האחד מעורר את השיח הכי גבוה כמועמד לרשות המקומית של בחירות 2013 והאחד התעורר קצת מאוחר כשזה מגיע לשיח ברשת.
פספסת את המחקרים הקודמים?
מועמדי תל אביב | מועמדי חיפה | מועמדי ירושלים
להלן הסיקור:
ניר ברקת
פעילותו של ניר ברקת ברשת בהחלט ראויה לציון. סגמנט הפעילות שלו על פי מחקר של באזילה, הינו הגבוה ביותר מבין שאר המועמדים שנמדדו.
פעילותו נפרשת על מספר פלטפורמות, וגישתו האותנטית והאישית חיברה אליו המון קהל.
פילוח אתרים:
רשתות- 53% (39% מתוכם דף הבית שלו)
כתבות 27%
טוויטר 11%
פורומים 8%
בלוגים 1%
פייסבוק:
פעילותו של ניר ברקת בפייסבוק ראויה לציון.
עם 71,881 לייקים בדף העסקי, מצליח ברקת ליצור אינטראקציה גבוהה ולהביא לעצמו המון חשיפה ברשת. האינטראקציה שהוא יותר בפייסבוק זוכה לאלפי לייקים, שיתופים ותגובות רבות.
תכניו בדף רשומים כפניה בגוף ראשון, באופן אותנטי ואפילו מרגש מדי פעם.
ברקת משתף בתמונות "אישיות" כגון, תמונה בה הוא מזמין פיצה וממליץ על בית עסק מקומי, פניתו לפלחי קהל שונים מביאה לו תמיכה מכיוונים שונים, כגון – תומכי כדורגל ירושלמיים, משפחותף סטודנטים וכו', לכולם הוא פונה בנימה אישית, משתף בתמונות ומשוחח על השינויים החיוביים שיקרו במידה והוא יבחר.
מחקרי באזילה מעידים כי יש גם קהל לא ירושלמי שתומך בפעילות הפייסבוק של ברקת (כנראה ירושליים חשובה לכולנו)
נמצאו פעילויות שונות כמו קבוצות פייסבוק ודפי פייסבוק נוספים התומכים בניר ברקת, גם בשפות נוספות.
יוטיוב: לברקת 118 מנויים. הסרטונים שלו לא זכו לחשיפה גבוהה במיוחד, פרט לכמה בודדים שבאמת היו יוצאי דופן וכן קודמו בדרך זו או אחרת ברשת והגיעו לתפוצה גבוהה.
לסרטונים אין אופטימיזציה טובה, רבים מהם חסרי תיאור ולינק הנעה לפעולה, שיכול להגביר את החשיפה של ברקת. הנעה לפעולה הינה בדר"כ לינק שצריך להופיע בתחילת הפיסקה בתיאור הסרטון.
אינסטגרם: בעל 314 עוקבים, משתף גם בפעילות אישית וגם בפעילות פוליטית, עבודה יפה של חשיפה אישית שחשובה מאד ליצירת החיבור האישי עם הקהילה
ישנה הזנחה של פלטפורמת הטוויטר וחבל, הקהל בטוויטר שונה מהקהל בפלטפורמות אחרות. זהו פלח חשוב בפעילות הדיגיטלית, וודאי למועמד לבחירות.
משה ליאון
פעילותו של משה ליאון ברשת מועטה יחסית, למרות פרישת הפעילות שלו על פני פלטפורמות שונות.
המיקוד שלו היה בעיקר בפייסבוק ומעט ביוטיוב. בפלטפורמות נוספות – הינו בעל חשבונות ללא פעילות כמעט.
ראוי לציון האתר המושקע והמעוצב אסתטית ומקצועית. כמו כן, האתר מקושר לפלטפורמות החיצוניות, כך שניתן להגיע אליהן בקלות אם לא מוצאים אותן באופן ישיר.
זירות פעילות:
רשתות-43% (שני דפים של משה ליאון, המחזיקים יחד 34% מהשיח בפייס)
כתבות 24%
טוויטר-22%
פורומים 10%
בלוגים 1%
פייסבוק:
משה ליאון מחזיק 2 דפי פייסבוק. להחזיק 2 דפים מפצל את התנועה לשניים, במקום לרכזה במקום אחד.
בנוסף מדובר בעבודה כפולה על תיחזוק שוטף של תכנים וקהילה אינטראקטיבית, משום שאם אין אינטראקציה בדף הפייסבוק – קיומו לא אפקטיבי לעסק או למותג שמחזיק אותו.
ממש כמו במקרה הזה עם דף הפייסבוק של משה, בו יש 684 לייקים וכמעט אין כלל פעילות.
השיח בדף הפייסבוק של יעקוב הוא מאד רישמי, מאד לא אישי ולא מעורר לאינטראקציה, שהיא חשובה להגברת החשיפה במדיה החברתית.
בדף השני החזק יותר של משה, בעל 6,890 לייקים, יש יותר פעילות ונראה כי גם שפת התוכן הינה פניה ישירה ממשה לקהילה, מה שמביא ליותר אינטראקציה, תגובות ולייקים על הפעילות.
גם למשה נמצאו פעילויות שונות כמו קבוצות פייסבוק התומכות בו בעברית וגם בשפות נוספות.
יוטיוב:
ערוץ עם 22 מנויים, עיצוב בסיסי אחיד עם מראה הפייסבוק והאתר, שזה מצוין, אך רק על מספר מצומצם של סרטונים נעשתה אופטימיזציה כגון – הכנסת תיאור, מילות מפתח, קישור בין סרטונים שונים בתוך ערוץ היוטיוב.
אופטימיזציה חשובה בעיקר לקידום הסרטונים במנועי החיפוש של גוגל.
טוויטר:
בטוויטר יש למשה ליאון כ-35 עוקבים.
נראה כי משה ליאון מצייץ הרבה, אך לא באופן ישיר אלא בצורה אוטומטית מפלטפורמות אחרות, שזהו מהלך חשוב כדי לשמור על "עירנות" ופעילות בטוויטר, אך תמיד עדיף לנסח הודעות ישירות בטוויטר מאשר בצורה אוטומטית.
אינסטגרם:
בעל 8 עוקבים ו-8 פוסטים בלבד.
מעט מאד פעילות, נראה כי התמונה הראשונה הועלתה ביולי ומאז מעט מאד תמונות או פעילות נעשתה בפלטפורמה זו.
פעילות באינסטגרם חושפת פן אישי יותר של המועמד וחשובה מאד לאינטראקציה שלו עם הקהילה.
פלטפורמות שאינן מתוחזקות, עדיף שלא תהיינה קיימות כלל, כדי לא להביא למקום שיראה שיש פעילות שאינה מקצועית.
פספסת את המחקרים הקודמים?
מועמדי תל אביב | מועמדי חיפה | מועמדי ירושלים