המדריך המושלם לשיווק באינסטגרם

בואו נודה בכך, אינסטגרם היא פלטפורמה שצומחת במהירות רבה, והרבה עסקים חושקים להיכנס לעולם הזה, על מנת לחזק את הנוכחות שלהם בעולם המדיה הדיגיטלי.

לאחרונה, גל של תוכן חזותי וויז'ואלי גורף על פני כל הרשת, וכבר הובן לכולנו שזהו המפתח לערוץ שיווקי מצויין עבור מותגים.

לכן יצרתי מדריך לתחילת העבודה באינסטגרם, שיכלול טכניקות שנוכל לנקוט, בכדי לקבל יותר עוקבים ולהגדיל את הפעילות בחשבוננו.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

פתיחת חשבון באינסטגרם

הצעד הראשון ביצירת נוכחות בחשבון האינסטגרם שלנו, הוא יצירת המותג או פרופיל החברה.

התהליך די פשוט וקל.

בואו נסתכל על החלקים העיקריים של פרופיל באינסטגרם שבאמת אי אפשר לפספס:

שלב ראשון

הוספת תמונת פרופיל מתאימה לחשבון 

עבור מותגים, תמונת הפרופיל בדרך כלל צריכה להיות משהו שהוא 'אייקוני' , או משהו שייצג את החברה שלנו.

ברוב המקרים, תמונת פרופיל עבור מותג, תהיה הלוגו של החברה, כפי שנראה לעיל בדוגמה של רשת בתי הקפה הפופולרית "סטארבקס."

הסיבה שמותגים משתמשים באייקונים חזותיים, היא כי לאורך זמן אנשים זוכרים אייקון שהוא בולט ומושך את העין.  

שלב שני

כתיבת ביו (BIO) משכנע בפרופיל 

כאשר המותג לא ידוע ומוכר כמו "סטארבקס", הביו של המותג הוא בהחלט השלב החשוב ביותר בעת הגדרת החשבון.

אינסטגרם מקציבה לנו 200 תווים לספר לעולם למה דף האינסטגראם שלנו שווה שיעקבו אחריו. נרצה לציין בביו מהו השירות או מהו המוצר שאנו מציעים.

בנוסף, יש לנו הזדמנות לנקוט גישה דומה ל"סטארבקס" ולעודד את העוקבים שלנו לשתף תוכן רלוונטי למותג שלנו, באמצעות שימוש בהאשטאג ספציפי.

מה מומלץ לכלול בביו (BIO) ?

האשטאגס– שימוש בהאשטאגים שרלוונטיים למוצר שלנו.

תיאור–  חשוב להציג את סגנון המותג שלנו בצורה ברורה.

קריאה לפעולה– בין אם היא מציינת תיוג תמונה או הורדת אפליקציה – נרצה לפנות אל העוקבים שלנו, ולעוקבים חדשים.

שימוש באימוג'י– משתמשי אינסטגרם עושים שימוש רב באימוג'י, מה שמוסיף אווירה קלילה, ציורית וצבעונית לחשבון.

בנוסף ניתן להוסיף את הדוא"ל או פרטים ליצירת קשר.

שלב שלישי

הוספת כתובת URL לדף האינסטגרם 

חשוב שנדחוף את המשתמשים שלנו לאורך הדרך לרכוש כמה שיותר, והאתר שלנו צריך להיות שדרה שבה זה יכול להתרחש.

בנוסף, עלינו לוודא שכתובת האתר שלנו מפנה משתמשים לאתר ידידותי לנייד, שכן רוב התנועה באינסטגרם מתרחשת דרך מכשיר נייד. אין צורך להישאר עם אותה כתובת אתר לאורך תוחלת החיים של חשבון האינסטגרם, תמיד נוכל לעדכן את חשבוננו בדומיינים שונים, בהתאם לתוכן שברצוננו להדגיש באותו הזמן.

לדוגמה, אם אנו מנסים להעלות את המודעות לאפליקציה או מוצר שאנו משווקים, נוסיף קישור לאפליקציה או מוצר זו.

כיצד להשתמש באינסטגרם עבור שיווק

לאחר שיצרנו את הפרופיל שלנו באינסטגרם, יש כמה דברים פשוטים שאנו יכולים לעשות בכדי להפיק את המירב מהרשת, להגדיל את החשיפה למותג, לעודד מעורבות רבה של צרכנים, ואפילו מכירות מקוונות.

