מה זה אוטומציה בשיווק ואיך זה יעזור לכם לשווק את העסק - What Is Automation Marketing And How It'll Help You Market Your Business

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

רוצים לדעת מהי אוטומציה בשיווק ואיך היא יכולה לעזור לכם בקידום העסק בדיגיטל? אם אתם בעלים של חנות, עסק או מותג או שאתם עוסקים בשיווק ובקידום עסקים בדיגיטל – אתם חייבים לקרוא את המאמר שכתבנו על אוטומציה בשיווק (Marketing Automation).

אוטומציה בשיווק 

היתרונות של שיווק באינטרנט הם לא רק העובדה שהוא מאפשר לכם למנוע בזבוז של תקציב מיותר על צופים לא רלוונטיים (כפי שקורה בשיטות פרסום מסורתיות כמו טלוויזיה, רדיו או עיתונות), אלא שהוא גם מאפשר לכם לבצע תהליכי אוטומציה. קידום בדיגיטל הוא סוג של שיווק שמאוד נוח להתאים אותו לפעולות אוטומטיות שייתבצעו על ידי מערכות חיצוניות. כך אתם יכולים לחסוך לעצמכם זמן על פעולות פשוטות כמו העלאתם של פוסטים לעמוד העסקי שלכם ברשתות החברתיות ותתפנו לניהולם של תהליכים אחרים וחשובים יותר בעסק שלכם.

נמאס לכם לבצע בעצמכם את כל פעולות קידום העסק שלכם בדיגיטל ואתם מחפשים דרך להפוך אותן פעולות לאוטומטיות?
רוצים להבין איך אוטומציה בשיווק יכולה להפוך את עבודתכם לפשוטה יותר ואת חייכם לקלים יותר? המשיכו לקרוא.

אוטומציה בשיווק

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

מהי אוטומציה בשיווק בדיגיטל?

אוטומציה בשיווק בדיגיטל בעצם מאפשרת לכם להפוך תהליכי עבודה שאתם או עובדיכם בדרך כלל מבצעים בצורה ידנים לתהליכים ממוחשבים, מבוקרים והכי חשוב – אוטומטיים. כלומר, אוטומציה בשיווק למעשה נותנת לכם אפשרות להפוך את פעולות הקידום שאתם מבצעים בעצמכם, לפעולות מדויקות ומהירות יותר שמערכת האוטומציה תבצע במקומכם בצורה היום-יומית והשוטפת.

לדוגמא, אם העסק שלכם פועל בכמה ערוצים במקביל – כמו יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, וטיקטוק – זה גוזל לא מעט זמן וזה לא יהיה פשוט לתחזק את כל הערוצים הללו בעצמכם. בנוסף, אם אתם רוצים לשמור על קשר וליצור אינטראקציה רלוונטית עם לקוחות העבר שלכם – כמו הצעת הנחה לרכישה באתר שלכם ביום הולדתם או שליחת הודעה ללקוח עבר שלא רכש מכם בחצי השנה האחרונה – כאשר אתם עושים זאת לבד וללא היעזרות במערכת אוטומציה בשיווק, מדובר בתהליך כמעט בלתי אפשרי.

אמנם בעבר התחום היה פחות מפותח מהיום ודיי הסתכם בשליחת אימיילים אוטומטיים ללקוחות שלכם. אבל היום בהחלט ישנן כבר הרבה מערכות אוטומציה מפותחות ומתקדמות, המוצעות למשווקים ולבעלי עסקים הפועלים בתחום הקידום בדיגיטל על צורותיו השונות.

