מה זה ווטסאפ עיסקי ואיך הוא יכול לסייע לעסק שלכם? - What Is A WhatsApp Business And How Can It Help Your Business

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

רוצים לדעת מהו ווטסאפ עיסקי ואיך הוא יכול לעזור להתייעלותו של העסק שלכם? המאמר הבא הוא בשבילכם.

אין ספק ש-WhatsApp היא אחת מהאפליקציות שאנחנו משתמשים בהן בתדירות הגבוהה ביותר. רובנו המוחלט נוהג להיכנס לווטסאפ כמה פעמים ביום, כדי להתעדכן בהודעות שקיבלנו ובהודעות שהתקבלו בקבוצות שבהן אנחנו משתתפים. רבים מאיתנו נכנסים לווטסאפ לפעמים אפילו כמה פעמים בשעה אחת!

אנחנו משתמשים בווטסאפ כל כך הרבה, שאפליקציה זו אפילו הצליחה להביא לדעיכתו של עידן ה-SMS-ים. אם בעבר כל שיחותינו היו מתבצעות בהודעות SMS, שגם עלו דיי הרבה – במיוחד בהשוואה לווטסאפ החינמי, לא כך הדבר כיום. היום אנחנו מקבלים הודעת SMS רק אם מישהו 'סינן אותנו באלגנטיות' על ידי שליחת הודעה או אם קיבלנו הודעה קולקטיבית הנשלחת לכל חברי המועדון של חברה או מותג שאנחנו חברי מועדון בו או שאנחנו רשומים לרשומת התפוצה שלו. כל השיחות שפעם היינו מבצעים בהודעות סמס עברו לווטסאפ. מאז שהשיחות מרחוק בצורת הודעות נהיו כה נגישות, זולות ופשוטות לתפעול באמצעות אפליקציית ווטס-אפ – אנחנו גם שולחים יותר הודעות מאשר בעבר.

כל אלו הביאו את ווטסאפ לחשוב כיצד היא יכולה לשדרג את האפליקציה שלה לשימושיהם העיסקיים והמסחריים של חברות ועסקים שונים. לשם כך היא יצרה את 'ווטסאפ ביזנס' הנקרא גם ווטסאפ עיסקי בעברית. בווטסאפ העיסקי תמצאו פיצ'רים שאין בווטסאפ הרגיל שלכם, שהופכים את השימוש בווטסאפ העיסקי ליעיל ונוח יותר לעסקים.

במאמר זה נבין מהו ווטסאפ עיסקי ואיך הוא יכול לעזור לעסק שלכם.

ווטסאפ עיסקי

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

ווטסאפ עיסקי לעומת ווטסאפ רגיל

 

אז מה יש בווטסאפ העיסקי שאין בווטסאפ הרגיל שלכם?

  • שימוש בווטסאפ ביזנס מטלפון קווי – כדי שניהול הוואטסאפ העסקי לא יהיה תלוי במספר הנייד של אדם אחד בלבד, ובמטרה לאפשר גישה לחשבון העיסקי לקבוצת אנשים, נניח לכמה עובדים בחברה מסוימת באותה מחלקה, ווטסאפ ביזנס מאפשרת לכם לחבר את החשבון לטלפון קווי. כך לכמה משתמשים יכולה להיות גישה אליו וניתן לבצע הפרדה בין הווטסאפ העיסקי ולווטסאפ הפרטי – שכן הם מחוברים למספרי טלפונים שונים. חשבון ווטסאפ פרטי רגיל, לעומת זאת, לא ניתן לחבר לטלפון קווי.
  • פרופיל עסקי – בווטסאפ ביזנס אתם יכולים להגדיר לעסק שלכם פרופיל עיסקי ובו כל הפריטים הרלוונטיים אודות העסק שלכם – כמו שם העסק, כתובת אם יש לכם מיקום מוחשי כמו חנות או משרד פיזי, ותיאור. הפרופיל העיסקי יהיה נגיש לכל המשתמשים המחוברים לחשבון העיסקי שלכם בווטסאפ.
  • התייעלויות בתהליך ההתכתבויות – באמצעות הווטסאפ העיסקי אתם יכולים להכין הודעות מוכנות מראש ולשלוח אותם בקלות ובמהירות רבה יותר לקבוצות גדולות של משתמשים.
  • מענה מיידי ואטומטי להודעות – הלקוחות שלכם מצפים לקבל תשובה מהירה כשהם כותבים לווטסאפ העיסקי שלכם. לכן ווטסאפ ביזנס מאפשרת לכם לשלוח להם הודעות אוטומטיות שישלחו בצורה מיידית עם קבלת ההודעה מהלקוח. זאת במטרה, כמובן, לשמור על שביעות רצונם של לקוחתיכם משירות מהיר ומיידי.
  • נתונים מתקדמים וסטטיסטיקות – בווטסאפ ביזנס אתם יכולים לצפות במגוון נתונים וסטטיסטיקות, כמו כמה הודעות שלחתם בתקופת זמן מסוימת וכמה מהודעות אלו נענו ועוד. 

