גוגל פלוס מבנה דף בית
גוגל פלוס מבנה דף בית

רשת גוגל פלוס – חלק 4 Google Plus Part

מבנה דף הבית

בחלקים הקודמים דיברנו על הגדרות חשבון הגוגל פלוס
כעת נעבור על המבנה שלו ועל נקודות שיווקיות חשובות לטובת העסק שלנו ברשת החברתית הזו.

אל תפספסו את החלקים הנוספים על גוגל פלוס:
1) נקודות שיווקיות | 2) פתיחת חשבון | 3) הגדרות חשבון | 4) פרופיל אישי | 
5) מעגלים, תמונות וקהילות | 6) אירועים והאנגאאוט | 7) דף עסקי בגוגל פלוס

דף הבית בנוי מכמה חלקים עיקריים, ניגע בכל אחד מהם בהמשך:

  • רובריקת חיפוש
  • זרם
  • תפריט ימני, אשר יפתח בריחוף עם העכבר מעל המילים "דף הבית"
  • תפריט עליון,
  • עמודת ההאנגאאוט משמאל
  • רובריקת החיפוש של גוגל פלוס

מאפשרת לנו למצוא פעילויות של אחרים בגוגל פלוס. בתוצאות יופיעו בדר"כ קודם כל אנשים, אח"כ יופיעו דפים וקהילות.
השאיפה שלנו היא להגיע לכמה שיותר פעילות בדף העסק או בפרופיל שלנו בגוגל פלוס, כיוון שככל שיש יותר אינטראקציה ופעילות בזרם ובתכנים של פרופיל או דף מסוים – כך הוא יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

מעוניינים הדרכה פרטית?
מחפשים הרצאה מעשירה או סדנת דיגיטל לעובדי הארגון שלכם? לחצו כאן

מהו זרם בגוגל פלוס וכיצד להשתמש בו נכון

זרם זהו רצף העדכונים או התכנים האחרונים שהעלו דפים או חברים שלנו בגוגל פלוס. את הזרם ניתן למיין על פי המעגלים שלנו, זאת ניתן לראות בתפריט העליון, ואפשר לקבל עדכונים ספציפיים מאנשים ספציפיים, כגון, לראות רק את התכנים שמעלה המשפחה, או לקרוא רק עדכונים על זמרים שאנחנו מעדיפים להתעדכן עליהם, או להנות מתכנים של קבוצות ספורט אחריהם אנחנו עוקבים וכדומה.

בזרם אף ניתן לכתוב פוסט חדש מהפרופיל שלנו, אך על כך נשוחח בהמשך.

google plus feed פיד של גוגל פלוס
הזרם של גוגל פלוס

על כל פוסט שמופיע בזרם ניתן לראות את פעילות הפוסט,
– ניתן לקבל קישור לפוסט,
– ניתן להשתיק את הפוסט, מה שמונע מאיתנו לקבל עדכונים עתידיים אם מישהו אחר עשה פעולה מסויימת באותו הפוסט
– ניתן להסיר מהמעגלים
– ניתן לדווח על ניצול לרעה או ספאם.

תפריט ימני בגוגל פלוס והשלכותיו השיווקיות

בריחוף על "דף הבית", יפתח לנו התפריט שלנו, עליו נעבור כעת.
פרופיל – יציג לנו את הפרופיל האישי שלנו, שם נכניס פרטים אישיים על עצמינו ונוכל לשתף בו אנשים אחרים בתמונות וסרטונים שלנו. נשוחח גם על כך בהמשך.
אנשים – המקום בו נוכל לנהל את המעגלים שלנו. גם על כך נשוחח בהרחבה בהמשך.
תמונות – המקום בו תוכלו לראות את תמונותיכם, את התמונות בהם תוייגתם ולנהל את ממשק התמונות שלכם. נשוחח גם על כך בהמשך.
הנושאים החמים – המקום בו תוכלו לבחור האם יכללו פוסטים פופלריים בתוך זרם הגוגל פלוס שלכם ובאיזה מינון הם יופיעו בין עדכוני חבריכם והדפים העסקיים אחריהם אתם עוקבים.
בלחיצה על קהילות, תוכלו לראות את הקהילות שאתם מנהלים, לוקחים בהן חלק או מומלצים עבורכם. גם על קהילות נרחיב בהמשך
אירועים – מאפשר לכם לראות את רשימת האירועים אליהם הוזמנתם וכמו כן ליצור אירוע. גם על כך נדון בהמשך.
האנגאאוט בשידור – אלמנט בגוגל פלוס, המאפשר לראות  פעילות האנאאוט בשידור חי מכל העולם. גם על כך נרחיב רק בהמשך.
דפים – מאפשר לנו לנהל א הדפים שלנו ולהחשף לדפים אחרים. כאן תמנפו את הפוטנציאל העסקי שלכם וגם על כך נרחיב בהמשך.
מקומי – אחת מהחוזקות של גוגל פלוס היא היכולת שלו להגיע למקומות מדוייקים על פני מפת גוגל ולכוון אותנו בחיפוש לצרכים שלנו המדוייקים, גם על פי מיקום.
על ידי לחיצה על plus.google.com/local אנו יכולים לקרוא על ביקורות של אנשים מהמעגלים שלי על מסעדות, מסיבות וכדומה.
אנו יכולים לכתוב ביקורות בעצמינו על בתי עסק, לדרג אותם ואף לשתף את כל זה עם הקהל שלנו.

