מי זכה בבחירות 2013 במדיה החברתית? Israeli Election 2013

השיחה והפעילות הדיגיטלית סביב מועמדים פוליטיים ומפלגות הולך וגדל ככל שמתקרב אלינו מועד הבחירות. כבר ידוע שזירות הקרב בין פוליטיקאים הן לא רק בספירת המנדטים וקולות המצביעים, אלא שבמערכת הבחירות האחרונה, בלטה זירת הקרב הדיגיטלית, בה כל אחד מהמועמדים נלחם על הלייקים, על כמות האינטראקציה בפלטפורמות בהן הוא עובד, על השיח המתנהל סביבו ברשת ועל טיב הפעילויות והקירבה שהוא מצליח ליצור עם הגולשים.

רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו: 
 ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ' | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים

 

 

למי יש יותר לייקים?

הרבה אנשים שואלים – מה נותנים הלייקים? האם הם משפיעים באמת על מהלך הבחירות?

אז אי אפשר להתעלם מהעובדה שלייקים מרובים בדף (בהנחה שאינם מזוייפים / קנויים) מביאים חשיפה גבוהה לקהל יעד שהוא כמובן רלוונטי.
מצד שני, לא בהכרח מי שיש לו את כמות הלייקים הגבוהה ביותר, הינו בעל כמות המנדטים הגבוהה ביותר.

אם נשווה רגע את נפח השיח והפעילות שנעשתה בבחירות הקודמות, אזי אפשר לראות כי כמעט ולא היתה כזו בכלל, לא רק כי הכלים לא היו נפוצים כמו שהם היום, אלא גם המודעות אליהם, הידע הטכני בשימוש בהם וכמות המשתמשים היתה ממש פחותה בהשוואה להיום.

אין ספק שעם הזמן, נפח השיחה וכמות הפעילות גדלה לכל אחד מהמועמדים, אך עדיין, יש כאלה שהבינו יותר את הפוטנציאל השיווקי ואת הכוח של הכלים הדיגיטליים, ויש מי שדישדש מאחור.

חשוב גם לציין לא רק על מי מדברים, אלא איפה מדברים.

מניתוח נתונים של באזילה, ניתן לראות כי רוב הפוליטיקאים מדברים ברשתות החברתיות, ולטעמי, הם פספסו הרבה השנה, כי רובם התמקדו בפעילות שלהם בפייסבוק, במקום להשקיע בפלטפורמות נוספות שהתפתחו בשני האחרונות, כמו הפינטרסט, האינסטגרם, שרק חלקם השקיעו בו, היוטיוב שהינו מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם ולא נוצל כראוי על ידי אף מתמודד.
בלוג זהו כלי חזק מאד, שלדעתי יכולו המועמדים לנצל אותו בצורה אפקטיבית יותר, להשיג יותר טראפיק ולהגיע ליותר קהל עם המסרים שלהם. כי בסוף – אתר זה נחמד, אבל זה לא מספיק.

פוליטיקה במדיה חברתית

אם נסתכל על הגרף מתוך הסקרים של באזילה, ניתן לראות כי בנפח השיח –
רו"ה הוא המוביל את השיח ברשת. אפשר גם לראות את זה בהתנהלות שלו בדף – כמות האינטראקציה שהוא סוחף אחריו היא גבוהה מאד, והעובדה שהוא פעיל בפלטפורמות שונות, היא מאד לטובתו.
לבניימין נתניהו יש 404,000 עוקבים בפייסבוק, כמעט 132K עוקבים בטוויטר וביוטיוב 6,200 רשומים ויותר מ-3 מליון צפיות בסרטוני התעמולה שבוא מעלה.

אחריו, פרץ בסערה לתודעתינו – נפתלי בנט הטוען לכתר בהיקף השיח ברשת סביב פעילותו.
בנט, שהגיע בזמן כה קצר לכמות של 151,000 עוקבים בפייסבוק, 2,700 עוקבים ביוטיוב עם יותר ממליון צפיות בסרטונים שלו, הצליח ליצור בזמן קצר מאד אינטראקציה עם קהל רחב מאד ולהגיע אליו בזמן קצר.
נפתלי בנט עשה עבודה מדהימה במדיה החברתית, אשר דיברו עליה בכל מקום, גם בפעילות האורגנית שלו וגם בפעילות הממומנת שלו.
היו שמועות שאפילו ביבי מפחד ממנו, בשל זהותו ההולכת ומתחזקת בדיגיטל, ובעקבות כך, גם מחוץ לעולם הדיגיטלי.

בנט ונתניהו בפייסבוק

אם נשווה את השיחה בין ביבי ליאיר לפיד, ניתן לראות על פי הדו"ח של באזילה, שיאיר לפיד אינו סוחף, הוא די נשאר על אותו נפח שיחה ולא מצליח להתרומם למעלה, לעומת השיחה סביב רוה"מ.

את הטאבים והאפליקציות האינטראקטיביות להתפקדות, תרומות, אירועים והצטרפות לניוזלטר –  פיתחה חברה חיצונית. את הטקסטים על גבי ה-wall כותבים צוות המפלגה עצמם ואף יאיר לפיד בכבודו ובעצמו.

 politics social media

ליבני VS נתניהו

המצב בנפח השיחה בין לבני לנתניהו משתנה כל הזמן. לבני עוברת תקופות של עליות וירידות בכל הנוגע למדיה החברתית בתקופת הקמפיין, לעיתים "נושקת" לפעילותו של נתניהו ולעתים לא

politics social media-livni


שלי יחימוביץ', למרות כמות הלייקים המעטה יחסית, מצליחה לעורר את השיח השני בגודלו, עם למעלה מ-29 אלף שיחות.
על פי הנתונים של חברת באזילה, שלי יחימוביץ' מאופיינת ברמת שיח קבועה (ובד"כ גם בסנטימנט קבוע), לעומת  רה"מ שהוא במגמת עליה בנפח השיח סביבו..

politics social sheli yehimovitch

רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו: 
ציפי ליבני | שלי יחימוביץ' | יאיר לפיד | בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה

 

מאמרים נוספים