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

דוגמאות לאוטומציה בשיווק

  • שליחת אי-מיילים מותאמים אישית ללקוחות
    כאמור, אוטומציה בשיווק הנעשית ב-Email היא הנפוצה והקלאסית ביותר. אי-מיילים מסוג זה יכולים להיות עם תכנים שונים, בהתאם לשלב מוכנות הרכישה של הגולש ומידת היכרותו עם המותג שלכם וכמובן בהתבסס על רכישות העבר שלו מכם (אם היו כאלה).
  • שיווק אוטומטי בהודעות SMS
    שליחת הודעות SMS המותאמות באופן אישי למי שמקבל אותן גם הן אחת מהדוגמאות הקלאסיות לאוטומציה בשיווק. לדוגמא סמס עם הצעה להנחה באתר ביום ההולדת של מקבל ההודעה או סמס שנשלח ללקוח שלא רכש זמן רב ולכן אתם מציעים לו נניח 10 אחוז לרכישה באתר. אילו היה עליכם לשלוח בעצמכם כל הודעה והודעה באופן נפרד לכל לקוח שלכם – ובמיוחד אם אתם גם עסק גדול עם הרבה לקוחות – אז פשוט לא הייתם יוצאים מזה… בדיוק לשם כך נועד תחום האוטומציה בשיווק.
  • מעקב אחר לידים ויצירת דוחות
    אוטומציה בשיווק יעילה גם בשיפור המעקב שלכם אחרי לידים ובייעול הטיפול בהם, וכן ביצירת דוחות שונים שעליכם להגיש בצורה קבועה נניח אחת לכמה ימים או אחת לשבוע. לדוגמא, במקום שתבצעו בעצמכם את שליחת ההודעה הראשונה למי שהשאיר פרטים באתר שלכם או על קמפיין שפירסמתם – מערכת האוטומציה בשיווק עושה זאת במקומכם.
  • post purchase upsell
    סוג נוסף של אוטומציה בשיווק הוא UPSELLS. הסוג שבחרנו לדבר עליו הוא post purchase upsell. מדובר במעין דף תודה על רכישה המוצג ללקוח שביצע עתה רכישה באתר, כאשר בדף תודה זה מופיעה הצעה ללקוח להוסיף עוד מוצרים במבצע לסל הקניות, לרוב ללא תשלום נוסף על משלוח. המערכות שיוצרות את האפסלים לרוב יכולות לזהות מוצרים שהלקוח הוסיף לסל הקניות והתחרט ולהציע לו אותם בצורה אוטומטית בעוד הנחה קטנה. סיכויי הצלחתם של UPSELL-ים אלה גבוה מאוד, שכן שנייה לאחר שלקוח כבר ביצע רכישה באתר ומציעים לו מוצרים שרצה לקנות והתחרט בהנחה, אז יש סיכוי גדול מאוד שירכוש ושיגדיל את סל הרכישה שלו. 
אוטומציה בשיווק

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

סוגים נוספים של אוטומציה בשיווק

  • הצעת מוצרים ללקוח על סמך שאלון מקדים שמילא
    ישנן חנויות אינטרנטיות שזיהו את כוחה של האוטומציה בשיווק ולקחו אותה צעד קדימה. הן מנסות להכיר את הלקוחות הפוטנציאליים שלהן טוב יותר, כדי להצליח להציע להם הצעות שיעניינו אותם יותר בעתיד. הן מבקשות מגולשים חדשים באתר וממצטרפים חדשים לניוזלטר שלהן, שימלאו שאלון קצר עם פרטים שרלוונטיים להם. זאת במטרה להציע לאותם גולשים הצעות המותאמות אליהם באופן אישי  וכך להגדיל את הסיכוי שירכשו. כל זאת כמובן באמצעות תהליכי אוטומציה בשיווק.
  • אוטומציה בשיווק ברשתות החברתיות
    כדי לתחזק פרופיל פעיל ברשתות החברתיות – אתם צריכים להעלות תמונות איכותיות ומקוריות בתדירות גבוהה וכן כדאי שתיצרו הרבה אינטראקציה עם משתמשים אחרים באותה פלטפורמה כדי שגם הם יצרו מעורבות עם הפרופיל שלכם וישמרו עליו פעיל. בנוסף, אתם גם צריכים לספק שירות לקוחות מקצועי ואיכותי בעמודים העיסקיים שלכם. כדי להקל את מלאכת שיווק העסק ברשתות החברתיות, מותגים ועסקים רבים בוחרים להשתמש במערכות אוטומציה המייעלות את עבודתם ומזרזות אותה.
שיווק באינטרנט

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

סיכום - למה כדאי לכם לעשות אוטומציה בשיווק

ראשית, אוטומציה בשיווק מאפשרת לכם לחסוך המון המון זמן על ביצוע כל אותן פעולות בסיסיות הקשורות לקידום באינטרנט ולשמירה על קשר עם הלקוחות שלכם.

שנית, אוטומציה בשיווק מאפשרת לכם לייעל את תהליכי העבודה בעסק שלכם וכך לשלם פחות לעובדים ולפנות לכם יותר זמן לטיפול בנושאים אחרים הקשורים לעסק. כך אתם יכולים לשפר את רווחיותו של העסק שלכם באמצעות שימוש בתהליכי אוטומציה בשיווק.

שלישית, באמצעות אוטומציה בשיווק קל יותר ליצור תוכן רלוונטי ובעל ערך מוסף לגולשים ברשת העוקבים אחרי המותג שלכם. אוטומציה בשיווק מאפשרת לכם להפנות בקלות לכל לקוח עבר שלכם הצעות המתאימות עבורו ומעניינות אותו באופן אישי. מדובר בדרך מעולה כדי להפוך יותר גולשים שמכירים אתכם ללקוחות שלכם בפועל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

אם אהבת, בטח גם תרצה לקרוא על :

Close