מה זה משפך שיווקי ומה מקומם של פרופילים ברשתות חברתיות? - What Is A Marketing Funnel And What Is The Place Of Social Media Profiles

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

רוצים לדעת מה זה משפך שיווקי ומה מקומם של פרופילים ברשתות חברתיות? כל התשובות במאמר הבא.


שמעתם על חשיבותו של ה'משפך השיווקי' אך לא הבנתם למה הכוונה? הגעתם למקום הנכון.

במאמר זה נסביר מהו משפך שיווקי ומה מקומם של הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות באותו משפך שיווקי.
בנוסף ניתן גם כמה טיפים מעשיים לשיווק נכון ואפקטיבי יותר – בכל אחד מהצעדים או השלבים במשפך השיווקי.

מה זה משפך שיווקי

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

איך עובד משפך שיווקי

השלב הראשון – שלב החשיפה או המודעות  

בשלב הראשון במשפך השיווקי, אדם מסוים נתקל בפרסומת, באתר או בפוסט של עסק כולשהו. שלב החשיפה יכול להתרחש כאשר אותו אדם עושה חיפוש בגוגל או גולש להנאתו בפייסבוק או באינסטגרם. ואפילו כשהוא הולך ברחוב או בזמן שהוא נוסע על הכביש.

שלב שני – שלב ההתעניינות והמחקר

אחרי שאותו אדם נחשף למוצר או לשירות שלכם – אם הוא מתעניין במה שאתם מציעים אז למעשה הוא עובר לשלב השני במשפך השיווקי. בשלב זה אותו אתם מתחיל להתעניין יותר ולחפש מידע על המוצר\השירות ועל החברה המציעה או מספקת אותו. סביר להניח שאותו אדם יבצע את החיפוש בגוגל וברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב, לינקדאין, טיקטוק וכו'. ייתכן מאוד גם שאותו אדם יבצע השוואות עם מותגים אחרים שמציעים מוצר או שירות זהה או תחליפי לשלכם. 

שלב שלישי – שלב הבחירה

לשלב זה עוברים אותם אנשים שהתעניינו במוצר או בשירות שלכם ובחרו לקבל פרטים ולרכוש מכם ולא מהמתחרים. חלקם ירצו לקבל פרטים ומידע נוסף לפני ביצוע הרכישה ולשם כך הם ישתמש באחת מהדרכים הבאות: יצירת קשר טלפוני, שליחת הודעה ווטסאפ או אימייל, השארת פרטים באתר או בדף הנחיתה שלכם.

שלב רביעי – שלב הרכישה

בשלב זה למעשה הלקוח הפוטנציאלי שנחשף לפרסומת או למותג שלכם, התעניין בו, ערך השוואות וחיפש עליו מידע – החליט סוף כל סוף לרכוש אותו.
שלב הרכישה יכול להתבצע בחנות פיזית או בחנות אינטרנטית. 

שלב חמישי – שימור לקוחות

בשלב החמישי המותג, החברה או העסק נוהגים לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם. לרוב זה נעשה באמצעות אימייל תודה על הרכישה, קופוני הנחה לרכישה הבאה וכו'.

טיפים לשיווק אפקטיבי יותר - תוך התייחסות לכל אחד מצעדי המשפך השיווקי

טיפ לשלב 1 – שלב החשיפה \ המודעות:
ככל שהפרסומת או התוכן שהלקוח הפוטנציאלי נחשף אליו לראשונה יהיו מעניינים, ייחודיים וזכירים יותר – יש סיכוי רב יותר שהחשיפה תוביל למודעות ולזכירת המותג, ואולי אפילו להתעניינות במוצר. לכן יש ליצור פרסומות ותכנים לא פחות ממעולים לעסק שלכם. אם אתם רוצים להוביל את הלקוחות הפוטנציאליים במורד משפך המכירה עד שיהפכו ללקוחות בפועל – אתם חייבים להשקיע בתכנים השיווקיים שלכם.

