כל מה שרציתם לדעת על שיווק בטיקטוק – TikTok Marketing : your pressing questions answered

כל מה שרציתם לדעת על שיווק בטיקטוק

טיקטוק יצאה לשוק ב-2016, אבל נדמה ש-2019 תזכר לעד כשנה שבה היא נכנסה לתודעה הציבורית ברחבי העולם. האפליקציה הסינית המדוברת צברה את מספר ההורדות הגדול ביותר בארצות הבאית והגיעה למיליארד הורדות ברחבי העולם בפברואר השנה. צמיחתה המטאורית אף העלתה את החשד שכלי כל כך פופולארי בידי חברה סינית, המחויבת לפי חוק למסור מידע לממשלה בביג'ינג מהווה סכנה לביטחון הלאומי בארצות הברית.

כמחצית ממשתמשי טיקטוק הם בין גילאי 16 ו-24 ורובם המוחלט של אלה משתמשים באפליקציה מדי יום, כך שאין זה מפתיע שהיא הוכרזה כרשת החברתית החדשה של דור ה-Z. עבור מי מאתנו שכבר עבר את גיל 25, היה נדמה בתחילה שמדובר בעוד מושג אופנתי שייעלם מהאופק כאשר יגיע טרנד חדש. אבל נראה שטיקטוק לא הולכת לשום משום והגיע הזמן שמשווקים יכירו את ההזדמנויות שהאפליקציה טומנת בחובה עבורם. אם אתם עדיין לא ממש סגורים על מה היא טיקטוק ואיך היא יכולה לשרת את אסטרטגיית המדיה הדיגיטלית שלכם – תמשיכו לקרוא. ננסה לענות כאן על השאלות הבוערות ביותר לגבי שיווק בטיקטוק.

אז מה זה טיקטוק, בעצם?

טיקטוק היא זרם אינסופי של סרטונים המועלים על ידי המשתמשים. כל אחד שמוריד את האפליקציה יכול להשתמש בה כדי להקליט, לערוך ולשתף סרטונים קצרים בני 15 או 60 שניות עם רקע מוזיקלי ואפקטים. הרבה מהסרטונים שזוכים לפופולריות עוסקים במוזיקה ושירה בסגנון קריוקי. זה לא מפתיע לאור העובדה שטיקטוק היא למעשה התפתחות של גרסא מוקדמת יותר בשם musical.ly. טרנדים מרכזיים נוספים הם הומור משונה, בדיחות פיזיות ואתגרים שהמשתמשים חוזרים עליהם בגרסאות שונות. הסרטונים עצמם נעים בין בדיחות קצרצרות לפוסטים מתוכננים וערוכים המעבירים סיפור.

אם אתם רוצים להשאר עדכניים ולפנות לקהל היעד של טיק טוק המורכב מבני עשרה וצעירים, בהחלט כדאי לכם לשקול ליצור פרופיל טיקטוק לעסק שלכם. חברות אמריקאיות גדולות כמו רשת האוכל צ'יפוטלה ועיתון הוושינגטון פוסט כבר משתמשות באפליקציה כדי להגיע לקהלים חדשים. אפילו האו"ם יצר אתגר ריקוד שמטרתו העלאת מודעות להתחממות הגלובאלית. יחד עם זאת, זה לא פשוט לנצל את הפלטפורמה לקידום המטרות העסקיות שלכם. האפליקציה לא מאפשרת שיתוף לינקים, כך שלא תוכלו לבנות עליה כדי לקבל עוד תנועה לאתר שלכם או לצבור לידים לעסק. מותגים שרוצים להכנס לזירה הזאת צריכים להיות יצירתיים וליצור תוכן מקורי שמתאים לאווירת הטיקטוק הייחודית.

רשת Chipotle יצרה אתגר ממותג שמטרתו להפוך בתנועה אחת את מכסה קערת הטייק-אווי שלהם.

האם יש פרסום ממומן בטיקטוק?

כן! בנוסף ליצירת ערוץ עבור העסק שלכם וצבירת חשיפה אורגנית, ישנן אפשרויות לרכוש מודעות בתוך טיקטוק. מערכת הפרסום הממומן של האפליקציה נמצאת עדיין בחיתוליה ולא זמינה מישראל, אך אין ספק שאפשרויות הפרסום בה יגדלו בשנת 2020. האפשרויות הפתוחות למפרסמים כרגע הן מודעות המופיעות לפני סרטונים, מודעות באמצע הפיד, קידום ממומן של האשטגים ואפקטים חזותיים ממותגים. אפשרויות הפרסום יקרות למדי בשלב זה ונגישות בעיקר למותגים גדולים. אבל כמו שכבר ציננו – יש למה לחכות. עבור עסקים קטנים יותר, הדרך הטבעית ביותר לפרסם בטיקטוק היא באמצעות שיתוף פעולה עם משפיענים אשר ייצרו עבורם סרטונים המדברים את שפת האפליקציה.

האם טיקטוק תהיה טרנד חולף כמו סנאפצ'אט?

עלייתה של טיקטוק מזכירה למי שעוסק בתחום השיווק בדיגיטל את סיפורה של אפליקציית סנפצ'אט לפני כמה שנים. לאחר מספרי הורדות שוברי שיאים ב-2015 האפליקציה הוכרזה כרשת החברתית החדשה לצעירים. פייסבוק לא התעלמה מהתחרות והשיקה ב-2016 את פיצ'ר הסטוריז המשחזר רבים מהמרכיבים בהצלחתו של יריבה הצהוב. אינסטגרם סיפקה למשתמשים שלה את הצורךבתוכן מהיר ודינאמי שנעלם אחרי זמן קצר ואף חיקתה את הפילטרים משני הפנים שהפכו לסימן הזיהוי של סנפצא'ט. בזכות השינוי שמרה אינסטגרם על הפופולריות שלה בקרב הקהל הצעיר וצמיחתה של סנפצ'אט נבלמה. התסריט הזה בהחלט עלול לחזור על עצמו גם עם טיקטוק ובוודאי נראה מאפיינים המחקים את הסגנון שלה מופיעים גם באפליקציות אחרות. אבל יש שתי נקודות שכדאי לזכור:

סנפצ'ט אולי לא הפכה לענקית שהיא איימה להיות, אבל עדיין יש לה 210 משתמשים יומיים (!) והיא גדלה משמעותית מאז 2018. ייתכן מאוד שמוקדם להספיד אותה.

הבדל מהותי בין שני האפליקציות הוא הגיבוי שיש לטיקטוק מ-BYTEDANCE, חברה סינית עם המון כסף להשקיע בקידום מוצר הדגל שלה.

האם צריך להיות אכפת לי מטיקטוק אם נערים הם לא הקהל שלי?

רק שלוש שנים אחר שהושקה, טיקטוק הפכה לתופעה תרבותית שהשפעתה ניכרת בכל עבר. מספיק מבט אחד בפיד הוידאו של אינסטגרם כדי לגלות שסרטוני טיקטוק מופצים הרבה מעבר לאפליקציה עצמה. קריירות של מוזיקאים רבים כבר הושקו בזכותה ואתגרים פופולארים שהתחילו באפליקציה משוחזרים בחצרות בתי ספר בעולם כולו.

אפילו אם שילוב טיקטוק באסטרטגית התוכן הנוכחית שלכם לא עומד על הפרק, כדאי לכם לשים עין על האפליקציה ועל הטרנדים שהיא מולידה ללא הפסק.

מאמרים נוספים