מילון מושגי דיגיטל בסיסיים - Basic Digital Glossary

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

מתעניינים בשיווק באינטרנט? הכנו עבורכם מילון מושגי דיגיטל בסיסיים. המילון שילמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת אם אתם נכנסים לתחום זה.


לא סתם שיווק באינטרנט הוא אחד מהתחומים הכי 'חמים' היום בתעשייה. שיווק בדיגיטל מאפשר לכם להתפרנס מהבית או אפילו על אי בודד ביוון. כל מה שאתם צריכים זה מחשב וחיבור לאינטרנט, ואתם יכולים להתחיל לעבוד. הבעיה, שזה גורם לתחום להיות קצת 'פרוץ' מדי. וכך ניתן למצוא אנשים שקוראים לעצמם "משווקים באינטרנט" שלא באמת מבינים מה הם עושים.

לכן החלטנו להכין עבורכם מילון מושגי דיגיטל בסיסיים. – המילון שילמד אתכם קצת מכל מה שצריך לדעת, אם אתם רוצים להיכנס לתחום הזה.

מילון מושגי דיגיטל בסיסיים

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

מילון מושגי דיגיטל בסיסיים

  1. תוצאות אורגניות – מדובר בתוצאות החיפוש המופיעות בגוגל בצורה אורגנית, כלומר אלו שאינן ממומנות. התוצאות האורגניות בגוגל מופיעות כיום אחרי התוצאות הממומנות. 
  2. תוצאות ממומנות – אלו תוצאות החיפוש שמופיעות ראשונות בגוגל. יש לשלם כסף על פרסום ממומן בגוגל כדי שתוצאות אלו יופיעו. כיום מוצגות עד 4 פרסומות ממומנות בדף הראשון בגוגל.
  3. שיווק ממומן – מכונה לרוב פרסום ממומן והכוונה לקידום קמפיינים ממומנים באפיקים שונים בדיגיטל כמו גוגל, פייסבוק וכו'.
  4. שיווק אורגני – מכונה לרוב קידום אורגני והכוונה לביצוע פעולות אופטימזציה שונות לאתר. זאת במטרה שיופיע במיקומים גבוהים יותר בתוצאות האורגניות במנועי החיפוש כמו גוגל.
  5. גוגל אדוורדס – מערכת הפרסום הממומן של גוגל. היא מאפשרת לכם לקדם מודעות בתשלום, שיופיעו מעל תוצאות החיפוש האורגניות. שיטת התשלום היא תשלום פר קליק על המודעה.
  6. גוגל אדסנס – זהו השם של התוכנית של גוגל המאפשרת לכם להרוויח כסף מפרסומות המופיעות באתר שלכם. גם מערכת זו כמו הקודמת קשורה לפרסום ממומן. ההבדל ביניהן הוא שבאמצעותה של אדסנס אתם מרוויחים כסף מפרסומות של אחרים המופיעות באתר שלכם, ואתם לא משלמים על קידום קמפיינים כמו במערכת הקודמת.
  7. גוגל אנליטיקס – מערכת של גוגל המסייעת רבות בקידום אורגני. באמצעות חיבור האתר לגוגל אנליטיקס אתם יכולים לצפות בנתונים שונים, כמו מאפייני הגולשים באתר שלכם והתנהגותם באתר.

