כיצד להפוך אוהדים מסורים ל"אלופי מותג"?

מדוע "אלופי מותג" חשובים לנראות ולחשיפתנו במדיה החברתית?

כיצד המעריצים הכי גדולים שלנו בעצם יכולים לעזור לבניית המותג?

במאמר זה, נגלה כיצד להפוך אוהדים מעורבים ל"אלופי מותג" ובכך לחשוף את המותג שאנו משווקים בפני קהל רחב יותר, ולבסוף ליצור מכירות רבות יותר. 

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

גיוס "אלופי המותג" המתאימים למוצר שלנו

משווקים רבים כבר מרגישים את ההשפעות הרבות של האלגוריתמים המתפתחים במדיה החברתית, ומבינים כי מערכות יחסים ויצירת קשרים אישיים יותר, הם עניין בלתי נפרד כחלק ממסע פרסום של מוצר.

יותר מכך, קבוצת ליבה של אוהדים מעורבים מאוד הוא בעל ערך רב יותר ממיליוני עוקבים מנותקים, והם יכולים להיות השפעה עצומה על מאמצי השיווק שלנו.

למעורבות חברתית במדיה יש אפקט כדור שלג.

כאשר אדם אחד מקיים אינטראקציה עם הפוסט שלנו, אותו אדם אומר לאלגוריתם שהתוכן שלנו הוא בעל ערך.

ככל שיותר אנשים יעסקו בפוסט זה, בכך הם יאשרו את ערכו, והאלגוריתם יספק אותו לפידים נוספים ויגרום לחשיפה מירבית של הפוסט במדיה.

ההתחייבות הזו גם תגדיל את הסבירות שאנשים אחרים יצרו איזה שהיא אינטראקציה עם הפוסט שלנו.

על ידי גיוס יעיל של "אלופי המותג" שלנו, נוכל להפוך את כדור השלג למפולת שלגים.

לדוגמא, חברת Wendy משתמשת ב"ציוצים" מהטוויטר של אוהדים/לקוחות, ומוסיפה כיתובים אישיים משעשעים בכדי למקסם את אפקט כדור השלג, ולבנות "אלופי מותג" מסורים.

ככל שהתוכן של Wendy יקבל יותר תגובות, משתמשים נוספים צפויים לראות וליצור מעורבות.

כיצד להפוך אוהדים לאלופי מותג

 

בעוד "אלופי המותג" הם בעלי ברית רבת עוצמה על פני כל הפלטפורמות במדיה חברתית, הם חשובים במיוחד למשווקים בפייסבוק.

מוקדם יותר השנה, פייסבוק עדכנה את האלגוריתם של פיד החדשות, בכדי לתת משקל רב יותר לתכנים מחברים ומשפחה, והשאירה פחות מקום לפוסטים ציבוריים.

במקום האינטראקציה הפסיבית, האלגוריתם החדש מעניק עדיפות ל"אינטראקציות משמעותיות בין אנשים ".

השינוי, שמשפיע על כל הפלטפורמות של פייסבוק, מתמרץ ומעודד לשתף תוכן המבוסס על קשרים אישיים.

כדי להישאר רלוונטיים לאור האלגוריתם החדש, נצטרך לגייס את "אלופי המותג" שלנו, על מנת שנוכל ליצור אינטראקציות משמעותיות שכאלה בפלטפורמות המדיה החברתית שלנו.

1. מציאת "אלופי מותג" פוטנציאלים   

לכולנו יש מעריצים כאלו, העוקב שמעיר על כל פוסט בפייסבוק, והעוקב שמגיב על כל השקת מוצר חדש.

אלו הם "אלופי המותג" שלנו.

האנשים הכי נלהבים מהעסק שלנו המעוניינים בהצלחתו של המותג או השירות.

איך אנו מאגדים את האנשים האלה?

זה אולי נראה ברור, אבל חשוב לציין שתמיד מומלץ להגיב למעריצים שלנו.

זוהי הדרך הטובה ביותר לפתח קול אנושי מאחורי המותג ולתת לקהל שלנו להרגיש מוערך.

לדוגמא MoonPie ידוע כי מרבה לענות לתגובות העוקבים בחשבון הטוויטר, ובעצם מנהלים איתם שיחות.

