שלושה כלים למציאה וניהול משפיענים במדיה החברתית Three tools to Find and Manage Influencers

שיווק במדיה החברתית דרך משפיענים

עולם המשפיענים צומח בהתמדה רבה בשנים האחרונות.

הסיבות לצמיחה הזו מגוונות: צרכנים רבים סומכים על מובילי רשת כמעט כמו שהם סומכים על חבריהם הקרובים.

בעידן בו פרסומות מונעות מתוך מסרים אישיים, בכדי להגיע לליבם של הצרכנים, הגישה אליהם דרך אדם שהם כבר מעריכים ועוקבים אחריו, הופכת למצרך הכרחי מאד למפרסמים.

במאמר זה, נגלה שלושה כלים לניהול קשרים עם משפיענים במדיה החברתית, מה שיכול להקל עלינו ולעזור לנו בתיחזוק הקשר איתם, הגדרת מטרות ויעדים ספציפיים לכל משפיען שנעבוד איתו וכו'. 

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

1) זיהוי משפיענים באמצעות Influence.co 

 Influence.co הוא כלי קל ונוח לשימוש. שעוזר לנו להתחבר בקלות עם משפיענים שרוצים לעבוד עם מותגים.

זה כמו מאגר נתונים גדול של משפיענים, מכל נישה שאפשר להעלות על הדעת. ומשם נוכל ליצור חיפוש ממוקד של מה שאנו צריכים עבור המותג שלנו.

בנוסף, זה בחינם לשימוש עד שמגיעים למיכסה של 30 משפיענים לחודש.

פשוט נקליד את הקטגוריה / התעשייה הרצויה בסרגל החיפוש ונלחץ על לחצן ה-'חיפוש'.

לאחר מכן נראה רשימה של משפיענים (שהצטרפו לפלטפורמה) בנישה הספציפית שהקלדנו.

חיפוש משפיענים דרך Influence.co

 

חיפוש משפיענים דרך Influence.co

 

אם נלחץ על האפשרות-  'חיפוש מתקדם', נוכל למיין את משפיענים אלו לפי כמות העוקבים שלהם, המיקום שלהם, הגיל, שיעור המעורבות והתנועה בחשבונם ועוד.

נוכל ליצור חיפוש המבוסס על YouTube, Pinterest, Snapchat, או הבלוג של אותו משפיען.

נסמן את התיבות המתאימות תחת 'חיפוש מתקדם'.

מומלץ לחפש משפיענים שיש להם בלוג חזק ואטרקטיבי. משפיענים בעלי בלוג חזק, יכולים לעזור לנו במעורבות רבה בכל ערוצי המדיה החברתית שלנו.

לאחר שנזהה כמה משפיענים פוטנציאליים, נוכל לבחון אותם באמצעות שימוש (בחינם) בכלי Social Blade שיספק לנו 'דיווח נתונים' על אותו משפיען.

נרצה לראות שלאותו המשפיען ישנה עקומת צמיחה טבעית של עוקבים.

נוכל ליצור חיפוש המבוסס על YouTube, Pinterest, או Snapchat

 

נוכל לראות את הנתונים הסטטיסטיים של המשפיען, ואת ה'דירוג', שהוא בעצם מעין 'ציון' שקיבל אותו משפיען, בהתבסס על המעורבות בחשבונו וכמות העוקבים שלו. 

למטה, נוכל לראות תרשים של הנתונים הסטטיסטיים באינסטגרם של אותו משפיען, המציגים את הגידול (או ירידה) של העוקבים שלהם במהלך השבוע, וכן את מספר האנשים שהם עוקבים אחריהם, ומספר הופעתם במדיה החברתית.

2) ניצור מעורבות עם משפיענים באמצעות Zoho Social

(החשבון הסטנדרטי הוא בתשלום 8.33 $ לחודש)

ל- Zoho Social יש מספר עצום של כלים בכדי להפוך את העסק שלנו למצליח ומתחזק משפיענים, אבל אחד הכלים הבולטים ביותר הוא פלטפורמת ניהול מדיה חברתית.

כלי זה מקל עלינו לתייג וליצור אינטראקציה עם משפיענים במדיה החברתית.

הגדרת החשבון פשוטה. בעת ההרשמה הראשונה, נתבקש לסנכרן את פרופילי המדיה החברתית שלנו.

פשוט נלחץ על 'התחבר' ונתחבר לחשבונות שלנו.

 

סינכרון פרופילי המדיה החברתית שלנו ב Social.zoho

 

במסך הראשי, נוכל לראות סקירה כללית של הנתונים הסטטיסטיים החברתיים שלנו. פוסטים אחרונים שלנו, או כל אזכור או הערות שקיבלנו.

כשנלחץ על 'אזכור', למשל, נוכל לענות על זה ישירות דרך Zoho.

נוכל גם לראות מידע שימושי על המשתמש, כגון מספר העוקבים שאדם זה מכיל ואת ההיסטוריה של המעורבות שלנו איתו.

תובנות אלה מאפשרות לנו לשמר שיחות קודמות עם אותו משתמש, ולבנות עימו מערכת יחסים.

מכאן, נוכל ללחוץ על שם המשתמש שייצר מעורבות איתנו, בכדי להוסיף הערות כגון: תיאור, ואפשרות להוספת פרטים ליצירת קשר.