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

מילון מושגי דיגיטל בסיסיים - המשך

  1. דומיין – כל אתר חייב דומיין, כאשר הדומיין זו למעשה הכתובת של האתר באינטרנט. כל דומיין ייחודי לאתר שלו.
  2. שרת – כל אתר חייב גם שיהיה לו שרת, עליו יאוחסן כל המידע של האתר והתוכן שבו. העלות הממוצעת לחברת אחסון השרתים היא של כמה עשרות עד כמה מאות ש"ח בשנה. עלות זו תלויה בעיקר בהיקף הפעילות של האתר שלכם ובכמות המדיה שאתם מעלים אליו כמו תמונות.
  3. באנר – הבאנרים הם כינוי לפרסומות, לרוב בצורת תמונות שיווקיות עם הנעה לפעולה, המופיעות באתרים שונים.
  4. ניזולטר –  הכוונה לשיווק באמצעות דיוור אלקטרוני לרשימת התפוצה שלכם. מדובר בשיטת שיווק שנמצאה כמאוד מוצלחת עבור מותגים ועסקים רבים. 
  5. מילות מפתח או שאילתות – במילה 'שאילתא' משתמשים לרוב כדי לכנות את מה שגולש הקליד בגוגל כדי למצוא את מה שהוא מחפש. ובמילה 'מילות מפתח' משתמשים כדי לכנות את אותן שאילתות שתרצו שעבורן האתר שלכם יופיע בגוגל במיקומים טובים. קידום אורגני נכון בגוגל מתחיל במחקר מילות מפתח וממשיך בקידום של אותן מילות מפתח באתר.
  6. ביטויי זנב ארוך – הכוונה לשאילתות ארוכות וספציפיות כמו "חוג ריקוד בראשון לציון בבקרים". זאת בשונה משאילתות כלליות וקצרות יותר כמו "חוג ריקוד". ביטויי זנב ארוך אלה לרוב יהיו תחרותיים פחות מבחינת קידום בגוגל. הם גם מאוד יעילים לקידום כי הגולש מאוד ממוקד ויודע היטב מה הוא מחפש.
  7. אלגוריתם – באופן כללי אלגוריתם זו תוכנית קונסיסטנטית לפתרון בעיות. בהקשר של קידום באינטרנט לרוב הכוונה לאלגוריתם של גוגל או לאלגוריתם של יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וכו'. האלגוריתם של גוגל הוא זה שנהוג לדבר עליו יותר מהאחרים. האלגוריתם של גוגל נועד כדי להציג לנו הגולשים את התוצאות הרלוונטיות והמתאימות ביותר לחיפושינו בגוגל.
מושגי דיגיטל בסיסיים

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

מושגי דיגיטל בסיסיים נוספים

  1. תוכן משוכפל או מועתק – הכוונה לתוכן שמופיע יותר מפעם אחת – באותו האתר או באתרים שונים. האלגוריתם של גוגל יודע לזהות דפים בעלי תוכן מועתק, משוכפל או כמעט-מועתק. גוגל גם מענישה את האתרים שבהם מופיע תוכן מעין זה ומורידה אותם בדירוג בתוצאות החיפוש האורגניות.
  2. קישורים יוצאים – קישורים מהאתר שלכם למקורות חיצוניים אחרים. יש בעלי אתרים המעדיפים להימנע מהם כדי לא להוציא תנועה מהאתר. אך כדאי לדעת שכמות סבירה של קישורים יוצאים דווקא חשובה לקידום אורגני של האתר.
  3. עמוד נחיתה – בהקשר של קידום אורגני, הכווונה לדף הראשון באתר שלכם שאליו הגולש הגיע. ואילו בהקשר של פרסום ממומן, הכוונה לדף ייעודי לקמפיין שלכם שאליו מגיעים הגולשים שלחצו על הפרסומת שלכם. באופן כללי, לרוב עמוד הנחיתה יהיה שונה מהאתר הרגיל שלכם. זאת שכן הוא יהיה ממוקד וספציפי יותר, ומיועד עבור מכירה של מוצר או שירות אחד.
  4. יחס המרה – יחס זה מבטא את כמות הגולשים שנכנסו לאתר שלכם אורגנית וביצעו בו המרה מסוימת, מתוך כלל הגולשים שנכנסו לאתר. את יחס ההמרה נהוג למדוד באחוזים.
  5. יחס נטישה . כמות הגולשים שנטשו את העמוד הראשון אליו הגיעו באתר, מבלי לבצע פעולות נוספות, מתוך כמות הגולשים שהגיעו לאתר בכלל. את יחסי הנטישה עבור כל עמוד באתר שלכם תוכלו לראות במערכת של גוגל אנליטיקס.
  6. בניית קישורים – בניית קישורים זהו אחד מהחלקים החשובים ביותר בקידום אורגני של האתר שלכם בגוגל. הכוונה לקישורים מאתרים אחרים המפנים לאתר שלכם. כדאי לדעת שגוגל מייחסת להם חשיבות רבה כאשר היא מדרגת את עמודי האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
מילון מושגי דיגיטל בסיסיים

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

קידום בדיגיטל

מעוניינים בקידום העסק בדיגיטל? רוצים שהקידום יעשה בצורה נכונה, יעילה ומשתלמת ושיניב לכם את הביצועים להם אתם מצפים? הגעתם למקום הנכון.
נעים מאוד, שמי טל נברו. אני מספקת שירותי פיתוח וניהול אסטרטגית תוכן לדיגיטל , עיצוב ובניית דפי נחיתה ואתרים, פרסום ממומן, העברת הרצאות וסדנאות .וכן שירותים נוספים שיעזרו לשיווק אפקטיבי ומוצלח יותר של העסק שלכם באינטרנט. צרו איתי קשר עוד היום, ואחזור אליכם בהקדם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

אם אהבת, בטח גם תרצה לקרוא על :

Close