מציאת "אלופי מותג" פוטנציאלים

 

ככל שנעבוד באופן עקבי על המדיה החברתית, כך נוכל בעצם להעריך את הקהל שלנו, מה שיגרום לנו לזהות את המעריצים המעורבים ביותר שלנו.

לעוקב שיש לו אינטראקציה עם פוסטים מרובים, יש פוטנציאל גדול להיות "אלוף המותג".

ניתן להשתמש באפליקציית – SocialRank כדי לזהות את העוקבים המעורבים ביותר ב- Twitter וב- Instagram.

זהו כלי חינמי המאפשר לנו למיין את הקהל שלנו לקטגוריות כגון "בעלי הערך הרב ביותר" (עוקבים עם העוצמה הגבוהה ביותר) ו"המעורבים ביותר "(עוקבים שמקיימים אינטראקציה עם התוכן שלנו בתדירות הגבוהה ביותר).

SocialRank מציעה גם גרסה בתשלום המאפשר לנו להשוות את הקהל שלנו למותגים אחרים.

המחיר עבור הגרסה בתשלום, משתנה בהתאם לגודל העסק.

לאחר שנזהה את המעריצים הגדולים ביותר שלנו, נתגמל אותם על ההתלהבות שלהם באמצעות הפלטפורמה הזו, ונרצה לשים אותם ב"אור הזרקורים".

בהתאם לתעשייה הספציפית וגודל העסק, "אלופי המותג" שלנו עשויים להגיע מהמשפחה שלנו, חברים, או בסיס גדול של עובדים ולקוחות.

חשוב להיות יצירתיים בעת הערכת האינטרסים של המעגל הפנימי של המותג שלנו, ולהתאים אישית את הגישה שלנו על סמך המגזר הספציפי שאליו אותו "אלוף מותג" משתייך.

הכרת תודה ותיוג "אלוף המותג" בתוכן שאנו מעלים

נרצה לחזק את היחסים עם "אלוף המותג" הפוטנציאלי באמצעות Shoutout.

ה Shoutout זה בעצם הכרת תודה והזכרת שם המשתמש במדיה החברתית.

נוכל להציג את הערכתנו על ידי הצגת אותו משתמש, בליווי תיוג שלו, בדף שלנו או בפוסט שעולה לפיד/ לסטורי שלנו.

וכך גם אותו "אלוף מותג" ייקבל הכרה וחשיפה גדולה.

הנה דוגמא של מותג שמכיר את האוהדים שלו במדיה החברתית.

אפל השיקה את חשבון האינסטגרם הרשמי שלה בשנה שעברה, בכדי להציג את צילום ה- iPhone באופן בלעדי.

החברה הזמינה את משתמשי iPhone לשלוח תמונות וסרטונים בצירוף ההאשטאג- ShotoniPhone#.

זוהי דרך מצוינת להציג את המוצר, תוך מתן משקל של פלטפורמת אפל למעריצים הגדולים ביותר של המותג.

חיזוק היחסים עם "אלוף המותג" הפוטנציאלי באמצעות Shoutout

 

אפשר ואפילו מומלץ לשלוח הודעה אישית ישירות למשתמש כשהוא מופיע במסע הפרסום שלנו, ונעודד אותם לעסוק בפוסט (לשתף, לעשות לייק וכדומה).

נקפיד לכלול לינק ישיר שיוביל לתוכן בכדי שיהיה קל ככל האפשר עבור "אלוף המותג" לגשת אליו ולשתף אותו בקרב עוקביו.

לדוגמא-

"תודה רבה על השתתפותך בקמפיין המדיה החברתית שלנו! שיתפתי את התמונה שלך ואת הציטוט בדף הפייסבוק שלנו. אני ממליץ לך לאהוב ולשתף את הפוסט. זה יעזור לנו להגיע ליותר אנשים ".

2. גיוס "אלופי המותג"

כאשר אנו עוסקים במעגל הפנימי של המותג שלנו, תקשורת היא המפתח.

"אלופי המותג" שלנו בדרך כלל לא יהיו מומחי שיווק, לכן נרצה לתת להם כיוון ברור ומדויק, ולעזור להם להבין את ההשפעה של המאמצים שלהם.