google-plus-LOCAL
גוגל פלוס מקומי

מעוניינים הדרכה פרטית?
מחפשים הרצאה מעשירה או סדנת דיגיטל לעובדי הארגון שלכם? לחצו כאן

מבנה ונקודות שיווקיות חשובות בפרופיל אישי

הפרופיל האישי הינו הבסיס לכל הפעילות שלנו.
הוא מורכב מתמונת כיסוי רוחבית, תמונת פרופיל ופרטי הפרופיל שלי.
את התמונה הרוחבית ניתן להחליף בלחיצה על "תמונת שער" ואת תמונת הפרופיל ניתן לשנות ע"י לחיצה על כפתור "שינוי תמונת פרופיל".

תמונת "קאבר":
רוחב 915 על גובה 390 פיקסל (מינימלי)
רוחב 2120 על 1192 גובה פיקסל (מקסימלי)

תמונת פרופיל:
200 על 200 פיקסל (מינימלי)
1800 על 1800 פיקסל מקסימלי (יותאם ע"י גוגל פלוס)
שימו לב כי ניתן להעלות תמונת PNG – כלומר, תמונה עם רקע שקוף. זה המקום להיות יצירתיים ולהעלות תמונה התואמת לתמונת הקאבר.

google-plus-cover image
google plus cover image

כתיבת פוסט בגוגל פלוס

ברגע שנכנס אל הפרופיל האישי, נראה כי נפתחה לנו האפשרות לכתוב פוסט חדש.

כתיבת פוסט משמעותה העברת התוכן אל המעגלים שלנו. פוסט יכול להיות בנוי מכמה חלקים:
1) טקסט – לאחר הקלדה, נלחץ על "שליחה" והטקסט יופיע כפוסט
2) תמונה – ניתן להעלות תמונה מהמחשב, או לשתף תמונה שהעלנו כבר לפני כן בגוגל פלוס שלנו. אפשר לבחור נקודתית מי יהיה חשוף לתמונה שנעלה.
3) הוספת קישור ע"י העתקתו ממקום אחר והדבקתו בשורת ה"קישור" בגוגל פלוס
4) הוספת וידאו מאפשרת לנו כמה שלבים:
– הוספת סרטון וידאו של יוטיוב (ע"י תיבת החיפוש של יוטיוב)
– הזנה של כתובת אתר
– בחירה מתוך סרטוני הוידאו בערוץ היוטיוב שלי (עוד על ערוצי יוטיוב בקורסים נוספים כאן באתר אסקולי)
– אפשרות הקלטת סרטון
– העלאת סרטון מהמחשב
5) יש לנו אפשרות ליצור אירוע ישירות מתוך הפרופיל. נרחיב על האירועים בהמשך.

העלאת פוסט / סטטוס
העלאת פוסט / סטטוס

בלחיצה על פוסט עצמו, יש לנו אפשרות לערוך את הפוסט, למחוק אותו, להשבית את התגובות או להשבית את השיתופים.
אני ממליצה לעולם לא להשבית אופציות אינטראקציה בפוסטים, מאחר והם אלו שיביאו לנו את החשיפה והפעילות במנועי חיפוש של גוגל.

הכנסת פרטים אישיים, מידע עסקי ושימוש במילות מפתח

לקוחות פוטנציאלים, חברים, לקוחות קיימים, משפחה וכל אחד, יכולים לראות ולגלות מי אנחנו דרך הפרטים אותם אנו מזינים תחת הכותרת "מידע על".
המלצתי היא להכניס כמה שיותר פרטים עליכם. מהו עיסוקכם, פרטי יצירת קשר, הפניה לפלטפורמות נוספות, וזאת בשל שתי מטרות:
1) לשווק את עצמכם ולהציג את צמכם לקהל שעתה הגיע אל הפרופיל שלכם ומבקש ללמוד עוד.
2) למטרות SEO –גוגל מאנדקס מילים במנועי החיפוש וככל שתרשמו יותר מילים בכל אחד מהסעיפים – כך גוגל יאנדקס אותם במנועי החיפוש שלו.

בחלק הבא נשוחח על כפתורי +1, על המעגלים שלנו, עריכת סרטונים, ניהול תמונות ועוד…לחצו כאן להתקדם!

מעוניינים הדרכה פרטית?
מחפשים הרצאה מעשירה או סדנת דיגיטל לעובדי הארגון שלכם? לחצו כאן

אל תפספסו את החלקים הנוספים על גוגל פלוס:
1) נקודות שיווקיות | 2) פתיחת חשבון | 3) הגדרות חשבון | 4) פרופיל אישי | 
5) מעגלים, תמונות וקהילות | 6) אירועים והאנגאאוט | 7) דף עסקי בגוגל פלוס

 

מאמרים נוספים