טיפ לשלב 2 – שלב ההתעניינות והמחקר:
ההשוואות הנפוצות ביותר בשלב זה הן בדיקת היתרונות והחסרונות של מה שאתם מציעים לעומת מה שמציעים המתחרים והשוואות מסוג 'עלות-תועלת'. כמו כן רוב האנשים מייחסים חשיבות לפרמטרים כמו וותק החברה, הפופולאריות שלה ובקניות אונליין גם את אפשרויות המשלוח. לכן, פשוט תדאגו שההצעה שלכם תהיה טובה משל המתחרים – ורצוי שהיא תהיה טובה יותר בכמה שיותר פרמטרים.

טיפ לשלב 3 – שלב הבחירה:
אפשרו ללקוחות שלכם ליצור אתכם קשר בקלות כך שאם ירצו להתעניין ולקבל פרטים נוספים – יוכלו לעשות זאת. היו זמינים להודעות שמתקבלות בפרופיל העיסקי שלכם ברשתות החברתיות ובאימייל שלכם.

טיפ לשלב 4 – שלב הרכישה:
בשלב זה מותגים ועסקים רבים נוהגים לבקש פרטי התקשרות עם הלקוח לעתיד כמו טלפון, אימייל וכו'. מידע זה יאפשר לכם למעשה לשמר את הקשר עם הלקוח שלכם – שזהו השלב הבא במשפך השיווקי.

טיפ לשלב 5 – שלב שימור הלקוחות:
שמרו על קשר עם הלקוחות שלכם, גם אם לא רכשו מכם כבר זמן מה. התחרות בין העסקים השונים היא רבה. עליכם לבלוט ולהיות במודעות של הלקוחות שלכם כל הזמן, כך שלא ישכחו אתכם וכדי שלא תעלמו מבין המתחרים.

שיווק באינטרנט

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

מה מקומם של פרופילים ברשתות חברתיות במשפך השיווקי?

הרשתות החברתיות הן למעשה מרכיב עיקרי במשפך השיווקי, מהסיבה שהן בעצם יכולות להיות חלק מכל אחד מהשלבים במשפך.

בשלב החשיפה: הגולשים יכולים להיחשף לעסק או למותג שלכם לראשונה דרך הרשתות החברתיות.
בשלב ההתעניינות והמחקר: שלב זה גם הוא יכול להיעשות דרך הרשתות החברתיות.
לא תמיד אנחנו מחפשים בגוגל ופעמים רבות אנחנו מחפשים עסקים ומותגים דווקא בפיסבוק, באינסטגרם או ברשת חברתית אחרת.
בשלב הבחירה והרכישה: אנשים רבים בוחרים לרכוש או לבצע עסקה ישירות דרך ההודעות שהן מנהלים עם העמוד העיסקי של מותגים ועסקים. 
בשלב שימור הלקוחות: גם כאן לרשתות החברתיות תפקיד משמעותי. למשל, אתם יכולים לעשות ללקוחות העבר שלכם פרסום חוזר (רימרקטינג) דרך הרשתות החברתיות.

לסיכום, מקומם של פרופיל ברשתות החברתיות במשפך השיווקי הוא למעשה בכל אחד משלביו.

רשתות חברתיות

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

מעוניינים בקידום קמפיינים ממומנים, בקידום אורגני, או בבניית אתרים ודפי נחיתה? הגעתם למקום הנכון.
שמי טל נברו, אני עוסקת בקידום בדיגיטל מעל עשור וליוויתי כבר מאות עסקים במעבר מהאוף-ליין לאון-ליין. אני אשמח לעזור גם לעסק שלכם בכל הנוגע לשיווק באינטרנט.
צרו איתי קשר עוד היום ואחזור אליכם בהקדם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

אם אהבת, בטח גם תרצה לקרוא על :

Close