מה מחכה לנו בעולם השיווק הדיגיטלי ב-2020?

מאינטליגנציה מלאכותית במערכות CRM, דרך אפליקציית ״טיק טוק״ הסינית ועד תקשורת עם לקוחות ב-WhatsApp - כל הטרנדים הכי חמים שצפויים לשלוט בשנה הקרובה בעולם השיווק הדיגיטלי .

המאמר נכתב ע״י אקטיב טרייל.

עולם השיווק הדיגיטלי משתנה ומתפתח ללא הרף, וכמשווקים אתם חייבים להיות כל הזמן עם היד על הדופק. בין אם מדובר באפליקציות חדשות או שינויים טכנולוגיים, אסור לכם להישאר מאחור. עליכם לאמץ במהירות טכנולוגיות חדשות, מגמות בשוק וטרנדים חמים על מנת להגיע למלוא הפוטנציאל המכירתי שלכם. אז מה מחכה לנו בעולם השיווק הדיגיטלי ב-2020?

קחו לדוגמה את חברת התעופה ״Easy Jet״. בשנת 2015, כשחגגה 20 שנים להקמתה, החברה השתמשה בשיווק באמצעות דיוור אלקטרוני והפיצה ללקוחות קמפיין חגיגי במיוחד. היא הציגה סיפורים של נוסעים, הוסיפה עובדות מרתקות על הטיסות שלה והמלצות לטיולים. שיעור פתיחת המייל היה גבוה פי שניים מאחוז פתיחת הניוזלטר הקבוע של החברה, עם שיעור הקלקות גבוה יותר ב-25%. אם כל זה לא מספיק, כ-7.5% מהלקוחות שקיבלו את המייל הזמינו טיסה. אלה אחוזי המרה פנומנליים. אין ספק שמדובר בהצלחה מסחררת שנבעה ממינוף הטכנולוגיות העומדות לרשותם בתחום השיווק הדיגיטלי.

easyjet_email_image
הקמפיין של EasyJet, צילום מסך

אז מה צופן העתיד?
קבלו את הטרנדים הצפויים לנו בשנה הקרובה בעולם השיווק הדיגיטלי.

1. שינויים באינסטגרם: קניות ברשת החברתית, הסתרת לייקים וחידונים בסטורי

כולנו יודעים עד כמה השיווק באינסטגרם עובד, אבל האם ידעתם שאפשר לקנות מוצרים ברשת החברתית? מאז מרץ 2019 ניתן לרכוש מוצרים שונים ישירות מאינסטגרם, זאת באמצעות לחיצה על תיוגים המופיעים בפוסטים. לפי הנתונים שפרסמה אינסטגרם, 60 אחוז מהמשתמשים מגלים מוצרים חדשים דרך האפליקציה.  אתם כמשווקים יכולים לנצל את הזירה הזו כדי למכור את המוצרים שלכם, בעיקר אם קהל היעד שלכם הם דור המילניאלס (דור ה-Y). 

social-selling
קניות באינסטגרם. צילום מסך

ואם הזכרנו את דור המילניאלס, מעניין יהיה לגלות כיצד הסתרת הלייקים באינסטגרם תשפיע על השימוש ברשת החברתית בקרב הדור הצעיר. אינסטגרם החלה להריץ מאז חודש מאי 2019 פיילוט של הסתרת לייקים, כשהמדינות שלוקחות חלק בפיילוט הן קנדה, ניו זילנד, אוסטריה, ברזיל, אירלנד, יפן ואיטליה.

במסגרת הסתרת הלייקים, המשתמש שמעלה את הפוסט יוכל לצפות בלייקים שהוא מקבל, אך הלייקים של משתמשים אחרים יוסתרו ממנו כברירת מחדל. המטרה של היוזמה הזו לפי אינסטגרם, היא לעורר בגולשים עניין בתוכן עצמו ולא במידת הפופולריות שנקבעת לפי כמות הלייקים. מה גם, שההשוואה בין מספר הלייקים עלולה לגרום לירידה בערך העצמי של משתמשים, לעורר בהם קנאה ותחרותיות לא בריאה. 