כדי להוסיף הערות, פשוט נלחץ על סמל 'העיפרון' ליד 'מידע אישי'.

מעבר לאינטראקציה ישירה עם העוקבים שלנו, נוכל גם לתזמן את העלאת הפוסטים שלנו בזמן מסוים שנבחר.

פשוט נלחץ על הלחצן 'פוסט חדש' שבפינה השמאלית העליונה של מסך דף הבית.

העלאת פוסט חדש ב Social.zoho

 

מה שבאמת מועיל ב Zoho  זה שהיא משתמשת בכלי שנקרא SmartQ, שבעצם מראה לנו את הזמנים הטובים ביותר להעלאת פוסט, בהתבסס על העוקבים הספציפיים שלנו.

בכדי להשתמש בתכונה זו, נלחץ על הלחצן  SmartQ בחלון ה'הודעה חדשה',  ונבחר את הזמן שברצוננו לפרסם.

אחר"כ נוכל לראות את אחוז המעורבות הצפוי לפוסט, על פי הזמן שבחרנו.

3) ניהול קשרים עם משפיענים ברשת באמצעות  Asana

Asana היא כלי שניתן להשתמש בו לכל דבר, החל מרשימת משימות יומיומית ועד ניהול פרויקטים לטווח ארוך.

כלי זה יכול לשמש משאב לניהול והדרכה עבור העובדים שלנו.

זה גם כלי נהדר לניהול קשרי משפיענים ברשת.

הגרסה החינמית של Asana נהדרת עבור רשימות משימות פשוטות. אבל תוכנית הפרמיה ($ 9.99 לחודש) נותנת לנו גישה לצוותים פרטיים ופרויקטים, ללא הגבלה.

הגדרת מרחב עבודה ב Asana

 

כדי להגדיר את החשבון שלנו, ניצור תחילה מרחב עבודה, שהוא בעצם קבוצה של פרויקטים. לכל מרחב עבודה יש ​​חברים ייחודיים.

ייתכן שיהיה לנו מרחב עבודה אחד עבור כל העסק שלנו, או כמה מרחבי עבודה שונים, המבוססים על צוותים בתוך העסק שלנו, כגון סביבת עבודה של צוות שיווק, סביבת עבודה של משאבי אנוש וכן הלאה.

לאחר שהגדרנו סביבת עבודה, נוכל להגדיר פרוייקטים בודדים. ניתן להקצות פרויקטים לכל הצוות שלנו, או לחברים מסוימים.

כדי להגדיר זאת, נלחץ על סימן ה + לצד 'פרויקטים' בתפריט הימני.

הגדרת פרוייקטים ב Asana

 

באפשרותנו להגדיר כל פרוייקט כרשימת מטלות או כלוח משאבים.

הגדרת פרוייקטים ב Asana

 

כדי להגדיר 'לוח משאבים', פשוט נבחר לוח (Board) במקום רשימה (List)  בעת יצירת פרוייקט חדש.

כדי להוסיף משימה לרשימה, נלחץ על 'תיבת הרשימה' ונקליד שם.

ניתן להקצות אותו לחברי צוות ספציפיים, לקבוע תאריך יעד, לכתוב תיאור וליצור משימות משנה.חברי הצוות יוכלו להגיב על המשימות ולתייג אנשים ספציפים.

נלחץ על הלחצן 'שלוש נקודות' כדי להוסיף תגים.

בכדי להוסיף תיאור, נלחץ בתוך השדה 'תיאור'.

נוכל להשתמש ב- Asana יחד עם Zoho Social  בכדי לעקוב אחר המטרות והיעדים שלנו עם המשפיענים ולשמור על קשר איתם.

בלוח המשאבים יש שלוש עמודות

  • אנשים פוטנציאליים, שעדיין לא התחברנו אליהם, אך אנו מעוניינים לעשות זאת בעתיד.
  • אנשים שעמם יצרנו סוג של קשר, כמו הערה או הודעת דוא"ל הלוך וחזור, אך לא עבדנו על שום דבר עדיין.
  •  אנשים שעבדנו איתם במידה מסוימת. הם תרמו מאמר או עזרו לנו לקדם משהו, או שהם הפכו ללקוח.

שימוש בלוח כזה יעזור לנו לעקוב אחר ההתקדמות עם המשפיענים שאיתם נרצה לבנות קשרים.

בכרטיס של כל אחד מהם, נוכל לציין את מטרתנו עבור אותו אדם ואת כל החיבורים שביצענו איתם, כגון שיתוף התוכן שלהם או הוספת תגובות לבלוג שלהם.

 

לסיכום

מתוך ההכרה בחשיבות של אינסטגרם למגזר העסקי, ארבעה כלים אלה – Influence.co, Social Blade, Zoho Social ו- Asana – יעזרו לנו לנהל ולהצליח במסעות הפרסום שלנו באמצעות שימוש במשפיענים דרך המדיה החברתית.

הפעלת כלים כאלו, תייצר תנועה רצינית ורלוונטית, ויכולה להביא עשרות עוקבים חדשים, רלוונטיים ופעילים בכל יום.

לבסוף, לאחר שימוש נכון במשפיענים, נוכל להוביל אל היעד הסופי- מכירות.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

מאמרים נוספים