שימוש בפרופיל לינקדאין לחשיפה מירבית ובניית קשרים מקצועיים

לינקדאין היא רשת חברתית מקוונת שנועדה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשיה.
הבעיה היא, שלא כולם יודעים איך למקסם את האפשרויות והפיצ'רים שיש בה על מנת להגיע לחשיפה מירבית.

הרשת מאפשרת למשתמשיה ליצור פרופיל אישי בו הם יכולים להציג את ניסיונם המקצועי, וליצור קשרים עם משתמשים אחרים על מנת לקדם קשרים מקצועיים או עסקיים.

כמו כן לינקדאין מאפשרת גיוס עובדים וחיפוש אפשרויות העסקה או שותפויות עסקיות.

בפרופיל המשתמש ניתן להציג ידע, ניסיון, כישורים ויכולות מקצועיים על ידי סיכומים תמציתיים של המשרות בהן מועסק והועסק המשתמש, תיאור התמחויות מקצועיות, רקע לימודי והישגים בלימודים, והצגת המלצות מעסיק.

כדאי לנו להשקיע קצת יותר בפרופיל הלינקדאין שלנו ולהיות יותר פעילים ברשת זו, כדי ליהנות מכל ההטבות שהרשת החברתית יכולה לתת לנו.

למשל, לעזור לנו למצוא את התפקיד הבא שלנו, לגרום לתפקיד הבא שלנו למצוא אותנו, לקדם את העסק שלנו, להיות מעודכנים בתחום המקצועי שלנו, ולייצר יותר מכירות לעסק.

במאמר זה, אסביר כיצד להשתמש בפרופיל LinkedIn  בכדי ליצור רושם ראשוני חזק עם לקוחות פוטנציאליים.

לינקדאין

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

1) יצירת פרופיל איכותי ואטרקטיבי

פרופיל הלינקדאין שלנו הוא בעצם כרטיס הביקור של המותג המקצועי שלנו ברשת. עם זאת, אנשי מקצוע רבים יוצרים פרופיל לינקדאין שנראה כמו קורות חיים.

במידה ואנו רוצים להשתמש בפרופיל לינקדאין בכדי למשוך קליינטים חדשים, רשימה של העבר התעסוקתי שלנו בפרופיל, יכולה להיות התוכן המשעמם ביותר שיש בפרופיל.

במקום זאת, רצוי שנשלים את כל יסודות הפרופיל שלנו באופן שיעביר את האישיות שמאחורי הפרופיל.

תמונת פרופיל איכותית ותיאום כתובת אתר מעודכנת 

הרושם החזותי הראשון חשוב ביותר, ולכן נציג בפרופיל תמונה מקצועית ואיכותית. לינקדאין הוא לא המקום להעלות תמונה מזדמנת.

נוודא שהתמונה שבה אנו משתמשים היא באיכות גבוהה, תמונת פנים מוארת היטב, ונדאג שגודלה יהיה לפחות 200 x 200 פיקסלים.

לא מומלץ להשתמש בתמונה במידות קטנות מ -200X  200 מכיוון שהיא תהפוך מטושטשת. 

לאחר מכן, נתאים אישית את כתובת האתר של הפרופיל שלנו, בכדי שנוכל בקלות לספר לאנשים כיצד למצוא אותנו באינטרנט. בדרך כלל, כתובת אתר זו משקפת את שמנו המלא, ללא כל דבר אחר.

כדי להתאים אישית את כתובת האתר בפרופיל הלינקדאין, נלחץ על הסמל "Me" בחלק העליון של דף הבית של לינקדאין ונבחר באפשרות "הצג פרופיל". בדף הפרופיל, נלחץ על "ערוך פרופיל ציבורי וכתובת אתר" בצד שמאל.

לאחר מכן, תחת "ערוך כתובת אתר", נלחץ על הסמל "ערוך" שנמצא לצד כתובת האתר של הפרופיל הציבורי שלנו. נזין את השם המלא ללא רווחים ונלחץ על "שמור".

כותרת אטרקטיבית

אופטימיזציה של הכותרת שלנו, המופיעה ישירות מתחת לשם, חשובה במיוחד משום שהיא נראית מאד לעין, וכן ניתנת לחיפוש. 