כדי לעורר מעורבות משמעותית ובר-קיימא מצידם של "אלופי המותג", נשקול ליצור וריאציה מסוימת של השיחה הבאה:

"על ידי חיבה לאחד מהפוסטים שלנו בתקשורת החברתית, אתה אומר לאלגוריתם של אותה הפלטפורמה, שהתוכן שלנו הוא בעל ערך. מכיוון שאתה מעוניין בתוכן, האלגוריתם מחליט שגם אנשים אחרים יאהבו אותו. ככל שהתוכן שלנו מקבל יותר מעורבות, הוא הופך להיות בעל ערך רב יותר, והאלגוריתם יראה אותו לאנשים נוספים ".

במידה ואנו פונים לעובדים, נוכל לשלוח את ההודעה באמצעות דוא"ל או במהלך שיחות לא רשמיות בסביבת העבודה.

3. נקל על "אלופי המותג" בכדי שיהיה להם קל ונגיש לעזור לנו

בכדי ליצור קשר עם התוכן שלנו, האוהדים קודם צריכים למצוא אותו.

למרבה הצער, לא נוכל להסתמך על אלגוריתמים במדיה חברתית שיעבירו את התוכן שהעלנו לפיד שלהם (מה שקורה במידה והפוסט עורר הרבה מעורבות ברשת).

הנה כמה דרכים יצירתיות כדי להבטיח למעריצים הגדולים ביותר שלנו גישה קלה לתוכן.

נעודד אוהדים מסורים לבחור "לראות ראשונים" את הפוסט שלנו

אם התוכן של המותג שלנו הוא בין הפוסטים הראשונים שהם יראו בעדכוני הפיד שלהם, סביר יותר שהם יפעלו ויהיו יותר מעורבים.

כדי לוודא שהם יראו תחילה את תוכן הדף שלנו, עליהם לבקר בדף החשבון שלנו, ללחוץ על הלחצן 'הבא' ולשנות את ההגדרה מתוך 'ברירת מחדל' כדי 'ראה תחילה'. וכך הם יהיו תמיד בין הראשונים לראות את התוכן שהעלנו.

נעודד אוהדים מסודרים לבחור "ראה ראשון" בדף הפייסבוק שלנו

ניצור קהילה בלעדית עבור האוהדים המעורבים ביותר שלנו

יצירת קהילות בלעדיות עבור האוהדים המעורבים ביותר שלנו, תתן למעריצים המסורים גישה אל מאחורי הקלעים, לתוכן הטוב ביותר והעדכני ביותר.

אפשר ליצור קהילות בפייסבוק, או ב Pinterest  ושם ניתן לקיים דיונים, לתת ייעוץ, ולפרסם מוצרים חדשים לפני שיצאו אל השוק.

4.  ניצור אלמנטים של משחק שיתופי בקרב "אלופי המותג" 

זוהי דרך נוספת לזהות ולקרב אלינו את המעריצים הכי נלהבים שלנו.

שילוב תחרויות, ומתן פרסים יעוררו את המוטיבציה הפנימית הנגזרת מהתחרות, ויגרמו להשתתפות משמעותית של אוהדינו.

ניתן להשתמש בלוח תוצאות שיציג את המתחרים המובילים, בכדי לתת לקהל שלנו עדכונים בזמן אמת.

לסיכום

ישנן גישות רבות לפירסום ושיווק דרך המדיה החברתית.

בכך שאנו מעודדים אוהדים להיות "אלופי המותג" שלנו אנו יוצרים קשריים אישיים יותר, מגדילים את החשיפה למותג שלנו, ובעצם יוצרים פירסום נגיש, אותנטי, וחסכוני בהחלט.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כללי, מדיה דיגיטלית
אסטרטגיית סיפורים באינסטגרם: כיצד ליצור סיפורים שיתרמו לעסק Instagram Stories Strategy: How to Make Stories That Benefit Your Business
26 באוגוסט 2018
כל המאמרים, לייף סטייל, מדיה דיגיטלית
שידור ישיר ממליאת ראש עיריית בוורלי הילס בפעם הראשונה בהיסטוריה First Live Streaming At The BH City Hall 2018
20 באוגוסט 2018
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
פיצ'רים יצירתיים באינסטגרם עבור משווקים Creative Instagram Features for Marketers
20 באוגוסט 2018
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
חישוב החזרי השקעה של קמפיין שיווק באמצעות משפיענים How to Calculate the ROI of Influencer Marketing Campaigns
16 באוגוסט 2018