מערכת הבחירות 2013 התאפיינה בהתנהלות סוערת לא רק בדרכים המסורתיות, אלא גם במדיה החברתית ובעולם הדיגיטלי.

רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו: 
 ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ’ | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים

בנימין נתניהו:

נפח שיחה (כמה שיחות נעשו על נתניהו ברשת עפ”י באזילה):
אוקטובר 2012 – 22982
נובמבר 2012– 23588
דצמבר 2012 – 22099

נפח השיחה של מפלגת ליכוד ביתינו ברשת (עפ”י באזילה):
בין תאריכים 14-20 אוקטובר: 9225  שיחות ובין 6-12 בינואר 12,353 שיחות

בפייסבוק:
לנתניהו היו באוקטובר 2012 כ- 352,081 לייקים, כיום יש לו 405,600 לייקים.  במהלך כל מערכת הבחירות השנה, ראש הממשלה הוביל את השיח ברשת. בעיקר בזמן תקופת מבצע “עמוד ענן”, אך גם בכל התקופה עצמה.
פעילותו של רה”מ בפייסבוק ראויה לציון בשל פנייתו לקהל בשתי שפות, מה שמגדיל את החשיפה שלו לדוברי שפה נוספת המתעניינים במה שיש לראש ממשלת ישראל להגיד.

בטוויטר:
לנתניהו יש כ 132,193 עוקבים, כאשר בתחילת מערכת הבחירות הוא היה “מצייץ” די בעקביות, אך בתקופה האחרונה ממש פחות. ציוציו של נתניהו בטוויטר, כמו כל פעילותו הינה רשמית ואין לו מעורבות ישירה עם הגולשים.

ביוטיוב: לנתניהו יש כ-3,244,655 צפיות בערוץ היוטיוב שלו (6,300 מנויים).
לסרטונים בערוץ שלו אין אופטימיזציה טובה (שימוש במילות מפתח, תיאור סרטון, שימוש ב”הערות” לסינכרון בין הסרטים וכד’) ולכן יכולים היו סרטוניו של נתניהו להגיע לקהל הרבה יותר גדול אם כן היו שמים על כך דגש.

באינסטגרם:
אינסטגרם אינו הצד החזק של רה”מ, אולי כי ההתמקדות של הצוות שלו היא בפלטפורמות אחרות, וחבל, כי עם יותר מ-100 מליון גולשים באינסטגרם, יש קהל שלם מפוספס.
בנוסף, אין הרבה שימוש בפילטרים ויש תמונות של רה”מ מהגב, שלא ממש מניעות לאינטראקציה או לרצון לתת פידבק.
לנתניהו יש 3,357 עוקבים ופעילות בה מתעד אותו הצוות שלו בפעילותו הפוליטית מדי פעם.

פעילויות אינטראקטיביות
נתניהו, באופן טבעי, פחות אינטראקטיבי בפלטפורמות החברתיות. כמובן שאם לנתניהו היה זמן להיות מעורב אישית בפעילות החברתית ברשת, זה יכול היה להיות די מדאיג, ומקורות מוסרים כי אם ישנן פניות מיוחדות ברשתות החברתיות לנתניהו, הוא מקבל מסר אישי ללשכתו ודואג לתת תגובה.
מה שכן, יצר נתניהו סרטון אישי שהופץ ברשת, בו הוא מברך את עוקביו בפייסבוק וקורא לאלו שטרם עשו לייק לדף שלו, להצטרף ולקחת חלק.
בנוסף, יצר נתניהו טופס “פנייה אישית” אליו גם באתר וגם בפייסבוק.

נראות:
דף הפייסבוק של נתניהו ראוי לציון במינימליותו. אין לו יותר מארבעת הטאבים הראשיים (שממילא 95% מהגולשים לא נכנסים לטאבים נסתרים) והצבעים הנקיים של מיתוגו מלווים אותו גם בפלטפורמות האחרות בהן הוא פעיל.

דו שיח עם הגולשים:
לראש הממשלה אין הרבה דו שיח עם הגולשים בפעילויותיו הדיגיטליות, כי באופן טבעי יש לו מדינה לנהל, ואם היה נכנס לפינת הדו- שיח ברשת, כולנו יודעים שלא היה יוצא מזה

רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו: 
 ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ’ | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים

 

 

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
מדיה דיגיטלית
שי פירון במדיה הדיגיטלית Shai Piron
14 במרץ 2015
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
וועידת Socialize15 מארחת את פורבס ישראל – הסיקור המלא – Forbes Socialize 2015
27 בפברואר 2015
מדיה דיגיטלית
פנינה תמנו שטה מספרת מה דעתה על העולם הדיגיטלי Pnina Tamano Shata Online
9 בפברואר 2015
מדיה דיגיטלית
איתן כבל בראיון על פעילותו ברשת Eitan Cabel Online
9 בפברואר 2015