גם הסטורי באינסטגרם הולך להשתנות. כיום הסטורי משמש בעיקר ככלי להעלאת תמונות וסרטונים, וכעת אינסטגרם מעודדת את המשתמשים להעלות לסטורי סקרים, חידונים ושאלות וכך להעלות את אחוזי האנגייג'מנט של קהל היעד. כמשווקים, ניתן לנצל את הפלטפורמה הזו לבחינת העדפות של קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם וליצירת קשר הדוק ואישי יותר.

2. אימייל מרקטינג ימשיך להתחזק ב-2020

אין ספק ששיווק באמצעות דיוור אלקטרוני פשוט עובד. האפשרות לשלוח מסרים שיווקים וחדשות על המוצרים שלכם ישירות לקהל הלקוחות שלכם באמצעות האימייל, כבר הוכיחה את היעילות שלה. על פי מחקרים, 72% מכלל האנשים מעדיפים לקבל תוכן קידומי לתיבת המייל שלהם, זאת לעומת 17% אשר מעדיפים להיחשף לתוכן השיווקי ברשתות החברתיות. למרות זאת, כדאי ומומלץ ליצור אינטגרציה בין אימייל מרקטינג לרשתות חברתיות. אם למותג שלכם ישנו עמוד פייסבוק פעיל, תוכלו לשלוח לחברים בו הזמנה להירשם לניוזלטר שלכם. כך תגדילו את כמות הלקוחות שלכם הנחשפים לניוזלטר ולתכני קידום המכירות באימייל.

מעבר לכך, אימייל מרקטינג יכול לסייע לכם להגביר את המעורבות בעמוד הפייסבוק שלכם – שלחו תזכורת למנויי הניוזלטר על כך שיש לכם עמוד פייסבוק חי ובועט. צעד זה יחזק עוד יותר המותג שלכם ויאפשר למנויי הניוזלטר לקבל עדכונים גם ברשתות החברתיות.

3. אינטליגנציה מלאכותית במערכות CRM

כמשווקים אתם בוודאי עובדים עם מערכות CRM: מערכת לניהול קשרי לקוחות המאגדת את כל פרטי הלקוחות- מפרטים אישיים ובסיסיים כמו גיל ומצב משפחתי, ועד לתיעוד ההתקשרות עמו באמצעים כמו טלפון ואימייל. מערכת CRM רלוונטית במיוחד כשזה נוגע לאימייל מרקטינג, משום שהיא עושה סדר ומאפשרת להגיע ללקוחות לפי חתך מסוים אליו אנו רוצים לפנות. בשנת 2020 מערכות CRM הולכות להשתכלל אפילו יותר כשהן ישולבו עם אינטליגנציה מלאכותית. מה זה אומר? למערכות יהיו אלגוריתמים של חיזוי ולמידה עצמית, כך שאתם כמשווקים תוכלו לחזות מהם הצרכים של הלקוחות שלכם עוד לפני שהם פנו אליכם. הטכנולוגיה הזו תאפשר שיווק חכם ללקוחות.

4. אפליקציית 'טיק טוק' תכבוש את העולם

קשה להאמין, אבל בשנה הקרובה הפופולריות של פייסבוק עלולה להיפגע משמעותית. מי שמהווה איום עליה היא שחקנית שמגיעה מהמזרח הרחוק – אפליקציה סינית בשם ״טיק טוק״ (TikTok). האפליקציה, שהושקה בשנת 2018 על ידי החברה בייטדאנס, מאפשרת ליצור ולשתף סרטונים קצרים בני דקה בלבד. מהרגע שטיק טוק הושקה היא הפכה לסנסציה, ואפילו הצליחה לחדור לשווקים בעולם המערבי כמו ארצות הברית וכמובן ישראל. עד כה היא זכתה ליותר מ-500 מיליון הורדות ב-40 מדינות ברחבי העולם. היא מתבססת על האפליקציה ״מיוזיקלי״, אבל סוד ההצלחה של ״טיק טוק״ הוא שהיא פונה לכל הקהלים ולא רק לילדים. בנוסף, היא שולחת המון התראות ככה שאי אפשר להתחמק ממנה, והיא מפרסמת את עצמה באפליקציות פופולריות כמו פייסבוק וכך משיגה כמות נכבדת של הורדות.

