איסורי האינסטגרם: 7 כללים שכדאי לכם לזכור

רגע לפני שנת 2020, כולם כבר יודעים שאינסטגרם היא כלי שיווקי מעולה שאפשר להשתמש בו למטרות רבות. בין אם יש לכם עסק שאתם רוצים לספר עליו לעולם, מותג שאתם רוצים לקדם או שאתם סתם נהנים לשתף תוכן חזותי עם העולם- סימן שאתם כנראה כבר פעילים באינסטגרם… אבל האם אתם עושים את זה נכון? חשוב לדעת שבאינסטגרם ישנם חוקים שכדאי להיצמד אליהם ואיסורים שצריך לכבד. ריכזנו עבורכם כאן את הכללים להתנהלות חכמה שתעזור לכם להצמיח פרופיל אינסטגרם משגשג. אז מה אסור בפירוש לעשות ומה עלול לסכן את הסיכוי שלכם להגדיל את כמות העוקבים? המשיכו לגלול, בשביל זה אנחנו פה.

1. אל תסתבכו עם בעל הבית

לאינסטגרם יש כמה חוקים בסיסיים שהעבירה עליהם עלולה לגרור ענישה מידי האפליקציה עצמה. אתם בוודאי יכולים לנחש שזה כולל העלאת דימויים אלימים, פורנוגרפיים, גזעניים או לא חוקיים. גם תוכן העוסק בפגיעה עצמית או התנגדות לחיסונים אסור להפצה בפלטפורמה. חשוב להיות מודעים לכך שגם העלאה של תמונות או סרטונים שאין לכם זכויות יוצרים עליהם נחשבות לעבירה חמורה על חוקי אינסטגרם. הקפידו לפרסם רק תוכן שיצרתם בעצמכם, רכשתם באופן חוקי או מצאתם במאגרים של תמונות חופשיות לשימוש. 

תנאי השימוש של אינסטגרם

2. אל תסתכנו ב-shadow ban

מעבר לחוקים הכתובים, ישנם גם איסורים ברורים פחות, אשר עבירה עליהם עלולה לגרור עונש של shadow ban – הסתרה של התוכן שלכם מעיני גולשים חדשים. זהו עונש אכזרי במיוחד, כי הוא מוטל ללא אזהרה וללא הסבר. תוכלו לגלות שזה קרה לכם רק אם תשימו לב שהפוסטים שלכם לא מופיעים תחת אף אחד מההאשטגים שצרפתם להם. אז איך להמנע? אף אחד לא יודע בוודאות, אבל יש כמה כללים בסיסיים שכדאי להיצמד אליהם: הימנעו מתוכן שעלול לגרום למשתמשים לדווח עליכם ואל תשתמשו בהאשטגים מפוקפקים שיכולים להיות מזוהים עם תוכן אסור. מעבר לכך, זכרו שהפלטפורמה רגישה לפעילות יתר ואל תעקבו אחרי עשרות אנשים חדשים מדי יום או תעשו לייק להמוני פוסטים ברצף.

3. אל תזלזלו בבחירת השם

בחירת כינוי האינסטגרם הנכון לעמוד העסקי שלכם היא לא תמיד משימה קלה אבל אסור להקל בה ראש. שם המשתמש שלכם (המכונה באנגלית handle) מייצג אתכם ומשמש ככרטיס ביקור לכל מי שפוגש בפרופיל שלכם לראשונה. חשוב ששם המשתמש יעביר את מהות המותג שלכם. הפיתוי לבחור כינוי זכיר, מגניב או מעורר סקרנות רבה, אם כי חשוב לבחור שם שקל לאיית כדי לא להחמיץ לקוחות פוטנציאליים שלא יגיעו לפרופיל שלכם בגלל איות לא נכון. זכרו שמשתמשים רבים מחפשים עמודים באמצעות מנוע החיפוש שבאינסטגרם ולכן, כדי להקל עליהם למצוא אתכם, רצוי לנסות ולכלול בשם העמוד את מילת המפתח המרכזית שמגדירה את המוצר שלכם.

