העקרונות הבסיסיים לניהול חשבון אינסטגרם עסקי ב-2020

2019 היתה שנה סוערת עבור מי שמשווק את העסק שלו דרך אינסגטרם: בין שלל האירועים ראינו צמיחה בפלטפורמת הוידאו IGTV, קיבלנו את האפשרות לתזמן פוסטים דרך פייסבוק וחזינו בשמועות על כוונתה של אינסטגרם להסתיר את מספרי הלייקים עבור כל פוסט הופכות למציאות. שינוי באלגוריתם של אינסטגרם ביוני 2019 טרף את נתוני החשיפות ומספרי העקובים עבור חשבונות רבים והוכיח, שוב, שאסטרטגיות שיווק ברשתות החברתיות צריכות להיות גמישות ומהירות להשתנות כדי להצליח. לקחנו בחשבון את האופי המשתנה תדיר של האפליקציה והכננו עבורכם רשימת קווים מנחים שעליהם יש להקפיד אם אתם רוצים לקדם את החשבון העסקי שלכם באינסטגרם:

1. עברו לחשבון עסקי

חשבון עסקי באינסטגרם היא צורת השימוש הנכונה בפלטפורמה עבור עסקים, בין אם מדובר בפרילנסר עצמאי או תאגיד של מאות עובדים. המרת פרופיל אישי לפרופיל עסקי נעשית בקליק אחד, לא כרוכה בתשלום ויש לה יתרונות רבים. בחשבון עסקי תקבלו גישה לנתונים על החשבון שלכם, כדי להבין טוב יותר איזה תוכן מענין את העוקבים שלכם. תוכלו גם לצרף את חשבון האינסטגרם למערך הפרסום שלכם בפייסבוק ולהגדיל את מעגלי החשיפה הממומנת שלכם. חשוב לציין, שבניגוד לפייסבוק, האלגוריתם של אינסטגרם לא מבחין בין פרופיל עסקי ופרטי ומתמקד במדדים של איכות ורלבנטיות של התוכן.

Screen Shot 2019-11-14 at 1.00.27 PM

2. בחרו שם משתמש שניתן להבין בקלות

שם המשתמש שלכם באינסטגרם משמש ברחבי האפליקציה ככרטיס ביקור כלפי מי שרואה אתכם לראשונה. חשוב שצירוף האותיות הקצר הזה יעביר את מהות המותג שלכם. הפיתוי לבחור צירוף זכיר, מגניב או מעורר סקרנות גדול, אבל אם אי אפשר להבין משמכם מה הוא המוצר או השירות שאתם מציעים, ייתכן שתפסידו לקוחות פוטציאליים. אם אתם מותג מתחיל ולא מוכר, כדאי לכם לשקול גם  א להסתפק בשם החברה בלבד, אלא להוסיף מילה המבהירה במה מדובר. זכרו שמשתמשים מגלים חשבונות חדשים באמצעות הקלדת מילות מפתח באפליקציה ואתם רוצים להופיע בתוצות החיפוש שלהם.

3. תקפידו על שימוש נכון בקישורים

אינסטגרם נחשבת לעיתים לפלטפורמה מאתגרת עבור משווקים כי אין בה את האפשרות לצרף לינק לפוסט שאתם מפרסמים. כתובת URL המופיעה בתוך טקטס תיאור של תמונה לא תהפוך ללחיצה ולפיכך אין באינסטגרם קשר מיידי בין הפוסט לבין האתר או החנות שלכם. כדי לשלוח גולשים לקנות אצלכם, תאלצו להשתמש באפשרות המוגבלת למדי של הוספת לינק לביו של הפרופיל. חשבונות שיגיעו למעל 10000 עוקבים יזכו בזכות לצרף קישורים גם לסטוריז שלהם. פתרון אפשרי לקושי הזה, המתאים במיוחד למי שעוסק במכירת מוצרים פיזיים אונליין הוא פתיחת חנות אינסטגרם. שימו לב גם שתיאורי סרטונים ב-IGTV דווקא כן מכילים קישורים לחיצים וזה כלשעצמו סיבה טובה לשקול לפתוח כבר היום ערוץ משלכם.