הכותרת מוגבלת ל -120 תווים, לכן נקפיד להשתמש במילות מפתח יקרות, המשמשות את קהל היעד שלנו לעתים קרובות.

כדי להוסיף או לערוך את הכותרת, נלחץ על הסמל "Me" בחלק העליון של דף הבית, ונבחר באפשרות "הצג פרופיל".

בדף הפרופיל, נלחץ על הסמל "Edit" (עריכה), מה שיפתח תיבת דו-שיח "Edit Intro" (כניסה לעריכה) שבה נוכל להזין תוכן חדש עבור המבוא שלנו. בסיום, נלחץ על "שמור".

התאמה אישית של פרטי הקשר

כאשר אנו ממלאים את פרטי "איש הקשר ומידע אישי", לינקדאין מתגמלת אותנו בחשיפה מירבית של הפרופיל.

בכדי להמשיך ולבצע אופטימיזציה של פרטינו, נשנה את ברירת המחדל של "תוויות אנשי הקשר" (כגון "אתר אינטרנט אישי" או "בלוג החברה") כדאי לשקף מילות מפתח שבהן קהל היעד שלנו עשוי להשתמש, על מנת למצוא את המוצר או השירות שלנו.

בכדי להוסיף פרטי קשר ולהתאים אישית את תוויות אלה, נלחץ על הסמל "Me" בחלק העליון של דף הבית, ונבחר באפשרות "הצג פרופיל". בעמודה הימנית, נלחץ על הסמל "ערוך" לצד פרטי איש קשר ופרטים אישיים.

בתיבת "הדו-שיח עריכת פרטי קשר" שמופיעה, נלחץ על "הוסף אתר אינטרנט" ו"העתק והדבק" את כתובת האתר שלנו בשדה המתאים.

לאחר מכן, נבחר באפשרות "אחרת" מהרשימה הנפתחת, כדי שנוכל להזין את התיאור שלנו בשדה "סוג" (Type). בסיום, נלחץ על "שמור".

 שימוש בסרטוני וידאו להצגת המוצר או העסק

רצוי ומומלץ להוסיף סרטון למבוא שלנו ולאזורים אחרים בפרופיל הלינקדאין.

וידאו היא דרך מעולה לספר סיפורים, לשתף המלצות של לקוחות, ובעצם מסביר מה אנחנו עושים.

כאשר אנו מציגים את עצמנו באמצעות וידאו, עם הפנים שלנו והקול שלנו, ההיכרות הופכת להיות יותר אישית. דרך שימוש בוידיאו נוכל יותר להתבלט, במיוחד אם רוב המתחרים שלנו לא כוללים וידיאו בדף הפרופיל שלהם.

נכון לעכשיו, התכונה 'העלאה' אינה מאפשרת להעלות סרטון לפרופיל הלינקדאין, לכן עלינו להעלות את הסרטון לאתר "מארח" ולאחר מכן לשתף את קישור הווידאו בפרופיל הלינקדאין.

נוכל לשתף וידאו בלינקדאין, מכל אחד מאתרי הווידאו הבאים: Facebook, Ustream, Vimeo, SlideShare, YouTube  

לאחר שנעלה את הסרטון לאתר "אורח" שבחרנו, נוכל להוסיף את סרטון ה"מבוא" שלנו לפרופיל לינקדאין.

בחלק העליון של דף הבית של לינקדאין, נלחץ על הסמל "Me" ונבחר באפשרות "הצג פרופיל". לאחר מכן, בצד ימין, נלחץ על הסמל "ערוך" שנמצא ליד "תמונת הפרופיל"  ונגלול למטה עד שנראה את מקטע "מדיה". נלחץ על "קישור", נדביק את הקישור לסרטון שלנו, ולאחר מכן נלחץ על "הוסף".

מיד לאחר מכן, תופיע "תיבת הדו-שיח- עריכת מדיה". נזין "כותרת ותיאור" עבור הסרטון, ובסיום, נלחץ על "החל" ולאחר מכן נלחץ על "שמור".

מיומנויות, כישורים והמלצות

שדה 'מיומנויות וכישורים' של הפרופיל שלנו הוא מקלט למילות מפתח.

נצטרך לחשוב על כל הכישורים שלנו ונציין אותם בשדה זה, כשבעת בחירת הכישורים שלנו, נקפיד להשתמש בביטויים בעלי נפח גדול מבחינת חיפוש. 