4. אל תחמיצו את חשיבות הביו

כמו שם המשתמש, גם הביו שלכם הוא הזדמנות יקרה מפז לספר לעולם מי אתם ומה אתם עושים וב-150 תווים בלבד. אסור לכם לוותר על ההזדמנות הזו להבהיר למבקרים למה כדאי להם ללחוץ על כפתור ה-follow. ואם יש לכם אתר משלכם, אל תחמיצו את האפשרות לשים כאן את הלינק אליו. זה גם המקום להוסיף חשבונות אינסטגרם אחרים הקשורים לפרופיל או לכלול האשטאג רלוונטי שאתם משתמשים בו בעקביות.

מחקר האשטגים

5. אל תשתוללו עם ההאשטגים

לכל פוסט העולה לאינסטגרם ניתן להוסיף עד 30 האשטגים. הם יכולים להתייחס לדימוי המופיע בתמונה, למהות העסק שלכם או לנושא שחשוב לכם לקדם, אבל ממש לא כדאי לאלתר פה. השתמשו בהאשטגים בצורה חכמה ומתונה. ערכו מחקר אצל המתחרים שלכם או באמצעות אתרים ייעודיים ומצאו תגיות שבאמת מתאימות לתוכן שלכם. אל תמציאו האשטגים שאף אחד לא מכיר, אלא אם אתם מתכוונים להשקיע בלקדם אותם. ואל תשתמשו בתגיות בנאליות שיש תחתיהן מיליוני פוסטים, כי התוכן שלכם ממילא יבלע בהן.

6. אל תתעלמו מהנתונים

אם יש לכם עמוד אינסטגרם שנועד לקדם את העסק שלכם, עליכם להחליף את סוג הפרופיל ל"עסקי". המרת פרופיל אישי לפרופיל עסקי נעשית בקליק אחד, אינה כרוכה בתשלום ומקנה יתרונות רבים. בין השאר, תוכלו לקבל גישה לנתונים על מה שמתרחש בחשבון שלכם וללמוד על מיקום העוקבים שלכם, גילם, המגדר שלהם ושעות הפעילות הראשיות שלהם. באמצעות המספרים האלה תוכלו להבין איזה תוכן מעניין את הקהל שלכם ובמה כדאי לכם להתרכז כדי לקבל יותר תגובות לפוסטים.

7. אל תזניחו את הקשר האישי

כמו בכל רשת חברתית, באינסטגרם יש חשיבות עצומה לתקשורת בין אישית. אל תשתמשו בעמוד שלכם כלוח מודעות שבו רק מתפרסמות תמונות. עשו את המאמץ להגיב לפוסטים של אחרים וענו למי שמגיב אצלכם. היו זמינים בהודעות האישיות ואל תוותרו על מענה ראוי לכל מי שפונה אליכם. ואל תשכחו את הסטוריז, זירה שבה נחוץ רק קליק אחד כדי לשתף תוכן וליצור אינטראקציה עם משתמשים אחרים באמצעות.

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
ממשק פייסבוק CREATOR STUDIO – מה אפשר לעשות איתו ולמי כדאי להשתמש בו? Facebook Creator Studio – Who Should Use It and What For
18 בינואר 2020
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
ממשק ניהול הפעילות העסקית ביזנס מנג'ר של פייסבוק Facebook Business Manager
9 בינואר 2020
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
5 אסטרטגיות מוכחות לשיווק במדיה החברתיות שאתם צריכים לאמץ ב-2020 – Proven Social Media Strategies to Adopt in 2020
26 בדצמבר 2019
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
כל מה שרציתם לדעת על שיווק בטיקטוק – TikTok Marketing : your pressing questions answered
13 בדצמבר 2019