בסופו של יום, לאחר פתיחת חשבון, נרצה ליצור מעין קהילה באינסטגרם, שתייצר תוכן מעורר השראה, ומעורר שיח.

תוכן שימשוך את תשומת הלב של קהל היעד שלנו.

באיזה סוג של תמונות נשתמש באינסטגרם?

צריך לדעת איזה סוג של תמונות יעזור לנו למצוא הצלחה. עם הרבה מחשבה נצטרך לעלות תמונות שייצרו עניין וימשכו קהל חדש.

יש כמה אפשרויות שאינסטגרם מציעה לנו בעת העלאת הפוסט: 

הסוג הסטנדרטי ביותר של תוכן אשר אינסטגרם מציעה היא- תמונה רגילה. זוהי תמונה אחת שנמצאת בפיד שלנו.  כך זה היה כשאינסטגרם רק התחיל, אך מאז, הפורמטים של התוכן השתנו .

כעת, יש באפשרותנו את היכולת לשתף קטעי וידאו באינסטגרם ישירות לפיד, ישנה האופציה לעלות וידיאו בשידור חי (LIVE), אפשרי לשתף סיפורים באינסטגרם, כמו Snapchat, או להעלות תמונות וסרטונים מרובים בבת אחת כמו Facebook.

כדי להשתמש בפורמטים אלה כראוי, עלינו להתחיל בהבנת קהל היעד שלנו, ולחשוב על הסיפור שהמותג שלנו מנסה לספר. לאחר שנעשה זאת, תהיה לנו הבנה ברורה יותר של קהלי יעד אופציונליים למותג שלנו.

אינסטגרם בנויה על עמוד שדרה של תכנים חזותיים איכותיים

העולם המופלא של מפתחים ויזמים עושה את זה קל יותר לפרוץ את האינסטגרם באמצעות אפליקציות של עריכת תמונות, מה שיגרום לחשבוננו לפרוץ מעבר לפילטרים הרגילים של אינסטגרם.

כן, יש באינסטגרם הרבה תמונות באיכות ירודה, ולמרות זאת מי שמרבה ליצור תוכן ויראלי, ייצור מעורבות רבה בחשבונו.

כמותג, חשוב להתמקד באיכות חזותית, ולחשוב יותר מנקודת מבט של חוויית המשתמש. נרצה ליצור תכנים חזותיים שיהדהדו עם הקהל שלנו ברמה הרגשית, ובכך נגרום להם לאהוב את הפוסט,  ואולי אפילו לשתף אותו.

הנה כמה סוגים של הודעות שעלינו לשתף באינסטגרם:

מותגים ממוקדי תוכן

פירסום תמונות דרך המדיה חברתית, תמיד היו דרך קלה עבור מותגים להתחבר עם הקהל.

האמירה "תמונה יכולה לדבר במקום 1000 מילים" היא קלישאה אבל זה קלישאה מסיבה.

העובדה הבסיסית היא שאנו כבני אדם, מקודדים בקפדנות בכדי לשפוט ולפתח רגשות ברגע שאנו רואים משהו.

הכוח בשימוש חזותי בשיווק, יוצר גישה יעילה מאוד לתיקשור עם הצרכנים.

מותגים המשתמשים באינסטגרם, מבינים את החשיבות של סיפור סיפורים. בין אם זה באמצעות תמונות של המוצרים שלהם או תמונות של התוצאות משימוש במוצרים.

ישנה חשיבות רבה לחשיפת המוצר בצורה ויזואלית, כך שנוכל להראות לצרכן מה אנו מציעים.

חבל לפספס את ההזדמנות להשתמש בפלטפורמה זו, וכדאי מאד להציג את המוצר או את היתרונות שלו על הצד הטוב ביותר.

ב LuLuLemon  למשל, נוכל לראות בבירור איך המותגים האלה מספרים את הסיפור שלהם בדרכים שונות. LuLuLemon  פחות מתמקדת בהצגת המוצר שלהם והלוגו של המותג, ויותר מתמקדת ברעיונות והרגשות שקשורות במותג.

מותגים ממוקדי תוכן

העלאת סיפור תגובתי ממותג (Reactive Storytelling)

סיפור ריאקטבי הוא שילוב של רעיון מוצלח יחד עם מסר שיווקי משכנע.

