כיצד פועל האלגוריתם של אינסטגרם ומדוע הוא טוב למשווקים Instagram's algorithm חלק א'

כיצד פועל האלגוריתם של אינסטגרם ומדוע הוא טוב למשווקים Instagram's algorithm

בדומה לפייסבוק, גם לאינסטגרם יש אלגוריתם שמטרתו להציג לאנשים את התוכן הטוב והחשוב ביותר עבורם, כלומר תוכן שלמעשה מותאם ספציפית לכל משתמש. מדובר באלגוריתם גאוני ומבריק, ומסתוריות אופפת אותו.

אם אתה, כמשווק של מותג, תיצור תוכן נהדר, יותר עוקבים שלך – וגם כאלה שאינם עוקבים אחריך- יראו אותו.

כיצד פועל האלגוריתם של אינסטגרם 

בגדול – לא ידוע כיצד בדיוק עובד האלגוריתם. אך הנה כמה מהנקודות שהאלגוריתם לוקח בחשבון:

  • רלוונטיות: מה סוג התוכן שמעניין אתך, עם אילו תכנים קיימת אינטרקציה.
  • Engagement: כמה פופולרי פוסט.
  • שיתופים ישירים: של מי הפוסטים שאתה משתף.
  • מערכות יחסים: החשבונות שאתה נמצא איתם בקשר קבוע ועקבי.
  • פרופילים שחיפשת: חשבונות שאתה מחפש ובודק לעתים קרובות.
  • שיתופים ישירים: של מי הפוסטים שאתה משתף.
  • עיתוי: מתי התפרסמו הפוסטים ואלו פוסטים התפרסמו בזמן האחרון.
  • משך זמן: משך הזמן שבו צפית בפוסט מסוים.

קידום באינסטגרם

 

רלוונטיות – מה סוג התוכן שמעניין אתך:

האלגוריתם של אינסטגרם מסדר לך את הפיד על פי כמה קטגוריות, כאשר התוכן הרלוונטי ביותר עבורך יופיע בתחילת הפיד, כלומר למעלה. סדר התמונות והסרטונים יתבסס על:
1. מועד פרסום התוכן (לפני כמה זמן עלה הפוסט).
2. יחסיך עם האדם/המותג המפרסם.
3. הסבירות שתהיה מעוניין בתוכן.

איך באינסטגרם יודעים מה מעניין אותך?
הם בודקים מה הם הז'אנרים שמעניינים אותך ועם אלו סוגי תוכן יצרת אינטרקציה בעבר (למשל: תיירות, אוכל, אפנה ספורט וכו'). כמו כן הם מסתכלים באלו האשטגים אתה משתמש ומתעניין.

Engagement – כמה פופולרי פוסט:

כאשר אדם או מותג מפרסם פוסט, האלגוריתמים קודם כל  מציגים את הפוסט למדגם, כלומר לקהל מצומצם. כך ניתן לבדוק כיצד הקהל מגיב לפוסט. אם יש (אינטראקציה) Engagement רב והקהל מגיב בצורה חיובית לפוסט באופן מידי, האלגוריתם יציג את הפוסט בפני אנשים נוספים.

אז מה זה בעצם פוסט פופלרי, בעל Engagement רב?
הכוונה היא – פוסט שקיבל הרבה לייקים, תגובות וצפיות, פוסט ששיתפו הרבה פעמים וכדומה. סביר להניח, שפוסט פופולרי כזה יופיע במקום גבוהה יותר על הפיד ובתוצאות החיפוש של אינסטגרם.

בנוסף, אם מישהו שאתה עוקב אחריו יוצר Engagement (למשל: עושה לייק לתמונה מסוימת), ייתכן שהאלגוריתם של אינסטגרם יניח שגם את תתעניין בתמונה הזו, ויגרום לה להופיע במקום גבוה בתוצאות החיפוש.

 

חיפוש EXPLORE באינסטגרם
חיפוש EXPLORE באינסטגרם

שיתופים ישירים: של מי הפוסטים שאתה משתף (שליחה כהודעה אישית לחבר)

האלגוריתם מתייחס גם לאנשים אותם אתה משתף וגם מתייחס לאנשים שאת התוכן שלהם שיתפת. קרוב לוודאי שהפוסטים של שני הסוגים ימוקמו במקום גבוהה יחסית בפיד שלך.

  1.   שיתף פוסט מסוים מעיד על כך שהפוסט מעניין אותך. כלומר, תשמח לראות עוד תמונות וסרטונים של אותו חשבון בפיד שלך.
  2.   האנשים ששיתפת אותם בפוסט מסוים, הם כנראה אנשים שקרובים אלייך. כלומר- תרצה לראותם גם פוסטים שלהם בפיד שלך.

 

כיצד העיתוי והתזמון של העלאת התוכן שלנו משפיעה על הופעת הפוסטים שלנו? לחיצה כאן לחלק ב' של המאמר

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

מאמרים נוספים