רוצה להתחבר יותר עם קהל היעד שלך?
תוהה כיצד תוכל לספק תוכן רלוונטי בערוצי המדיה החברתית באופן עקבי?
תכנון תוכן המדיה החברתית שלך שומר את המותג שלך בתודעה של אנשים ויכול להגדיל חשיפה ואת הסיכוי להגיע ליעדים העסקיים שלך.
במאמר זה, אני אדבר על 5 נקודות חשובות ביצירת תכנית שיווק למותג במדיה החברתית.
אז בואו נצא לדרך!

1. מי הוא קהל היעד וכיצד מניעים אותו לפעולה

הגדרת קהל היעד של המותג שלך תאפשר לך ללמוד ולהבין את הצרכים של הלקוח שלך ותאפשר לך לחדד את המסר הפירסומי שלך אשר יניע אותו לפעולה. אפיון קהל יעד הוא לא משהו בסיסי ופשוט כמו רק הנתונים הדמוגרפיים, הגיל, המין וכולי. חשוב לחקור ולהבין לעומק יותר את מצב הלקוחות של היעד שלך, איפה הם גרים, מה התחביבים שלהם, על מה הם חושבים ואיךהם מתנהלים ביומיום. בעידן שבו האנשים טובעים במידע ובתוכן, חייבים לתת ללקוחות חוויה שהם יתאהבו בה ובמותג שהיא מייצגת. נסה לשים את עצמך בנעלי קהל היעד שלך. מהי המחשבה הראשונה שלהם בעת מחקר מוצר? איך הם מתקדמים משם? והכי חשוב, מה השאלה האחרונה שהם שואלים לפני ביצוע רכישה?

יש לקוחות שמחפשים מוצר מסויים באופן אנליטי ומחושב, יודע מה הוא רוצה ולא יבדוק אופציות אחרות, ויש מי שמחפש מוצר מבלי לחשב יותר מדי נתונים, אלא פשוט ישאל מסביב, בגוגל או חברים, יזרום וירכוש מה שהעלה בחכתו כתוצאה מחיפושיו.
בסופו של דבר-השלבים בדרך לרכישה הם בדר"כ זהים בין לקוח ללקוח – אבל הגישה היא שונה. הלקוחות האידיאליים שואלים שאלות שונות, והעסק יכול לבנות אמון על ידי מענה לשאלות האלו ומתן תוכן בעל ערך בצורה של פוסטים בבלוג, תמונות, אינפוגרפיות וסמינרים מקוונים.

2. בחירת ערוצי מדיה דיגיטלי רלוונטיים

לכל רשת חברתית יש שיטות התנהלות שונות אחת מהשניה. לא כל פלטפורמה מתאימה לכל קהל וכמו כן, מבלי להסתכל על הנתונים הדמוגרפיים ומבלי לנתח את תוצאות הפעילות של המותג בערוץ החברתי- לא ניתן יהיה להתקדם בצורה טובה. לפני שמחליטים באילו פלטפורמות כדאי להשקיע את הזמן שלנו, רצוי לעשות קצת מחקר כדי לברר אילו רשתות חברתיות ימשכו את קהל היעד שלנו. לא חייבים נוכחות ב-כ-ל הפלטפורמות והרשתות הקיימות, כי עדיף פעילות טובה וחזקה ברשת אחת או שתיים שמתאימה לקהל הלקוחותשלנו, מאשר חשבונות פתוחים אשר אינם פעילים ואינם מקצועיים בהרבה רשתות בבת אחת.

3. בניית תכנית עבודה

כדי לשמור על פעילות מסודרת וסינכרון בין כל הגורמים שלוקחים חלק בעבודה במדיה הדיגיטלית, יש ליצור תוכנית תוכן דומה לזה בתמונה למטה.
התכנית תכלול עמודות שמסמנות חודש, תאריך פרסום, כותרת / תיאור, סוג תוכן (פוסט בבלוג, סרטון, אינפוגרפיות וכו '), קהל יעד, ערוצי הפצה (Facebook, YouTube, Pinterest, בלוג החברה וכו') מילות מפתח ועוד.

אני ממליצה לבנות את התכנית הזו בגוגל דוקס, או בכל ממשק שיאפשר לשתף יותר מאדם אחד וכך אפשר יהיה להסתנכרן בין כולם. כולם הכוונה לספקים או כל המעורבים בפרוייקט, לדוגמא: יחסי הציבור, או המעצב, או ההפקה או כל גורם אחר, שיעדכנו מראש על תהליכים עתידיים לבוא (כגון – כתבה מתוכננת בטלוויזיה או בעיתון, השקה מתוכננת וכו').
ברגע שנדע מראש על תהליך בחברה, נוכל להערך אליה מראש בהתאם גם בכלי מדיה החברתית (נכין פעילות או תוכן מראש).