שימו לב: חלק מהאפשרויות הקיימות בווטסאפ העסקי לא מופיעות בגרסת המחשב (Whatsapp Web), אלא רק בגרסה של  האפליקציה (מהנייד).

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

פיצ'ר השימוש ב'תוויות' בוואטסאפ העיסקי

מכירים את זה שאתם לא מצליחים לעקוב אחר כל השיחות שלכם בווטסאפ? בווטסאפ העיסקי יש לזה פיתרון.

כשמשתמשים בווטסאפ הרגיל לכמה צרכים עיסקיים – כמו מתן שירות לקוחות ללקוחות פוטנציאליים המעוניינים לבצע רכישה מכם ולשיחות עם הספקים שלכם – ועושים את כל זה מחשבון ווטסאפ אחד, נוצר קושי עצום לעקוב אחר כל השיחות הללו. כך לעיתים שיחות רבות הולכות לאיבוד, חשובות יותר או פחות, פשוט כי איננו מצליחים לעקוב אחר כל השיחות הללו.

ווטסאפ ביזנס עוזרת לכם להתגבר על הבעיה הזו בקלות, באמצעות תיוג השיחות שכם תחת 'תוויות' מתאימות. כך אתם יכולים לקטלג שיחות עם לקוחות תחת תווית מתאימה, שיחות עם ספקים תחת תווית נפרדת, וכן הלאה. אין ספק שזה עוזר לשמור על סדר וארגון בשיחות הווטסאפ שלכם ומייעל את ההתכתבויות העיסקיות משמעותית.

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

ווטסאפ עיסקי - שימושים נפוצים

  • שיפור יעילותה של התקשורת בין העובדים וגורמים אחרים בתוך החברה – ווטסאפ עיסקי זו דרך מעולה לייעול התקשורת הפנים הארגונית. קל יותר לשלוח ולקבל הודעות ואפשר להתדעכן במהירות ובנוחות. בנוסף, מדובר בשירות מבוסס ענן וכן ישנה אפשרות לעקוב בקלות רבה יותר אחר כל השיחות שלכם בעזרת אפשרות התיוג והקטלוג ל'תוויות'.
  • להפוך את שירות הלקוחות ממטלה לחוויה – שירות לקוחות מהיר ומקצועי הוא אחד מההיבטים החשובים ביותר בהצלחתו של כל עסק. ווטסאפ ביזנס מנסה לעשות את חייכם קלים יותר. בין אם באמצעות מעקב פשוט אחר סטטיסטיקות ונתונים כמו ההודעות שנשלחו ונענו, שליחת הודעות מוכנות מראש או הודעות אוטומטיות ומיידיות עם קבלת הודעה מלקוח.
  • למכור יותר, בקלות ובלי כאבי ראש – מעבר לשמירת הלקוחות שלכם מרוצים יותר, כי הם מקבלים מכם שירות איכותי יותר – ווטסאפ ביזנס גם עוזרת לכם למכור יותר ולבצע יותר עסקאות. זאת באמצעות הפיצ'רים שלה המאפשרים לכם לנהל דו שיח עם הלקוחות שלכם בקלות רבה יותר מאשר בעבר, לעקוב בנוחות אחר השיחות עם כל לקוחותיכם וכו'.

מעוניינים בקידום העסק שלכם בווטסאפ ביזנס או בדיגיטל בכלל?
שמי טל נברו, אני עוסקת מזה עשור בקידום אורגני, בפרסום ממומן, בבניית אתרים, ובסדנאות והרצאות לעסקים.
דברו איתי, ואשמח לעזור גם לעסק שלכם בשיווקו בדיגיטל – בדרך היעילה, הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

אם אהבת, בטח גם תרצה לקרוא על :

Close