השינויים החדשים של האלגוריתם באינסטגרם

אינסטגרם ממשיכה לעשות שינויים ויוצרת שינוי נוסף של האלגוריתם שלהם.
זהו כנראה השינוי הגדול ביותר מאז שהוסרו העלאות הפוסטים בפיד על פי סדר כרונולוגי בשנת 2016.
אותו אלגוריתם חדש עשה סדר בציר הזמן, והתבסס על פוסטים שמעוררים מעורבות גבוהה ולא על פי סדר כרונולוגי.

בתור יוצרי תוכן, חשוב שנקדים את האלגוריתם, בכדי שנוכל לבחור את האפשרויות הטובות ביותר בכל הנוגע לפרסום תמונות, וליצירת מעורבות וחיבור עם העוקבים שלנו.
במאמר זה אתאר מה בדיוק השתנה ואיך אנחנו יכולים "לנצח" את התכונות החדשות.

אחוז החשיפה לפוסט ירד משמעותית

מאז שאינסטגרם הסירה את סדר ההזנה הכרונולוגית, משימתם היתה להציג קודם כל תכנים רלוונטיים ופופולרים. עם העדכונים החדשים, אינסטגרם רוצה להמשיך ולתמוך בפעולה זו.

בעקבות כך, כל פוסט שאנו מעלים, כבר לא מקבל את אותה חשיפה כמו בעבר. כעת ההערכה היא שרק 10% מקהל העוקבים שלנו באמת נחשף לפוסט שאנו מעלים. לכן מעתה והלאה, רק אחד מתוך עשרה מהעוקבים שלנו בעצם, הם פוטנציאליים לראות את הפוסט שהעלנו.

במידה והפוסט שהעלנו מעורר תגובות רבות ומעורבות כבר מההתחלה, אינסטגרם תשחרר את הפוסט לשאר העוקבים (תשעה מתוך עשרה).

ובמידה והפוסט קיבל מעט מאד תגובות ומעורבות מההתחלה, סביר להניח שפוסט זה יקבל חשיפה רק של 10 אחוזים מהעוקבים שלנו.

בהתאם לכך, נרצה ליצור פוסטים אטרקטיביים במיוחד, שיעוררו מעורבות גבוהה, משמע: מספר רב של סימוני 'אהבתי', תגובות, צפיות רבות בסרטונים שהעלנו, שיתוף התמונה/סרטון, פוסטים משותפים, וכל סוג אחר של אינטרקציה.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

חיפוש EXPLORE באינסטגרם

העלאת סרטונים בסטורי

כולנו יודעים שהשימוש בסרטוני הסטורי היא דרך מצויינת להתחבר אל העוקבים שלנו.
האלגוריתם החדש לוקח בחשבון את כל האינטרקציות שאנו מקבלים בנוגע לסטורי שהעלנו.

ככל שתהיה לנו אינטרקציה גבוהה יותר ממשתמש מסויים, כך גדל הסיכוי שהפוסטים שלנו יופיעו אצל אותו משתמש בפיד. לכן כדאי לעורר ולתחזק אינטרקציה זו על ידי שימוש בפיצ'רים שמעודדים את המשתמש להגיב, כמו למשל: שימוש בסקר (Polling Feature).

רבים מהמשפיענים, למשל, מצרפים לסטורי הודעה שמבקשת מהעוקבים שלהם לשלוח להם הודעה פרטית, בכדי לקבל לינק לאותו מוצר שהם מפרסמים.

אינסטגרם מעודדת אותנו ליצור אינטקרציה עם העוקבים שלנו

אינסטגרם לא רק שמעדיפה פוסטים עם מעורבות גדולה, אלא גם מגבילה או מגבירה חשיפה של פוסט שאנו מעלים, על סמך מעורבותינו עם העוקבים שלנו.
לכן מומלץ להגדיל את המעורבות כמה שיותר.

1) התייחסות מהירה מצידנו לתגובות שקיבלנו על פוסט

אינסטגרם מצפה מאיתנו המשתמשים, להגיב לתגובות שקיבלנו בצורה מהירה ככל שאפשר.
הזמן שבעצם מוקצב לנו להגיב על תגובה שקיבלנו על פוסט, היא 60 דקות בלבד.
כן, בהחלט נשמע מלחיץ, ולפעמים בלתי אפשרי לעקוב אחר כל תגובה, אך המטרה היא לעלות את המעורבות לפוסטים עד כמה שאפשר.

וזה בעצם אומר שעלינו להיות מעורבים יותר, ולהיות בתשומת לב רבה אל התגובות שקיבלנו מהעוקבים.
ככל שתהיה מעורבות גדולה יותר , כך מספר הקליקים/ צפיות בתמונה יגדלו.

2) מהירות התגובה של קהל העוקבים שלנו לפוסט

להאלגוריתם החדש חשובה מאד המעורבות של העוקבים לפוסט, אך חשובה לא פחות היא המהירות בה אנו מקבלים את המעורבות הזו (לייקים, תגובות, שיתופים וכו'). אם הפוסט שלנו קיבל תגובות במהירות, זמן קצר לאחר שפירסמנו, הדבר מסמן להאלוגריתם של אינסטגרם, שהתוכן שלנו הוא איכותי ומעניין, וכך אינסטגרם תגרום לאותו פוסט להיחשף ליותר ויותר עוקבים.