4. העלו רק תוכן מעולה

הקפדה על תוכן איכותי היא עצה נכונה עבור כל פעילות ברשתות החברתיות, אבל באינסטגרם נראה שרמת התוכן גבוהה במיוחד. בפרופיל האינסטגרם שלכם צריכים לעלות רק תמונות מעולות וכיתובים מנוסחים היטב. אל תשכחו גם שהעוקבים שלכם משתמשים במסך בגודל כף יד ותמונות לא חדות או עם הרבה פרטים קטנים לא יעבדו כאן טוב. כיתבו כותרות מושכות, מעניינות ומסקרנות שיתנו לעוקבים שלכם את התחושה ששווה ללחוץ על התמונות שלכם ולגלות מה היה לכם להוסיף עליה. הימנעו משימוש מוגזם במסרים שיווקיים.

הפיד של חברת אלפא - טיפול טבעי דרך תדרים
הפיד של חברת אלפא - טיפול טבעי דרך תדרים

5. עצבו פיד מרשים

פרט ללוודא שכל אחד מהפוסטים שאתם מעלים מושך ומעורר שיחה, שימו לב גם לתמונה הגדולה. התייחסו לפיד שלכם כאל תערוכה שיש לאצור בקפידה ולתכנן. החליטו מראש על קונספט ומראה אחיד המבטאים את רוח המותג שלכם. בחרו צבעים שמעבירים את המסר שלכם ומבנה שישרת את החומרים החזותיים הנגישים לכם. הצמדו למראה הקבוע שלכם והשאירו תוספות ספונטניות או התוכן הפחות מעובד לסטוריז.

6. הקפידו להעלות סטוריז

במהלך 2019 כולם כבר הבינו שהסטוריז הם לא עוד תוספת חמודה לאינסטגרם, אלא חלק מרכזי מהפעילות בה. ממשק הסטוריז מאפשר יצירתיות אינסופית ביצירת תמונות מעוצבות וסרטונים קצרצרים. התנסו בהם ונצלו אותם כדי לספר את הסיפור שלכם. הכיף הוא שזה ממש לא חייב להיות מושלם ומלוטש. הדרך היחידה להשתמש בסטוריז לא נכון היא לא להשתמש בהם כלל. האלגוריתם המשתנה תדיר של אינסטגרם מראה בעת האחרונה העדפה ברורה לתוכן העולה בסטוריז על פני זה העולה לפיד. זכרו שמספיק רק סטורי אחד כדי שהעוקבים שלכם יקבלו תזכורת שאתם קיימים בצורת תמונת פרופיל עגולה שלכם בחלק העליון של המסך שלהם.

7. תשארו מעודכנים

אינסטגרם היא המקום להיות יצירתיים, מעניינים ולחדש כל הזמן. זה לא תמיד פשוט, אבל האפליקציה עצמה יוצרת את הסביבה המושלמת להתחדשות והתקדמות. נצלו את התוספות והאפשרויות שהיא מציעה לכם. זה חשוב גם כי זה יהיה מעניין יותר עבור העוקבים שלכם, אבל גם מכיוון שפיצ'רים חדשים תמיד יקבלו עדיפות מצד האלגוריתם ויזכו ליותר חשיפה. תתנסו בפילטרים החדשים הנוספים כל הזמן לסטוריז ותדאגו להתעדכן בכלים חדשים כמו IGTV. מי שיידע להיות בחזית החידושים באינסטגרם תמיד ירוויח מכך.

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איסורי האינסטגרם: 7 כללים שכדאי לכם לזכור – Instagram Don’ts: 7 Rules to Remember
5 בדצמבר 2019
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
שיווק משפיענים: 7 משפיענים לעקוב אחריהם ב-2020 – Influencers Marketing: 7 influencers to follow in 2020
26 בנובמבר 2019
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
5 עצות שמנהלי מדיה חברתית היו רוצים לתת ללקוחות שלהם – Pieces of Advice Social Media Managers Want to Give Their Clients
24 בנובמבר 2019
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית, פופולאריים
מה מחכה לנו בעולם השיווק הדיגיטלי ב-2020? What Can We Expect in the Digital World in 2020?
1 בנובמבר 2019