מדוע אנחנו מתעלמים מהכללים של אינסטגרם? Instagram Policies We Overlook

כמשווק או פרסומאי אשר משתמש באינסטגרם כפלטפורמה שיווקית, עלייך לעמוד במדיניות ובכללים אותם אינסטגרם מציבה. אחרת – עלולים לסגור את החשבון שלך.

במאמר זה, אציג את המדיניות, או "החוזה", שאינסטגרם מאלצת אותנו "לחתום" עליו,  ולמרות זאת אנחנו נוטים להתעלם מהכללים המופיעים בו.

אתה מעניק לאינסטגרם רישיון להשתמש בתוכן שלך

לפני פתיחת חשבון באינסטגרם, על המצטרף החדש לאשר את תנאי השימוש.
אחד מהתנאים הוא הענקת הרישיון לאינסטגרם להשתמש בתוכן שהמשתמשים מעלים.
זאת אומרת, שברגע שהחלטת לעלות תוכן לאינסטגרם, בין אם זה סרטון, תמונה או סיפור, אתה למעשה מוותר על חלק מהשליטה בתוכן.
זכויות היוצרים של התוכן שהעלאת לאינסטגרם עדיין ישארו שלך, אבל גם של אינסטגרם. למעשה, תחלקו את הזכויות והבעלות על התוכן.

מה הכוונה בלחלוק את הזכויות?

כלומר, גם אתה וגם אינסטגרם, תוכלו לעשות מה שתחפצו בתוכן.
אינסטגרם יוכלו להשתמש בתמונה שהעלאת לכל צורך שבה הם ירצו; ואפילו אם הם ירוויחו כסף מהשימוש בתמונה הזו, הם לא יצטרכו לשלם לך על כך.
נוסף על כך, לאינסטגרם יש הזכות להעביר את הרישיון לשימוש בתוכן שלך לכל מי שהם ירצו, בכל מקום בעולם, ללא צורך לשלם לך כך.

לצורך הדוגמא, נניח שאתה בלוגר בתחום התיירות והטיולים, הגעת לדרום אפריקה וצילמת תמונה מדהימה של אריה בג'ונגל.
ברגע שהעלאת את התמונה הזו לאינסטגרם, למעשה נתת להם את האפשרות למכור אותה לגורם שלישי.
הם יוכלו למכור את התמונה לנשיונל ג'אוגרפיק- ואתה, לא תקבל על כך תשלום ואולי אפילו לא תקבל על כך קרדיט.
סביר להניח שאינסטגרם לא יעשו דבר שכזה, אך בכל זאת חשוב שתדע שהאפשרות הזו קיימת.

INSTAGRAM BUSINESS

זכויות יוצרים – על אחריותך!

שימוש והעלאת תוכן שלא יצרת בעצמך לרשתות החברתיות עלול לגרום לך להיקלע לצרות. חשוב שתדע, שאפילו  re-post באינסטגרם (כלומר, העלאת תמונה שמישהו אחר צילם) עלולה להוות הפרה של זכויות יוצרים.

אומנם אינסגרם מלאה בתמונות re – post, אך אין זה אומר שהדבר חוקי. אנשים שמחליטים להעלאות תמונות או סרטונים שלא בבעלותם, פועלים באחת משתי דרכים:
1. הם מבקשים רשות מבעל זכויות היוצרים של התוכן, מקבלים אישור ומעלים את הפוסט.
2. עושים זאת מבלי לבקש רשות, באופן בלתי חוקי.

ברגע שהעלאת תמונה שצילמת, על פי תקנון השימוש של אינסטגרם, זכויות היוצרים הם שלך ושל אינסטגרם – אך לא של שאר משתמשי הרשת. כלומר, במידה ומישהו השתמש בתמונה בבעלותך ללא אישורך- זוהי הפרה של זכויות היוצרים שלך.

ההנחה היא שמרבית האנשים מסכימים שישתפו את התוכן שיצרו, כל עוד תייגו אותם ונתנו להם את הקרדיט המגיע להם. אך, חשוב לזכור שמדובר בסיכון. ישנם אנשים שלא יאשרו זאת. אנשים כאלה, עלולים לתבוע את מי שהפר את זכויות היוצרים שלהם.

במידה ומצאת שמישהו משתמש בתוכן שלך ללא אישורך (אפילו אם הוא תייג אותך) – מומלץ קודם כל ליצור איתו קשר ולבקש ממנו למחוק את התמונה, זה עדיף על היקלעות למאבק משפטי.
אם הוא יסרב, תוכל להגיש נגדו תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים. בנוסף תוכל להגיש נגדו תלונה מקוונת באינסטגרם.

 

INSTAGRAM advertise

תחרויות והגרלות באינסטגרם

תחרויות והגרלות באינסטגרם הפכו לדבר פופולארי ביותר. כל עסק, מותג או אדם שמעוניין לשווק עצמו, יכול לערוך תחרות או הגרלה באינסטגרם ובכך להגביר את החשיפה שלו, להגיע ליותר אנשים ולהגדיל את כמות העוקבים שלו.

אם החלטת לערוך תחרות, עלייך לדעת שישנם מספר כללים שתצטרך לעמוד בהם.
קודם כל, תצטרך לציין כי התחרות והפרסים אינם ממונים על ידי אינסטגרם. כמו כן האחריות על התחרות היא עלייך ולא על אינסטגרם.

שנית, עלייך להגדיר את חוקי התחרות והפרסים. תוכל לציין את החוקים האלה ישירות בפוסט או בקישור לאתר נפרד המכיל מידע זה, וכן כללי תחרות אחרים.

בצע את ההנחיות לעיל ואתה מוכן לתחרות מוצלחת.

לסיכום

כמו חברות רבות אחרות, גם אינסטגרם שומרת לעצמה את הזכות לעדכן ולשנות את תנאי השימוש. הם מעדכנים בנוגע לשינויים באתר הרשמי שלהם.
עצם זה שאתה ממשיך לגלוש ברשת החברתית הזו, אומר שאתה מאשר את תנאי השימוש.
לכן, כדאי לבדוק מפעם לפעם מה הם תנאי השימוש והאם הם השתנו.
אמנם סביר להניח כי במקרה של שינוי משמעותי או קיצוני, מישהו ידאג לפרסם בנוגע לכך.
אך בכל זאת, על מנת להימנע מעבירות על תנאי השימוש, מומלץ לבדוק אותם מעת לעת.

*אין בכתוב לעיל ייעוץ משפטי.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
חיפוש חדש באמצעות האשטג באינסטגרם Instagram's new Hashtag search
12 בנובמבר 2017
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך להשתמש בסקרים של אינסטגרם Instagram Polls
12 באוקטובר 2017
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה מיוחד בסרטונים של לינקדאין? Introducing LinkedIn Video
25 בספטמבר 2017
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
פייסבוק בוחנת את המשך דרכם של ה"סטוריז" (סיפורים) Facebook Stories
10 בספטמבר 2017