כיצד פועל האלגוריתם של אינסטגרם ומדוע הוא טוב למשווקים Instagram's algorithm חלק ב'

מערכות יחסים: החשבונות שאתה נמצא איתם בקשר

בעיני אינסטגרם, לא משנה אחרי כמה חשבונות אתה עוקב, אתה קודם כל צריך לראות את הפוסטים העדכניים של החבר הכי טוב שלך.

בדיוק כמו פייסבוק, גם באינסטגרם לא רוצים שתחמיץ תוכן חשוב ומעניין שהחברים ומהמשפחה שלך פרסמו. משמעות הדבר היא כי תוכן מ -"החברים הכי טובים שלך" יופיע במקום גבוהה יותר על הפיד שלך.

איך באינסטגרם יודעים מי החברים הכי טובים שלך?
אינסטגרם נמצאת בבעלות של פייסבוק. לכן האלגוריתם של אינסטגרם משתמש בנתונים מהפייסבוק שלך. כך הוא יכול לדעת אודתיך וללמוד על מערכות היחסים שלך – מי המשפחה שלך, מי הם חברייך הטובים, עם מי למדת בבית הספר, מי הקולגות שלך ועוד.

האלגוריתם, ככל הנראה, גם משתמש באינטראקציות שיצרת בעבר- כלומר, אנשים שהגבת לתמונות, לסרטונים ולסיפורים שלהם. כאלה שעשית להם לייק או שיתפת תוכן שהם פרסמו. סביר להניח שהאנשים האלה מעניינים אותך ותרצה לראות עוד מהתוכן שהם מפרסמים – לכן, הפוסטים שלהם ימוקמו במקום גבוהה על הפיד שלך.

 

Your wings already EXIST. All you have to do if F*L*Y 🦋❤️

A post shared by Tal Navarro (@talnavarro) on

פרופילים שחיפשת: חשבונות שאתה מחפש ובודק לעתים קרובות

באינסטגרם  מייחסים חשיבות גם לחיפושים שאתה מבצע. כאשר אתה מחפש פרופיל מסוים באופן קבוע או פעמים רבות, סביר להניח שאתה מעוניין בתוכן שמתפרסם מהפרופיל הזה ואולי אפילו לא ראית את הפוסטים שלו בפיד שלך.

האלגוריתם של אינסטגרם עשוי לדרג פוסטים של פרופילים שחיפשת, במקום גבוה יותר על הפיד שלך – כדי שלא תאלץ לחפש אותם בעצמך וכך גם משתפרת חווית הגלישה שלך באינסטגרם.

יתרה מכך, מאינסטגרם נמסר, שברגע שהם החלו להתייחס לחיפושים שאנשים מבצעים, מספר החיפושים עצמם ירד! זה כמובן דבר חיובי, מכיוון שזה אומר שאנשים מקבלים תוכן שמעניין אותם ללא צורך בחיפוש אחריו.

האשטגים באינסטגרם משפיעיםעל נראות הפוסט

האשטגים באינסטגרם משפיעיםעל נראות הפוסט

עיתוי: פוסטים שהתפרסמו לאחרונה

מרכיב המפתח הבא באלגוריתם של אינסטגרם הוא – תזמון.

סדר התמונות והסרטונים בפיד שלך יתבסס על כמה נקודות: הסבירות שתהיה מעוניין בתוכן, ביחסיך עם האדם שמפרסם את התוכן וכן, גם עם העיתוי שבו פורסם הפוסט.

באינסטגרם רוצים  שתוכל לראות פוסטים שרלוונטים (בעינך) לאותו רגע, לכן אחד הרכיבים שבוא האלגוריתם משתמש, הוא- טיימינג (עיתוי).

מה הכוונה בעיתוי?

ככל הנראה, משהו שהתרחש ופורסם לפני שבוע, יעניין אותך פחות ממשהו שפורסם לפני שעה. כך שהאלגוריתם של אינסטגרם ידאג שהפיד שלך יהיה מורכב מפוסטים חדשים יותר (מהיום האחרון או מהשעות האחרונות) ולא מפוסטים מלפני כמה ימים או שבועות – גם אם הפוסט הישן היה יותר פופלרי (כלומר קיבל הרבה לייקים, תגובות, שיתופים וכדומה).

לכן, האלגוריתם יסדר לך את הפיד, גם על פי הזמן שבו התפרסמה ההודעה.

משך זמן: משך הזמן שבו צפית בפוסט מסוים

המטרה המרכזית של האלגוריתם היא להתאים לך תוכן שיהיה רלוונטי עבורך.
אחת הדרכים לדעתם מה הוא התוכן שמעניין אותך ואילו סוגי פוסטים רלוונטיים עבורך, היא – משך הזמן שצפית בהם. כלומר, אם אתה בוחר להקדיש מספר דקות לצפייה בפוסט מסוים, ומקדיש רק כמה שניות לצפייה בפוסט אחר- כנראה שסוג התוכן שהופיע בפוסט הראשון מעניין אותך יותר. לכן האלגוריתם של אינסטגרם יתאים עבורך תכנים נוספים מסוג זה.

מדוע האלגוריתם של אינסטגרם טוב למשווקים?

יחד עם העלייה במספר חשבונות האינסטגרם הנפתחים, ישנה גם עלייה בכמות הפוסטים העולם מידי יום.
אנשים עוקבים אחר יותר ויותר חשבונות אינסטגרם, והפיד שלהם מתמלא ביותר ויותר תמונות, סרטונים, סיפורים וכו'. התוצאה הטבעית של העליה הזו היא שהחשיפה של כל פוסט אינדווידואלי, למעשה קטנה.
מחקר שנעשה על ידי אינסטגרם, קבע כי כאשר הפוסטים מסודרים בסדר כרונולגי הפוך (מהפוסט העדכני ביותר ועד הפוסט הישן ביותר), הגולשים מפספסים כ-70% מהתוכן.

כיצד ניתן בכל זאת להיחשף לקהל רחב יותר?

ככל שהפוסט צובר יותר Engagement  (לייקים, תגובות, שיתופים); ככל שהפוסט רלוונטי ליותר אנשים וככל שהפוסט עדכני יותר– הוא ימוקם במקום גבוה על הפיד של יותר אנשים ובתוצאות החיפוש.

בשורה התחתונה – מותגים שמעניינים לצבור קהל רחב ולהגיע לכמות גדולה של אנשים, יאלצו ליצור תוכן מעניין, חדשני ורלוונטי. כך, התכנים הטובים ביותר יזכו לחשיפה הגדולה ביותר וימוקמו במקום גבוה יותר על הפיד של רבים ממשתמשי אינסטגרם. משווק שרוצה להגיע לתוצאה הזו, ישתדל ויתאמץ לפרסם תוכן מעולה, וכך למעשה יגדיל את החשיפה של המותג אותו הוא מפרסם.

פספסת את החלק הראשון של המאמר? לחיצה כאן תחזיר אותך לשם

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כללי, מדיה דיגיטלית
מדוע אנחנו מתעלמים מהכללים של אינסטגרם? Instagram Policies We Overlook
20 באוגוסט 2017
כללי, מדיה דיגיטלית
כיצד פועל האלגוריתם של אינסטגרם ומדוע הוא טוב למשווקים Instagram's algorithm חלק א'
10 באוגוסט 2017
כללי, לייף סטייל
העיצובים הקסומים של Motil – Bespoke Bridal
27 ביולי 2017
כללי, מדיה דיגיטלית
כיצד צרכנים מגיבים למותגים ברשתות החברתיות How Consumers Respond to Brands on Social Media
18 ביולי 2017