אגב פייסבוק, נראה שהחבר׳ה של מארק צוקרברג חוששים ממנה – לאחרונה הרשת החברתית השיקה את אפליקציית לאסו (Lasso) שמנסה להתחרות בטיק טוק, ומאפשרת גם היא ליצור ולשתף סרטונים קצרים. לצד ההצלחה הגדולה, שמה של טיק טוק נקשר גם לכותרות פחות מחמיאות כמו הפצת תכנים פורנוגרפיים, הסתה נגד שחורים ויהודים ופייק ניוז. כך או כך, נראה שהיא כאן כדי להישאר וטומנת בתוכה פוטנציאל שיווקי רב. ב״טיק טוק״ תוכלו לפרסם את התוכן השיווקי שלכם באמצעות מודעות, ליצור ערוץ משלכם אליו תוכלו להעלות סרטונים עם מסר שיווקי או לעבוד עם קהילת משפיעים – משתמשים פופולריים בטיק טוק שיוכלו לקדם את המוצרים שלכם. 

111
מה מחכה לנו בעולם השיווק הדיגיטלי ב-2020?

5. וואטסאפ ככלי לשיווק דיגיטלי

אפליקציית ה-WhatsApp הפכה לחלק גדול בחיים הפרטיים והעסקיים של המשתמשים שלה. לצד האפשרות לשוחח עם החברים שלנו, תוכנת המסרים המידיים מהווה פלטפורמה עבור עסקים לתקשר עם הלקוחות שלהם. שליחת הודעות ללקוחות באמצעות ה- WhatsApp מאפשרת שיווק המותאם באופן אישי ללקוחות. ניתן להזמין את הלקוחות לאירועי מכירות של החברה, לעדכן במבצעים והעניק להם תמיכה ושירות באמצעות הצ׳אטבוטים.

מדובר בצ׳אט אוטומטי בו נציג וירטואלי עונה על שאלות הלקוחות, מספק מידע וגם יודע לזהות מתי הלקוח חסר סבלנות ויש צורך להעביר את הפנייה לנציג אנושי. לפי ProfitBooks, שיחה בוואטסאפ במקום שיחה טלפונית, תעזור לכם לקבל שיעור מענה גבוה יותר ב-40%. השימוש של משווקים ב-WhatsApp יתחזק עוד יותר בשנת 2020, כאשר גם מודעות ממומנות יתחילו להופיע באפליקציה. פייסבוק, שוואטסאפ נמצאת בבעלותה, הודיעה על המהלך בוועידת השיווק שלה שנערכה בהולנד בחודש מאי 2019. לפי החברה, המודעות יופיעו כחלק מהסטטוסים של האפליקציה.

Matt_Navarra
כך ייראו המודעות בוואטסאפ. צילום מסך מתוך הטוויטר של Matt Navarra

6. יותר תוכן אינטראקטיבי

עם התפתחות הטכנולוגיה האינטראקטיבית, גם הלקוחות שלכם ירצו לקבל תוכן שיווקי בדרכים מקוריות ויצירתיות. כמו לדוגמה אתר תדמית בסגנון מציאות מדומה, אתרים ב-360 מעלות, חידונים וסקרים. סוג כזה של תוכן יעורר בלקוחות הפוטנציאלים שלכם רצון ליצור אינטראקציה עם המותג שלכם, וגם יבליט את התוכן השיווקי שלכם מעל כולם. 

למרות כל החידושים, יש לזכור שהערוצים המרכזיים של שיווק דיגיטלי, כמו ניהול רשתות חברתיות וקידום אורגני עדיין קיימים. כמשווקים יש לכם את האפשרות לשלב בין הדרכים המסורתיות לבין הטרנדים החדשים בדרך להגדלת קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם וקידום המכירות. שתהיה שנה מוצלחת. 

 

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
העקרונות הבסיסיים לניהול חשבון אינסטגרם עסקי ב-2020 – Instagram Business Marketing Checklist for 2020
14 בנובמבר 2019
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך לקדם את העסק שלכם באפליקציית הוידאו של אינסטגרם – How to use IGTV to promote your business
30 באוקטובר 2019
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית, פופולאריים
פילטרים חדשים לחיפוש ותפעול התגובות ב- YouTube Studio – New Filters in YouTube Studio To Make Commenting Easier
22 באוקטובר 2019
כללי, מדיה דיגיטלית
האם פרסום בלינקדאין צריך להיות חלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית שלכם? – How to Know if Linkedin Advertising Should be Part of your Digital Strategy
9 באוקטובר 2019