה עם מותג אקספוז,
Insta-Israel עושים תחרות של נערת השבוע, בה הם מבקשים מבנות (היח"צניות של העתיד) להעלות תמונת סלפי שלהן ולתייג את אקספוז בתמונה.
אחת לשבוע נבחרת נערת השבוע של אקפוז ומקבלת הביתה פריט מהחברה.
כך קרה שמחשבון שהחל ללא כל פעילות נוספו כמה אלפים של עוקבות (ובטוח גם כמה עוקבים, כי במקום בו יש בנות – יש בנים 🙂 ) והחשיפה למותג החלה להתפשט באינסטגרם בין חשבונות שונים של בחורות שונות, שהפכו כל אחת בלחיצת כפתור, למפיצת בגדי הים של אקספוז.
הפיכת הגולש לדוגמן המוצרים
חברת Charlotte Russe, חברת אופנה מצליחה מארה"ב, ביקשה מנשים שרכשו את הבגדים שלה ללבוש אותם בסטייל שלהם ולהעלות לרשת, כאשר הן צריכות לתייג CharlotteLook# וכמו כן לתייג את החשבון של המותג – CharlotteRusse@ והובטח להן לא רק לזכות בפרסים, אלא גם לזכות ב15 דקות תהילה, כמו שאומרים, על ידי כך שתמונתם תופיע בגלריה של המותג, הנמצאת בעמוד הראשי של האתר.
בניית קמפיין אהבה למותג
Breckenridge זו עיירה בקולורדו, הידועה באתרים התיירותיים המהממים שיש לה להציע לתיירים ומבקרים, כמו אתר הסקי וייל, נופים, אגמים והרים ירוקי עצים, אשר חשוב היה למנהלי הדיגיטל שלה, להביא את העיירה הזו ואת מה שיש לה להציע, למודעות גבוהה יותר.
לכן,
הנהלת Breckenridge ביקשה מכל מי שאוהב את העיירה (תושביה, מי שביקר בה, מי שפשוט אוהב את המקום וכדומה) לשתף באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר – מדוע הוא אוהב את העיירה הזו ומה כל כך מיוחד בה. הגולשים שמעלים תוכן, מתבקשים לסמנו ב – Breckenridge# ומבין השיתופים המקוריים ביותר – הם זכו במתנות ופרסים הקשורים למקום.
הפעילות של Breckenridge יצרה הד גדול ורבים העלו תמונות ופוסטים ברשתות השונות,שהובילו בסוף לאתר המקום והעלו את המודעות באחוזים גבוהים.
משימות ומשחקים – להגברת הפעילות
פעילות יפה שנעשתה על ידי Insta Isrel בחברת לביוס, מבקשת מהקהל לשחק משחקים, לענות על שאלות, לשתף במחשבות ולפתור חידות. הדרך של Gamification הינה דרך פופולרית ליצור אינטראקציה ולהגביר את הפעילות של הקהל למול המותג וחשיפה של המותג ברשת.
חברת לביוס שאלו שאלות ויצרו פעילויות בתוך התגובות, שהביאו אנשים לקחת חלק בפעילות, לזכות בפרסים ולשתף את התוכן עם אחרים
סיכום
מסעות פרסום תוכן הנוצרים על ידי משתמשים הם דרך מצוינת לעקוב ולהשתתף בשיחות חברתיות ומאפשרים תקשורת ישירה עם הלקוחות והגולשים, באופן הכי אותנטי וישיר. תוכן גולשים ויזואלי יכול להגדיל את ההחזר על ההשקעה דרך הקמפיינים (מסעות הפרסום) של המותג.
כמובן שאין חוקים לעניין, יש מותגים להם מתאימה יותר דרך פעילות כזו או אחרת, אך בדרך של ניסוי וטעייה, ניתן יכול ללמוד כיצד להפיק את המרב מהתוכן שהמותג שלכם יכול לייצר ולהתפתח ולשתף את בסיס הלקוחות הנאמנים שלך בהפצה של המוצרים.
ניסיתם? אשמח לשמוע איך הלך 🙂
מקווה שעזרתי גם הפעם
בהצלחה!
אני