כאשר אנו כעסק משתמשים ב Reactive Storytelling , אנו יכולים למנף את ה'אמת האנושית', אירוע או תובנה ייחודית, בכדי לקבל משוב מיידי מקהל היעד שלנו.

שימוש ב- Meme

ה-memes או מימס, אם תרצו, זה בעצם רעיון די מגניב שמופץ באמצעות האינטרנט בצורה ויראלית, וזוכה לפרשנויות שונות. מדובר בתמונות, צילומים או ציורים שמביעים רעיון מסוים, בדרך כלל בתוספת טקסט קצר ומצחיק.

זוהי דרך קלה ליצור באז ולהצית שיחה על המותג שלנו.

שימוש ב Meme באינסטגרם

העלאת סטורי המבוסס על תרבות פופ

החברה שלנו תמיד נלכדת על ידי תרבות הפופ.

בין אם מדובר בסדרת להיט חדשה בטלוויזיה כמו Game of Thrones או באלבום חדש של ג'סטין ביבר,

תרבות הפופ היא כוח מניע לצורכי תקשורת וצרכנים. 

מינוף תרבות הפופ מהווה הזדמנות מצוינת עבור מותגים לפירסום באמצעות אינסטגרם. זוהי דרך קלה להתחבר עם הקהל שלך ובהחלט ייצור מעורבות גבוהה לפוסט.

פירסום תוכן ממאחורי הקלעים

תוכן זה יראה את פעילותו הפנימית של הארגון/מוצר שבידנו.

בימים אלו, אנשים מחפשים שקיפות פנימית, כזו שתאפשר להם להסתכל על איך הדברים בנויים או מה בדיוק נעשה בתוך הארגון שאנו מציגים.

אנחנו חיים בעידן שבו כולם רוצים לדעת הכל, לכן מאד מומלץ לעלות תוכן שמסביר על כיצד המוצר מיוצר, על השימוש בו וכולי.

שימוש בציטוטים בעלי השראה ומוטיבציה

ציטוטים אשר יכולים להצית רגשות בקרב הלקוחות או קהל היעד שלנו, היא הדרך האפקטיבית ביותר להניע לקבלת לייקים, הערות, שיתופים וכל סוג של התחברות למותג שלנו.

מחקרים מראים כי ככל שהרגש חזק יותר, כך גדל הסיכוי שהמשתמש הסופי יגיב לתוכן שהצית את התגובה הרגשית. 

נרצה להוסיף ציטוטים לתוך העדכונים שלנו ולעורר רגשות של השראה ומוטיבציה בקהל שלנו.  המפתח הוא לזהות אילו ציטוטים יוכלו להדהד עם הקהל שלנו.

ציטוטים בעלי השפעה ומוטיבציה באינסטגרם

 

כיצד נוכל לקחת את חשבון האינסטגרם שלנו לשלב הבא ?

שימוש בטקטיקות והטכניקות שצויינו מעל, יאפשר למותג שלנו להתפתח ובכך נחזק את הקשר שלנו עם הקהל ולצמוח במהירות.

במהרה נוכל לראות מעורבות רבה מצד העוקבים שלנו, כמו לייקים, שיתופי פוסטים ותגובות שונות.

ובכל זאת נשאלת השאלה כיצד נוכל לקחת את זה לשלב הבא?

הנה כמה דרכים בהם המותג באמת יכול להתבלט:

1) ניהול תחרויות

התקווה שיש לנו בעת המיתוג שלנו , היא לא רק למשוך משתמשים לשתף פוסטים שלנו, אלא גם לעודד משתמשים אחרים ליצור משהו משלהם.

כאשר משתמשים יוצרים תוכן המשוייך למותג שלנו, תוכן זה משתלב עם הסיפורים האחרים שנמצאים בפיד, וזה בהחלט יעזור לפתח את סיפור המותג הכולל.

לכן נרצה לעודד את העוקבים שלנו מכל רחבי העולם ליצור מעורבות, על ידי ניהול תחרות כלשהיא, שבסופו יהיה זוכה אשר יזכה בשירות או במוצר שלנו.

המשתמש כמובן יצטרך להעלות פוסט מסויים שקשור לקמפיין שלנו בליווי ההאשטאג הספציפי ועם זאת ימשוך אלינו קהל חדש ומגוון. זהו סוג של תוכן שנוצר על ידי משתמשים שהושפעו ישירות מהמותג, אך נעשה בדרך ייחודית ומשכנעת.