כדי להוסיף מיומנויות, נלחץ על הסמל "Me" ונבחר באפשרות "הצג פרופיל". נגלול אל הקטע "מיומנויות & פרופילים" של הפרופיל שלנו ונלחץ על "הוסף מיומנות חדשה". לאחר הקלדת "שם המיומנות" בתיבת הטקסט, נלחץ על "הוסף".

כדי לסדר מחדש את היכולות שלנו, נעביר את הסמן מעל סמל "שלוש השורות" בצד ימין, וכאשר הסמן משתנה לסמל "העברה", נלחץ "גרור מיומנות" כדי לסדר מחדש את הסדר.

בנוסף, נוכל להציג גם המלצות מלקוחות, מה שיעזור לבניית אמון בנו ובמוצר שאנו משווקים.

שיתוף רקע מקצועי, הסמכות ותעודות

החינוך הוא קריטריון ליבה ומשמעותי בלינקדאין, ולכן השלמת השדה הזה היא חשובה מאד.

גם אם לא למדנו באוניברסיטה, נזכיר את התיכון בו למדנו. 

כדי להוסיף פרטים על ההשכלה שלנו, נלחץ על סימן ה " + " בפינה הימנית העליונה של סעיף ה"השכלה". בתיבת הדו-שיח שמופיעה, נזין פרטים על- בית הספר, התואר, הלימודים והפעילויות שלנו. נוכל אפילו להוסיף סרטון רלוונטי.

ישנו סעיף מיוחד עבור הישגים שבהם אנו יכולים להוסיף- אישורים, פרסים, פרסומים, ופרטים אחרים חשובים כמו הכישורים המקצועיים שלנו ואת הניסיון התעסוקתי שלנו.

כדי להוסיף הישג, נלחץ על סימן ה "+ " בפינה השמאלית העליונה של הקטע "הישגים" ונבחר מתוך הרשימה שמופיעה. לאחר מכן תופיע תיבת דו-שיח ספציפית לבחירה, שבה נוכל להזין את הפרטים הרלוונטיים.

2) חידוד התוכן והתקשורת עם קהל הקוראים

הפרופיל שלנו אינו קורות חיים. רצוי לכתוב את התוכן שלנו, בצורה אישית ואותנטית יותר כאילו אנו מנהלים שיחה עם מישהו.

תמיד נדאג לכתוב בגוף ראשון, בכדי לאפשר לאישיות שלנו לעבור דרך הכתיבה, כך שהקוראים יוכלו להבין את הערכים והתשוקות שלנו, ויתחברו אל הטקסט.

פרסום עדכונים שוטפים מסייע גם להטבת הפרופיל שלנו בלינקדאין. אחד מעמודי התווך של הצלחה במדיה חברתית הוא עקביות, לכן נרצה לעדכן את הסטטוס בפרופיל שלנו, מדי יום עם תוכן המספק ערך לשוק היעד שלנו.

פרסום תוכן באופן עקבי נותן לנו חשיפה רבה יותר בפלטפורמה.

נוכל גם לשפר את הנראות והחשיפה שלנו, על ידי כתיבת מאמרים אשר יצרו עניין ויהיו אטרקטיבים.

כדי לפתוח את כלי הפרסום של לינקדאין, נלחץ על "כתיבת מאמר" בחלק העליון של העדכון. 

מאז שלינקדאין עדכנה את האלגוריתם שלה בפברואר 2018, היא מקבלת יוצרי תוכן שמשתפים תוכן בדרכים רבות, כגון מאמרים ארוכי טווח, סרטונים או עדכונים קצרים (שאותם אנו מוסיפים על ידי כתיבת פוסט קצר בחלק העליון של העדכון ). על ידי שימוש בתמהיל של תוכן ושיתוף תוכן של אנשים אחרים, נקבל חשיפה רבה יותר בפיד של לינקדאין.

כדי לקבל חשיפה נוספת, נוכל גם לשתף את המאמרים שלנו בקבוצות רלוונטיות.

linkedin-promotion

3) הגדלה ותחזוק קשרים מועילים

דרך מצוינת להרחיב את טווח ההגעה שלנו היא פשוט להוסיף חיבורים חדשים לאנשים נוספים.

