מודעת מסנג'ר (או Messenger Ads) היא מודעה המופיעה בניוזפיד (news feed) שנפתחת באפליקציית Messenger של פייסבוק, כאשר משתמשים לוחצים על לחצן הקריאה לפעולה (CTA). המודעה תאפשר למשתמשים לעבור ישירות אל הרובריקת ההודעה של דף הפייסבוק ותאפשר לרשום הודעה ישירה לדף או המותג שהוא מייצג.

מודעות מסנג'ר דומות במראה שלהן למודעה הטיפוסית בניוזפיד של שולחן העבודה.

הנה דוגמא למודעה שכזו:

דוגמא למודעת מסנגר (מתוך Social media)

דוגמא למודעת מסנגר (מתוך Social media examiner )

מתי כדאי להשתמש במודעות ממומנות של מסנג'ר Messenger Ads

שימוש במודעות המסנג'ר מצוין כשיווק ישיר מול הלקוח לפרק זמן מסוים.
לדוגמא – אם עוד רגע נגמר מבצע מסוים או מכירת מוצר מסוים, אפשר לייצר מודעת מסנג'ר  ממוקדת לקהל הרלוונטי, שמאפשרת בלחיצת כפתור לעבור לממשק ההודעות של הדף ומאפשרת ללקוח לשאול שאלה או לבקש את המוצר.
מומלץ למקד את המודעה לאנשים שנחתו בדף המכירה של המוצר, אך לא רכשו אותו.

ניתן להפעיל מודעת Messenger כאשר הבונוסים מסתיימים בקידום מכירות או שהמחיר עולה למוצר. במודעה אפשר "לדחוף" לקוחות פוטנציאליים לעשות צעד ולידע אותם שכדאי להם לנקוט פעולה לפני שהבונוסים מסתיימים או שהמחיר עולה.
סוג מודעה כזה פועל באופן מושלם עם מודל של מחסור במוצר או מסגרת זמן מוגבלת.

השלבים ביצירת מודעת מסנג'ר

בשלב הראשון אנחנו צריכים לטרגט אתהקהל שאנחנו עובדים איתו.לכן, יש ליצור Custom Audience

Custom Audience facebook

Custom Audience on Facebook

בשלב הבא נייצר קהל מתורגט על ידי לחיצה על יצירת קהל, כמו בתמונה כאן למטה:

Custom audience

Custom audience

ונבחר באופציה של Customer File :

custom audience Facebook2

custom File

עכשיו, בואו נחשוב שאנחנו רוצים ליצור קהל מותאם אישית של אנשים שצפו בסמינר שעשינו אונליין,למשל, אבל לא המשיכו לרכוש את החלק הבא שלו (ה-UPSALE שלנו, בעצם). לקהל הזה אנחנו רוצים לכוון כדי שיקח אתהצעד הבאוירכוש את המוצר שלנו.
כדי ליצור קהל זה, צריך לבחור באפשרות Customer File ולהעלות לשם רשימה של אימיילים של אותם אנשים שצפו בסמינר שלנו (להסבר המלא על איך עושים את זה – לחיצה כאן). לאחר מכן אפשר יהיה למקד מחדש את הקהל הזה באמצעות מודעת Messenger, ולהודיע להם שמחיר החלק הבא של הסמינר הראשי יעלה בעוד מספר ימים, ושכדאי להם לרכוש כרגע לפני שזה יקרה.

מומלץ גם ליצור קהל מותאם אישית של אנשים שעסקו בסרטונים, אך לא בחרו להצטרף לסמינר המקוון או לרכוש את מחלקת המאסטר. תוכל למקד את שני הקהלים המותאמים אישית למודעות שלך. זה תלוי בך.

ממשק הפרסום הממומן

כעת, יש להכנס לממשק הפרסום ולבחור Traffic– על מנת ליצור את המודעהustom audience FacebooK

ובשלב הבא, לבחור את "מסנג'ר" כאופציה שאליה אנחנו שולחים את האנשים מהמודעה:

יצירת מודעה בפייסבוק

וכעת נבחר את הקהל (Custom audience) מתוך הרשימה שיצרנו לפני כן:

בחירת קהל יעד במודעות פייסבוק

בחירת קהל יעד במודעות פייסבוק

כעת, צריך למלא את כל השדות הרצויים, מבחינת מילות מפתח שאנחנו מכוונים אליהם (תחומי עניין), תקציב, וכולי, כפי שעושים בבניית מודעת פייסבוק ממומנת רגילה (איך עושים את זה? בלחיצה כאן).
שימו לב שהודעות אלו לא עובדות באינסטגרם.

בשלב הבא, כל שנותר לנו הוא לבחור באופציה של Send message בבחירת הכפתור שיניע לפעולה:

בחירת כפתור Send Message

בחירת כפתור Send Message

ויוצאים לדרך!

ממליצה לנסות ולעשות A/B TESTING, שמשמעותו – לשנות כל פעם אלמנט אחד בקריאטיב של המודעה, כדי לראות וללמוד מה עובד טוב יותר.

בהצלחה!

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
עדכונים מכנס המפתחים F8 השנתי על העתיד בפייסבוק – Facebook F8 Developer Conference 2016
17 באפריל 2016
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
וידאו לייב בפייסבוק פתוח לכל מצלמה כולל רחפן Facebook Live Stream even with a drone
14 באפריל 2016
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
כפתור ציטוט תכנים לפייסבוק – Facebook Quote Sharing Button
14 באפריל 2016
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
שידרוג כפתור שמירת תכנים בפייסבוק 2016 Facebook Save Feature
13 באפריל 2016