3 דברים שכדאי לא לעשות במדיה חברתית Not To Do On Social Media

הרבה בלוגרים אוהבים לדבר על דרכים עסקיות, כלים וטיפים למינוף מוצר או שירות במדיה החברתית, המיועדים לאנשי עסקים ובעלי חברות – לקידום המוצר או השירות שלהם.
בכל בליל המידע הזה, יש כמה דברים שחייבים לשים עליהם דגש, לפני שמתחילים לעבוד במדיות הדיגיטליות:

1) הצטרפות לכל פלטפורמה חברתית:
תפסת מרובה לא תפסת.
יש הרבה מאד פלטפורמות חברתיות בימינו (לדוגמא: פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, גוגל פלוס וכו'). כל רגע גם נפתחות חדשות.
ולפעמים אנחנו נוטים ללכת לאיבוד בתוך כל בליל המידע שכל אחד מהם מספק ומרגישים קצת "overwhelmed" עם עודף המידע שאנחנו מזינים את עצמינו ועם הצורך של "להיות בכמה שיותר מקומות".
כדי למקסם את האפקטיביות של של שימוש במדיה החברתית, צריך קודם כל להבין באילו פלטפורמות חברתיות עדיף לנו להשתמש.
רצוי לזכור כי לא כל בעל עסק זקוק לשימוש באותן פלטפורמות חברתיות. לא כל מי שטוב לו השימוש בפייסבוק,  בהכרח נכון לו השימוש בטוויטר. לא כל מי שנכון לו שימוש באינסטגרם, צריך בהכרח את לינקדאין.

רוצים ללמוד על הפלטפורמות החברתיות? להבין כיצד לקדם את העסק שלכם? לחצו כאן לפרטים

לפעמים, במקום להיות נוכח ולפתוח יותר מדי חשבונות בפלטפורמות שונות, כדאי שבעל העסק יתמקד בפלטפורמות העיקריות אשר מהן הוא יכול לקבל ערך.

לשם כך – חשוב שבעל העסק יבין מי זה הקהל שלו ובאילו פלטפורמות הכי נכון לו להיות.

חוסר פעילות וחשבון לא מעודכן ולא מתוחזק – יכול לגרום נזק במקום תועלת לבעל העסק.
במקום  נוכחות טובה בכל מדיום חברתי, עדיף לדאוג לנוכחות מצויינת רק בכמה מהן..

Social Media סושיאל מדיה

2) ניהול זמן במדיה החברתית:

אחת השאלות הנפוצות ביותר במדים החברתיות הוא: "כמה פעמים בשבוע אני צריך להעלות תוכן בדף הפייסבוק שלי?" או "כמה טוויטים (ציוצים) עליי לשלוח בכל יום?"

פרסום רק מדי פעם ורק בגלל שאתה חושב ש"צריך" הוא לא אפקטיבי ואף עלול להזיק.
נכון, לא כולנו אוהבים לכתוב ולא תמיד מתחשק.
אבל חשוב להבין שתוכן דיגיטלי הוא שם המשחק במדיום החברתי, ועל מנת למקסם את המעורבות והאינטראקציה עם העוקבים והלקוחות שלך, התוכן שלך חייב להיות רלוונטי, מעניין ועקבי.
פיתוח תוכן מעולה, באמצעותו תתחבר לרגש הקורא, תסקרן אותו, תחתן לו ערך או תיצור איתו שיחה, חייבת להיעשות לפחות אחת ליום (אך לא יותר מפעמיים) וחייבת להיות מניבה דו-שיח, עניין ופעילות סביבה.
צריך לשים לב, לא "להישאב" לכל עולמות התוכן הקיימים בפלטפורמות הללו, ולהיות ממוקדי מטרה כשמעלים את התוכן שלנו באתרים השונים.

פינטרסט - פלטפורמת תמונות חברתית
פינטרסט – פלטפורמת תמונות חברתית

3) שימוש בפלטפורמה חברתית לצרכי פרסום אגרסיבי:
לפני שמתחילים לכתוב או לפרסם בפלטפורמות החברתיות, חשוב להבין את מהותן.
המדיה החברתית יצרה לנו צורת תקשורת דו כיוונית ומספקת לנו, בפן העסקי, במה דיגיטלית ליצירת דו שיח בין בעל העסק ללקוחותיו או לקהילה שלו.
כמו בכל שיחה, זהו רחוב דו סטרי , דיאלוג.
ומטרתינו העסקית בפלטפורמות החברתיות היא בעצם ליצור מערכת יחסים עם הגולשים.
על מנת לשמור על השיחה מעניינת וקולחת (שיתופים, לייקים, תגובות וכדומה), אין זה נכון לדבר רק על עצמך. חשבתם פעם – איך אתם מגיבים לאנשים שמדברים רק על עצמם?
וחלילה אני לא אומרת שלדבר על עצמך זה רע או לא נכון – השאלה היא – האם יש מתוך זה ערך לאחרים? האם הם מקבלים מכך משהו?
דחיפת תוכן פרסומי ב"כוח" בפלטפורמות החברתיות, כדוגמת: "קנו עכשיו", או "רק היום הנחה", או "רק אצלנו" – לא עובד במדיום החברתי הדיגיטלי.

אנשים לא באים לפלטפורמות החברתיות לעשות שופינג.
ולא כדי לצרוך פרסומות.
הם באים ליצור שיח. לקרוא ולכתוב על דברים שמעניינים אותם.
צרו עניין, תנו ערך ותראו שהם יחזרו אליכם גם לעוד.

מקווה שעזרתי גם הפעם.

שלכם,

טל

מאמרים נוספים