2) שימוש בהאשטאגים רלוונטים

האשטאג הוא בעצם "סמל" המאפשר למנועי חיפוש באינטרנט למצוא ולקטלג הודעות, מילות מפתח ובמקרה של אינסטגרם-תמונות.

לדוגמה, אם נקליד #dog או #dogs בלויווי לאחת התמונות שלנו, כל משתמש בכל מקום בעולם שיחפש "כלב" או "כלבים" ימצא בקלות את התמונה שלנו ותמונות של משתמשים אחרים באמצעות שימוש באותו ההאשטאג.

זוהי הזדמנות מצוינת להרחיב את טווח ההגעה של התמונות שלנו לקהל נרחב יותר.

משתמשים רבים עוקבים אחר האשטאגים מרובים על בסיס קבוע, בכדי לראות אילו תמונות אנשים משתפים בנושא מסוים שמעניין אותם.

מתוך הכרה בכך, אנו בתור מותג, צריכים לחשוב איזה האשטאגים רלוונטיים לתמונות שאנו מעלים לחשבוננו. 

הנה דוגמא לשימוש בהאשטאג כמו- #ThrowbackThursday אשר מצורף לתמונה ישנה שהמשתמש בחר לשתף עם העוקבים שלו. בתור מותג, נוכל לנצל את המגמה הזו, על ידי מציאת תמונות ישנות של הצוות שלנו, משרדים, מוצרים או כל מותג רלוונטי, ולשתף אותו בצירוף להאשטאג זה.

סטטיסטיקה של האשטאגים מוצלחים

 

3) קריאה לפעולה

בפייסבוק, ישנו רעיון שמותגים רבים משתמשים בו, והוא מעין "פיתיון", כאשר אנו שואלים את העוקבים שאלה, או הצעה לפעולה כמו "עשו לייק לסטטוס זה אם אתם אוהבים את יום שישי!"

הנעות לפעולה אלו, ייצרו אינטראקציה בדרך כלשהי, אם זה לייק, או שיתוף, כל תגובה תפעל לטובת קידום ושיווק המותג. 

באינסטגרם, במקום לבצע את הקריאה לפעולה בתיאור הטקסט המשויך לתמונה, מותגים רבים כוללים את הקריאה לפעולה ישירות במראה החזותי.

קריאה לפעולה באינסטגרם

 

האינטראקציה ביננו לבין העוקבים שלנו היא הסיכוי הטוב ביותר לקיום מעורבות ארוכת טווח.

ככל שנקבל יותר מהר מעורבות על הפוסט שהעלנו, כך ייגברו הסיכויים שאינסטגרם תציג את התוכן שלנו לכל העוקבים. כן, בעקבות השינויים באינסטגרם, לא כל הפוסטים שלנו ייראו על ידי כל העוקבים שלנו.

מינוף קריאה לפעולות היא אחת הדרכים לפעול "נגד" האלגוריתם של אינסטגרם. 

לסיכום

שימוש באינסטגרם כדרך לשווק את המותג שלנו, יכול להניב תוצאות מדהימות, כמובן כאשר הכל נעשה בצורה נכונה וממוקדת.

חשוב לזהות ולנתח את התוכנית הדיגיטלית הכוללת שלנו ולקבוע אם האינסטגרם מתאים לקהל שלנו. 

טיפים אלה יעזור לנו בשלב התכנון, אבל ישנו צורך כל הזמן לדחוף את עצמנו, ולהיות חדשניים ולחשוב אחרת.

נשאף ליצור נתיב משלנו ולהשתמש באינסטגרם בצורה הטובה ביותר, שתקדם ותשווק את המוצר שלנו, וכמובן תעזור לנו ולהתחבר אל הקהל שלנו.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
יותר המרות בדף הנחיתה באמצעות פייסבוק Convert More Visitors With Facebook
17 ביולי 2018
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מיתוג כריכת סיפורי ההיי לייטס באינסטגרם How to Customize Your Instagram Story Highlights Cover
10 ביולי 2018
כללי, מדיה דיגיטלית
אינסטגרם מוסיפה תגיות קניה חדשות בסטורי Instagram Adds New Shopping Tags Within Instagram Stories
3 ביולי 2018
כללי, מדיה דיגיטלית
אינסטגרם משיקה אפליקציית IGTV – העלאות וידאו באורך שעה Instagram launches IGTV app for creators,1-hour video uploads
27 ביוני 2018