פייסבוק בוחנת את המשך דרכם של ה"סטוריז" (סיפורים) Facebook Stories

לפייסבוק יש מספר לא מבוטל של סיפורי הצלחה. כמעט כל פיצ'ר חדש שהם מחליטים לבצע – זוכה להצלחה רבה. לראיה: סרטונים בשידורים חיים, צילום ב-360 מעלות, מנוע החיפוש של פייסבוק ועוד רבים. כל אלה זכו לפופולריות רבה ונעשה בהם שימוש בכל רחבי העולם.

אך אחד מנסיונותיהם האחרונים לא התמנף. מדובר בסיפורים ("סטורי", כמו שקיים באינסטגרם ובסנאפצ'אט), שלמרות שאני אישית מאד נהנית לשתף סרטוני סיפורים, נראה שזה לא פיצ'ר שמיש במיוחד.

על אף ההצלחה האדירה של הסיפורים באינסטגרם (שנמצאת בבעלותה של פייסבוק), בה עולים כ-250 מיליון סיפורים מידי יום, בפייסבוק נראה שמדובר ב'פיל לבן'. עדיין לא התקבל דיווח רשמי מפייסבוק על מספר המשתמשים בסטוריז, אשר זמינים במשך יותר משישה חודשים. נתון זה, ככל הנראה מצביע על כך שמספרים אלה אינם גבוהים ומרשימים.

האם ניתן להציל את סיפורי הפייסבוק?

בפייסבוק לא מוותרים בקלות. הם מאמנים כי הסיפורים מסוגלים להפוך לדבר משמעותי ופופולרי יותר בעזרת כמה שינויים.

אחד השינויים המשמעותיים התרחש לפני כחודש. פייסבוק נתנה מקום של כבוד לסטורי'ז שלה.
כאשר אתה, כמשתמש, תגלוש בפייסבוק (במחשב) תוכל לראות שכעת הסיפורים ממוקמים במקום ראוי ויעודי עבורם- בצידו השמאלי העליון של שלוחן העבודה. מקום יותר נגיש מבעבר.

סיפורי אינסטגרם בשולחן העבודה

סיפורי אינסטגרם בשולחן העבודה

שינוי נוסף עליו פייסבוק עובדים בימים אלה, הוא מתן האפשרות לשתף את הסיפורים שהעלאת לאינסטגרם– בפייסבוק. בדיוק כפי שניתן לשתף תמונות שהעלאת לאינסטגרם- בפייסבוק. כעת האופציה לשיתוף סיפורים פתוחה רק בפורטוגל, אך מפייסבוק נמסר שבקרוב האפשרות תהיה קיימת בכל העולם.

עוד שינוי שכבר בוצע – הוא שכעת ניתן לעשות שידור חי (Live Video) בסטורי.
ללייב ווידיאו בסטורי יש יתרון משמעותי- הסרטון שתצלם יופיע גם בשורת הסיפורים וגם ב"ניוז פיד" עצמו- כלומר, תקבל חשיפה כפולה!

נוסף על כך, פייסבוק הגדילה את כמות האנשים שבאפשרותם להעלאות סטורי'ז באופן ציבורי. זאת אומרת, שאם תרצה בכך, כולם יוכלו לצפות בסיפורים שהעלאת, ולא רק חברייך.
ולא רק זה – אינסטגרם גם מאפשרת לאנשים לשתף סיפורים של חברים שלהם, כהודעה אישית ישירה למישהו אחר.

הגדרות סיפורים מאחורי הקלעים

הגדרות סיפורים מאחורי הקלעים

בשורה משמחת לפרסומאים

כידוע, כרגע האופציה להעלאת סיפורים בפייסבוק פתוחה אך ורק למשתמשים פרטיים. אך זה עומד להשתנות.
מפייסבוק נמסר כי האופציה לפרסם סיפורים, תהיה פתוחה גם לדפים עסקיים.
אמנם עדיין אין תאריך ייעד שבו זה צפוי להתרחש- אך ידוע לנו שבשלב מסוים זה אכן יקרה.

הסיפורים הם כלי נהדר עבור משווקים, שכן הסטורי'ז אינם נחשבים למטרד. אדם שמעוניין לצפות בסיפורים- יצפה בהם. אדם שאינו מעוניין לצפות בהם- פשוט לא יקליק עליהם ולא יצפה.
כלומר, אדם שצפה בסטורי של דף עסקי בעל תוכן שיווקי- ככל הנראה מעניין במרכולתו.

בנוסף, שימוש בסיפורי פייסבוק יגדיל באופן משמעותי את החשיפה של הדף העסקי שלך. כאמור, הסיפורים מופיעים בחלק העליון של המסך, מה שהופך אותם לזמינים ובעלי חשפה אדירה.

הסיפור שאינו נגמר

אל תמהרו להספיד את סיפורי פייסבוק. ייתכן שצפוי להם עתיד מזהיר.
בעזרת השינויים שכבר בוצעו ובעזרת תהליכים נוספים שפייסבוק מובילה בימים אלה- ייתכן שהסיפורים יתפסו תאוצה ויהפכו לשימושיים ואהובים.

 

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה מיוחד בסרטונים של לינקדאין? Introducing LinkedIn Video
25 בספטמבר 2017
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
פייסבוק משיקה פרסומות וידאו בתוך סרטוני גולשים Facebook Announcing In-Stream Video Ads
24 באוגוסט 2017
כללי, מדיה דיגיטלית
מדוע אנחנו מתעלמים מהכללים של אינסטגרם? Instagram Policies We Overlook
20 באוגוסט 2017
כללי, מדיה דיגיטלית
כיצד פועל האלגוריתם של אינסטגרם ומדוע הוא טוב למשווקים Instagram's algorithm חלק ב'
10 באוגוסט 2017