כמו כן, האלגוריתם החדש מחשב כמה זמן אנשים בילו בצפייה בפוסט שהעלנו, ומשתמש בנתון זה כגורם נוסף בקביעת הפופולריות של הפוסט.

לכן נרצה ליצור פוסט שדורש מהעוקבים שלנו, לשהות זמן ממושך יותר בצפייה בו, בכך שנצרף כיתוב שידרוש מהם זמן קריאה, או שימוש בלחיצה על כפתור "עוד" (More) גם כן יגדיל את משך הזמן של קריאת הפוסט.

האלגוריתם החדש שמשפיע על תגובות אינסטגרם

האלגוריתם החדש שמשפיע על תגובות אינסטגרם

אינסטגרם דורשת אותנטיות

ייתכן והבחנתם בהערות אקראיות כמו "תמונה נהדרת" או "פוסט יפה". סביר להניח שהערות אלו לא מגיעות ממשתמשים אחרים, אלא מגיעות ממערכות ממוחשבות. אינסטגרם רוצה לשים סוף לזה וליצור אותנטיות, ומעכשיו, תגובות המורכבות ממילה אחת או שתיים לא תיחשבנה כפעילות/ מעורבות, ולא תהיה להן כל השפעה על הפוסט שהעלנו.

מה שיגרום לפוסט להיות פחות אטרקטיבי ובעל מעורבות קטנה ביותר, וסביר להניח שרק עשרה אחוז מקהל העוקבים שלנו יחשף אליו.

לכן, במקום להגיב על פוסט במילה או שתיים,כמו: It's Beautiful, תמיד נרצה ליצור משפט שלם כתגובה על הפוסט, לדוגמא: This is so beautiful.

האשטאגים

1) כמות מוגבלת של האשטאגים לפוסט אחד

שימוש ב- 30 האשטאגים נחשב כיום כמעין "ספאם", וישנם דיווחים רבים על חשבונות שנחסמו מאחר והשתמשו בכל כך הרבה האשטאגים.
מעכשיו, מומלץ להעלות פוסט בצירוף של חמישה עד עשרה האשטאגים רלוונטים, ולא יותר מזה.
השימוש במעט האשטאגים, מוכח כעזר להעלאת המעורבות לפוסטים.

2) גיוון בהאשטאגים

רבים משתמשים באותם ההאשטאגים לכל פוסט שמעלים.
מומלץ לא לעשות זאת, מאחר וגם פעולה זו נראת כ"ספאם"/ פעולה של מחשב, מה שיכול להוביל שוב לחסימת החשבון או התוכן שהעלנו.

3) שימוש בהאשטאגים בתיאור הפוסט בלבד

כשאנחנו מעלים פוסט, תמיד נצרף את ההאשטאגים בתיאור של הפוסט עצמו, ולא בתגובות מלמטה. מאחר ואינסטגרם לא מתייחסת יותר להאשטאגים המופיעים בתגובות.

עריכת הפוסט לאחר העלתו

אינסטגרם אומנם מאפשרת לנו ליצור עריכה של הפוסט גם לאחר שהעלנו אותו, אך בעקבות האלגוריתם החדש, ממליצים לנו לא לעשות עריכה בפוסט עצמו, או בהאשטאגים, לאחר שהפוסט כבר הועלה, כי ברגע שעשינו זאת, אינסטגרם מורידה את עוצמת החשיפה אל הפוסט.

לכן ממולץ אפילו למחוק את הפוסט ולפרסם אותו מחדש כפי שרוצים.

שימוש בכל הפיצ'רים שאינסטגרם מציע

אינסטגרם ממשיכה להוציא עוד ועוד פיצ'רים חדשים כל כמה חודשים, ומצפה מאיתנו המשתמשים, לנצל את הפיצ'רים האלו כמה שיותר. הדבר מאפשר למשתמשים דרכים חדשות ומהנות להתחבר אל קהל העוקבים שלהם.

בכך שננסה את הפיצ'רים החדשים, נגדיל את ההאפשרות שהפוסט שלנו יחשף ליותר ויותר אנשים.

האשטגים באינסטגרם

האשטגים באינסטגרם

לסיכום

שינויים אלה הם שינויים חשובים ביותר, שכדאי להיות מודעים אליהם.

השינויים האלו באמת יכולים להשפיע על המעורבות שלנו, ועל האופן בו אנו רוצים להיחשף ברשת החברתית, בין אם זה עם מוצר או שירות שאנו נותנים, ובין אם אנחנו רק מעוניינים להמשיך ולגדול עם חשבון האינסטגרם שלנו.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, לייף סטייל
שבוע האופנה לוס אנג'לס L.A Fashion Week 2018
25 במרץ 2018
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
אינסטגרם מאפשרת "תגיות קניה" לעסקים נוספים Instagram Is Opening Up Its Shopping Tags to More Businesses
22 במרץ 2018
כללי, מדיה דיגיטלית
כיצד לייעל פרופיל לינקדאין למען חשיפה טובה יותר How to Optimize Your LinkedIn Profile for Better Visibility
16 במרץ 2018
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית, פופולאריים
ניתוח סטטיסטיקות סיפורים באינסטגרם How to Analyze Instagram Stories With Instagram Insights
10 במרץ 2018