דוגמא לגאנט תכנים במדיה החברתית

דוגמא לגאנט תכנים במדיה החברתית (יש דרכים שונות לבנות גאנט שכזה)

4. אינטראקציה עקבית בין המותג ללקוח

מכירה היא לא תהליך שקורה ברגע. לקוח לא יקנה מוצר או שירות, רק בגלל שראה איזו מודעה. בעולם של היום, אנחנו מוצפים בפרסומות ובמתחרים כמעט בכל תחום וללקוחות יש מגוון אפשרויות לבחור מהן.
לכן חייבים לפתח מערכת יחסים וליצור שיח עקבי עם הלקוחות שלנו.
המדיה החברתית מאפשרת הרבה יותר מסתם פרסום תוכן. כדי שיעריכו את המותג וירצו לרכוש ממנו – יש ליצור שיח דו כיווני עם הלקוחות.
ככל שהמותג פתוח יותר, ככל שהוא חושף יותר, משתף ומגיב יותר רשת, וככל שהוא משתמש במדיה חברתית עבור שירות לקוחות, כך גדל הסיכוי שהקהל שלו ירגיש בטוח לקחת את הצעד הבא ולבצע רכישה.
בממוצע, צריכים ליצור שמונה אינטראקציות, פחות או יותר, לפני שלקוח פוטנציאלי יקנה מהמותג. עם זאת, יצירת אינטראקציה היא עבודה, זמן ומשאבים ולכן, חשוב לחשוב על דרכים בהן ניתן להשתמש בתקשורת החברתית כדי לקצר את התהליך ולהפוך לקוח פוטנציאלי ללקוח משלם בזמן קצר יותר.

5 נקודות חשובות ביצירת תכנית שיווק למותג במדיה החברתית - כיצד בונים תכנית עבודה מסודרת, כיצד מגיעים לקהל יעד וכיצד ניתן לייצר שיח קבוע. חשוב לכל איש שיווק!

כיצד בונים תכנית עבודה מסודרת, כיצד מגיעים לקהל יעד וכיצד ניתן לייצר שיח קבוע.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

5. ניתוח ומדידת נתונים

אחד הדברים החשובים ביותר בפעילות שלנו ברשת, היא ניתוח ומדידה של הנתונים והתוצאות הפעילות שלנו.
פייסבוק מאפשרת לראות את הנתונים הסטטיסטיים בממשק שלה כגון:
Page Likes – כמה סכ"ה לייקים יש לי בדף ובכמה אחוזים זה שונה מהשבוע הקודם (האם נוספו לייקים חדשים או שאנשים עשו unlike)
Post Reach – כמה סכ"ה אנשים נחשפו בשבוע האחרון ובכמה אחוזים זה שונה מהשבוע שלפניו,
וכמו כן – לכמה אנשים נחשף התוכן בדף שלי במהלך השבוע
Engagement – כמה אנשים היו באיזו שהיא אינטרקציה עם הדף. אינטרקציה משמעותה: לייקים על פוסטים, תגובות על פוסטים שעלו, שיתופים שנעשו, קליקים שהן לא אחת האופציות הקודמות. המספרים הינם יוניקים (כלומר – כל אדם נספרות פעולותיו כפעם אחת)

כך אפשר ללמוד על כל הפעילויות שנעשות בדף ולהבין כיצד הקהל שלנו מתנהג בדף, על מה הגיב/שיתף הכי הרבה ומה היה מעדיף לראות להבא.

למאמר מלא על ניתוח סטטיסטיקות בפייסבוק אפשר לקרוא בלחיצה כאן

גם באינסטגרם יש כיום כלי ניתוח שמאפשרים לנו ללמוד ולנתח את הפעילות שלנו.
בתוך הממשק של אינסטגרם אפשר לראות למעלה מימין איור של ארבעה קווים קטנים, לצד גלגל השניים. נגיעה באיור תראה לנו את הנתונים הבאים על פעילות הפרסום שלנו.

אפשר לראות את כמות הצפיות, החשיפות, האינטרקציה והקלקות על האתר שנרשם בביוגרפיה (תיאור הפרופיל).
אפשר לבחון את כמויות החשיפות והפעילות בשבוע האחרון (ניתן לראות תאריכים בראש העמוד).

אפשר לראות פוסטים מובילים על פי פרמטרים שונים, כמו:

– מועדים (שבוע אחרון/30 יום אחרונים/ 3 חודשים וכדומה),
– סוג אינטרקציה (כמות הצפיות, החשיפות, האינטרקציה, התגובות, לייקים ועוד)
– סוג תוכן – תמונות או וידאו

הגדלת עוקבים אינסטגרם - קידום ושיווק

נתונים נוספים שנחשפים לנו הם הימים בהם יש הכי הרבה פעילות בחשבון שלנו, פילוח העוקבים שלנו כמו מיקום, גילאים, כמות עוקבים וכדומה. שימו לב שניתן לעשות סרטון וידאו כ GIF שזהו סוג של "סרטון אילם" שניתן ליצור באמצעות כלים חיצוניים שמתממשקים עם אינטסגרם. 

למאמר מלא על פרסום וניתוח סטטיסטיקות באינסטגרם אפשר לקרוא בלחיצה כאן

לסיכום,

עולם המדיה הדיגיטלית מתפתח כל הזמן, וחשוב לדאוג שהמותג שלנו יבלוט מהשאר כדי שלא ניבלע בין שאר המתחרים.
לכן, חשוב ליישם את את הנקודות הנ"ל באסטארטגיה שלנו ולזכור למדוד ולנתח ככל האפשר את פעילות הקהל שלנו כדי ללמוד וליישם בפעילויות הבאות.

בהצלחה 🙂

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך להשתמש בסקרים של אינסטגרם Instagram Polls
12 באוקטובר 2017
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה מיוחד בסרטונים של לינקדאין? Introducing LinkedIn Video
25 בספטמבר 2017
כללי, מדיה דיגיטלית
מדוע אנחנו מתעלמים מהכללים של אינסטגרם? Instagram Policies We Overlook
20 באוגוסט 2017
כללי, מדיה דיגיטלית
כיצד פועל האלגוריתם של אינסטגרם ומדוע הוא טוב למשווקים Instagram's algorithm חלק ב'
10 באוגוסט 2017