ננסה להגיע למעסיקים קודמים, מורים, מדריכים, עמיתים, לקוחות, וחברים בבית הספר. 

כמו כן, כדאי להשתמש בתכונת ה"חיפוש" כדי למצוא אנשים בקהל היעד שלנו. טיפ: כדאי להשתמש במאגר כתובות דוא"ל, במידה ויש לנו כזה, ומשם נוכל לייבא הודעות דוא"ל של לקוחות או רשימות שיווק בדוא"ל, ולסנכרן זאת עם פרופיל הלינקדאין שלנו.

כלי זה ייתן לנו בסיס מצוין להגיע אל אנשים אשר חולקים קשרים הדדיים עם לקוח נוכחי שלנו או לקוחות לשעבר.

כדי לאתר את התכונה שמייצרת את אנשי הקשר שלנו בלינקדאין, נלחץ על הסמל "הרשת שלי". בצד שמאל, נלחץ על "אפשרויות נוספות באזור החיבורים שלך".

כעת באפשרותנו להזין את כתובת הדואר האלקטרוני שלנו או לבחור "ספק שירות" שממנו נרצה לייבא את אנשי הקשר. אם היבואנית של לינקדין אינה תומכת בספק הדוא"ל, עדיין נוכל להזמין אנשים להתחבר באמצעות דוא"ל.

קבוצות לינקדאין הן דרך מצויינת להגדלת הקשרים שלנו ברשת. יש כל מיני קבוצות, כך שנוכל כמעט בוודאות למצוא קבוצות הקשורות לקהל היעד שלנו.

קבוצות אלה מעניקות לנו גישה לאנשים רבים שחשובים לעסק שלנו. כדי למצוא קבוצות המשקפות את תחומי העניין והיעדים שלנו, מומלץ לחקור אילו קבוצות אנשים בעלי תחומי עניין ויעדים דומים, ברשת הנוכחית שלנו, מעורבים בהן.

כדי לחפש קבוצות לפי שם או מילת מפתח, נשתמש בתיבת החיפוש בחלק העליון של דף הבית, נקליד "מילות מפתח" או "שמות של קבוצות עניין" ונלחץ על "חפש". בדף תוצאות החיפוש, נלחץ על הכרטיסייה "קבוצות".

4) פיתוח קישורים נכנסים

על ידי הגדלת כמות הקישורים הנכנסים לפרופיל שלנו ממקומות אחרים באינטרנט, Google תראה אותנו כפרופיל אמין ופופולרי יותר.

כתוצאה מכך, פרופיל הלינקדאין שלנו יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

נוכל להגדיל את הקישורים הנכנסים במספר דרכים. דרך קלה להתחיל היא לקשר את אתרי המדיה החברתית האחרים שלנו אל פרופיל הלינקדאין שלנו.

במידה ואנו מפרסמים מאמרים או פוסטים בבלוגים באתרים אחרים, ניצור קישור בתוך המאמר אל פרופיל הלינקדאין שלנו. כמו כן נוסיף באתר שלנו גם כן קישור לפרופיל הלינקדאין, בדף "אודות".

קידום לינקדאין

לסיכום

בין אם אנחנו רק מתחילים לעבוד עם לינקדאין, או כבר השתמשנו בו בתור כלי לשיווק במשך זמן מה, אופטימיזציה של הפרופיל שלנו היא חיונית להצלחתנו.

עם פרופיל מלא תוכן, בעל ערך מגוון, ורשת רחבה, נוכל להתבלט מן הקהל, למשוך יותר תשומת לב, ובסופו של דבר לקבל תוצאות טובות יותר בעסקים.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, לייף סטייל
ברנינגמן 2018 Burningman
16 בספטמבר 2018
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
תיוגי וידאו באינסטגרם Instagram's New Video Tagging
2 בספטמבר 2018
כללי, מדיה דיגיטלית
אסטרטגיית סיפורים באינסטגרם: כיצד ליצור סיפורים שיתרמו לעסק Instagram Stories Strategy: How to Make Stories That Benefit Your Business
26 באוגוסט 2018
כל המאמרים, לייף סטייל, מדיה דיגיטלית
שידור ישיר ממליאת ראש עיריית בוורלי הילס בפעם הראשונה בהיסטוריה First Live Streaming At The BH City Hall 2018
20 באוגוסט 2018