שיווק במערכת דיוור ודפי נחיתה – מה יוצא לי מזה?
כל בעל עסק או בעל אתר חושב איך ניתן לשפר את הנוכחות ברשת, להיחשף לקהל יעד רחב יותר, למקסם את השיווק באינטרנט, ובסופו של דבר להרוויח יותר כסף.
במאמר זה ניתן עצות קטנות ומועילות כיצד להגדיל את מחזור המכירות באמצעות שמירה על קשר רציף עם הלקוח וכיצד ניתן להגיע ללקוחות חדשים רק על ידי שימוש נכון במערכת דיוור.
חשבתם פעם מה הסיבה שחברות ענק כמו קולה קולה ממשיכות תמיד לפרסם למרות שאין ספק כי כולם מכירים אותם? המטרה היא לשמור על המותג בתודעת הצרכן כך שברגע שירצה לבצע רכישה יחשוב ברגע הראשון על המוצר שלכם.
את השמירה על הקשר הרציף עם הלקוח ניתן לעשות באמצעות מערכת דיוור. בניגוד למה שאולי חשבתם, מערכת דיוור אינה מיועדת רק לשליחת מיילים, אלא הינה מכונת שיווק לעסק. הכנתי עבורכם מספר רעיונות וכלים פשוטים ויעילים:
-
שליחת הודעות ללקוחות בתאריכים מיוחדים
- לדוגמה "יוסי, קבל 30% הנחה לכבוד יום הולדתך". הפנייה האישית והעובדה שאתם זוכרים את יום הולדתו גורמים ללקוח להרגשה חיובית כלפיכם. הסיכויים שירכוש מוצר יותר גבוהים מאשר אם היה מקבל הודעה לקונית וגנרית על מבצע של 30% הנחה.
- מערכת דיוור מאפשרת לפלח מנויים לפי כל חתך שניתן להעלות על הדעת, כך למשל ניתן לסנן מנוים לפי תאריך הצטרפות, אזור מגורים, סוג לקוח, מין, גיל וכו'.
הסינון מאפשר לשלוח הודעות לקהל היעד בצורה מדוייקת ובכך להגדיל את מחזור המכירות. אם לדוגמה חברה משיקה מוצר המיועד לגילאי 50+ ניתן לשלוח רק למנויים הקרובים לגיל זה וליצור מסר המותאם אליהם בלבד ובכך להגדיל את המכירות ולהקטין את אחוזי ההסרות/עזיבה.
אפשרויות הפילוח מאפשרות גם לתזכר לקוחות לפי תאריכים, לדוגמה: אם לקוח רוכש אצלכם מנוי לשנה, ניתן לשלוח הודעה אוטומטית שתשלח אליו בזמן מסויים לפני סיום המנוי והרי לכם דרך נוספת להגדיל את ריווחיות העסק באמצעות מערכת הדיוור.
דף נחיתה בניוזלטר
- פונקציה נוספת חשובה במערכת דיוור הינה דף נחיתה, דף זה הינו מעיין אתר בן עמוד אחד אשר בו יש מידע על העסק בצורה מושכת לעין, עם הנעה לפעולה, כמו טופס הרשמה אשר נמצא במיקום בולט בדף. באמצעות דף זה ניתן לקבל "לידים" (מתעניינים במוצר או בשירותי החברה).את דף הנחיתה ניתן להטמיע כלשונית בעמוד העסקי בפייסבוק, וכך הגולשים והחברים בעמוד העסקי בפייסבוק יכולים ליצור קשר עם העסק דרך דף הנחיתה.כדי שדף נחיתה יהיה מוצלח יש "לפתות" את הגולש להשאיר את פרטיו בטופס. ניתן לתת הטבה כלשהי כמו קבלת טיפים במייל, צפייה בסרטון, מתנה בדואר, מדריך ועוד, כך שהגולש ירגיש שמשתלם לו להשאיר פרטים בטופס ההרשמה.פרטי הלקוחות שנרשמו בדף הנחיתה נשמרים אוטומטית במערכת הדיוור, כך שמאגר הנרשמים האיכותיים אשר מתעניינים במוצר או בשירות שלכם גדל.
לקוחות אשר נרשמו ופרטיהם הועברו למערכת הדיוור יכולים באופן אוטומטי לקבל סדרת הודעות אשר הוכנה מראש.
העיקרון החשוב במערכת שיווק ודיוור, הוא שגם במידה והלקוח לא יבצע רכישה מיד עם כניסתו לאתר, דף הפייסבוק, דף הנחיתה וכדומה, אך השאיר את פרטיו, ע"י שימור נכון, המותג והעסק שלכם ישמרו בתודעתו, ובאופן זה, הסיכוי שיבצע רכישה בשלב כלשהו גבוה ביותר, ואף בעשרות מונים ללא שימוש בכלי זה.
זכרו: שימוש חכם בדפי נחיתה ומערכת דיוור יגדיל באופן משמעותי את כמות הלקוחות הפוטנציאלים שלכם במוצר או בשירות, וישיג לכם לקוחות איכותיים ונאמנים עם הזמן, ובזכות כך יגדיל לכם את המכירות.
אל תשאלו את עצמכם "איך אני יכול למכור יותר עם מערכת דיוור", אלא תשאלו את השאלה "איך אני יכול לתת ערך טוב וליצור נאמנות גבוהה למתעניינים בתחום ובעיסוק שלי". מערכת דיוור אינה רק מערכת לשליחת מיילים אלא מערכת המכילה כלים חכמים ופשוטים המאפשרים להיות בקשר קבוע וכמעט ללא עלות להפוך את לגדול, יעיל וריווחי.
המאמר נכתב ע"י אסף שטרן, מנכ"ל קומסטאר, מערכת שלח מסר