gear vr samsung1
gear vr samsung1

מועמדים פוליטיים ברשת – ארץ חדשה אלדד יניב Eretz Chadasha

מערכת הבחירות 2013 התאפיינה בהתנהלות סוערת לא רק בדרכים המסורתיות, אלא גם במדיה החברתית ובעולם הדיגיטלי.
להלן כמה נתונים על התנהלותם של המובילים בבחירות לראשות הכנסת:

רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו:
ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ' | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים

 

ארץ חדשה:

המקרה של ארץ חדשה הינו די חריג ויוצא דופן.
אלדד יניב, יו"ר המפלגה, אינו מנהל עמוד עסקי על עצמו, בניגוד למתחריו הפוליטיקאים, אלא ניהול הפעילות מתרכז בדף עסקי של "ארץ חדשה", כאשר במקביל הוא מנהל גם את הפרופיל האישי שלו בצורה אינטנסיבית.

ארץ חדשה הינה מפלגה שקמה לפני כשלושה חודשים בלבד והיתה בעלת מהירות הצמיחה הגבוה שנראה בקרב מפלגות ואנשים בפוליטיקה.
ההסבר לכך הוא טמון בכמה פרמטרים:
1) היה שימוש חכם ומקורי בסרטונים שהכילו תוכן מאד רלוונטי ועל נושאים שאנשים מאד מתעניינים בהם היום.
2) הפעילות האישית של אלדד בפרופיל שלו תרמה רבות לויראליות ולחשיפה של פעילותה של ארץ חדשה. מנסיון אישי – פרופיל אישי יכול לעתים להיות חזק יותר אפילו מדף עסקי, כאשר הוא מנוהל נכון, הוא יכול להפיק פעילות עניפה מאד. זאת מאחר ולפרופיל אישי יש יכולת ליצור קשרים ואינטראקציה עם פרופילים אישיים אחרים, מה שדף עסקי לא יכול (פרט לשיתוף תכנים).
לכן, שילוב של פעילות נכונה בפלטפורמות השונות יחד עם חשיפה גבוהה בפייסבוק, הניבה תוצאות

מצויינות לפעילותה של המפלגה "ארץ חדשה".

בפייסבוק:

נפח השיחה של ארץ חדשה ברשת (עפ"י באזילה):
בין תאריכים 14-20 אוקטובר: 452 שיחות ובין 6-12 בינואר 1888 שיחות ברשת.

פעילות פייסבוק הוקמה בסביבות אוקטובר ומונה כיום מספר אפיקי פעילות:

  • דף עסקי בעל 23,000 עוקבים, עם "מדברים על זה" (פעילות סביב הדף) גבוהה יותר רוב הזמן אפילו מכמות העוקבים (נתון שלא פשוט להגיע אליו, כאשר רוב הדפים מגיעים לעשירית כמות ה"מדברים על זה" מכמות העוקבים בדף)
  • קבוצה בעלת כמעט 1,200 איש, שנפתחה ומנוהלת ע"י תומכי "ארץ חדשה", אשר מטרתה לסייע לאנשים שונים לפתוח קבוצות על פי האיזורים שלהם.
  • קבוצות מקומיות שנפתחו במקומות שונים בארץ (לא נכון מבחינה אפקטיבית מאחר וכמות ה"תנועה" אל הדף הראשי פוחתת בעקבות ריבוי אפיקים עם שם זהה ("ארץ חדשה") וכמו כן, קשה יותר למצוא את הדף הראשי בחיפוש בפייסבוק).
  • פרופיל אישי פעיל של אלדד יניב, בעל כמעט 7,000 עוקבים ופעילות אינטראקטיבית של מאות תגובות, לייקים ושיתופים על כל פוסט.

** גם אופן ההתנהלות בפייסבוק של ארץ חדשה תואם יותר לשפה וההתנהלות השוטפת של עולמות הפייסבוק. בסטטוסים בדף העסקי, דואגים מנהלי הדף, להעלות את תיוג של האנשים המצוטטים בפוסט.

ביוטיוב:
בערוץ היוטיוב של "ארץ חדשה" יש כ- 1,780,165 צפיות בסרטונים, עליה חדה של פעילות וחשיפה גבוהה לעומת שאר המועמדים המתחרים בזמן קצר מאד.
עיקר הויראליות של ערוץ היוטיוב של "ארץ חדשה" נוצרה בעיקר בעקבות סדרת סרטונים (13 במספר) שנקראו – "השיטה", בהן חשף אלדד פרטים שונים הקשורים למועמדים האחרים, מה שהביא להמון שיתופים, עניין ואינטראקציה סביבם, ופורסם בפלטפורמות ואתרים שונים במקביל.

בנוסף, דאגו ב"ארץ חדשה" לעשות אופטימיזציה טובה, בה שמו תיאור מפורט בכל סרטון עם הנעה לפעולה בסופה והפניה להמשך צריכת תכניהם בפלטפורמות אחרות.

טוויטר ואינסטגרם:
הפעילות של "ארץ חדשה" בפלטפורמת הטוויטר והאינסטגרם אינן ענפות. מקורות מבפנים מספרים כי כיוון שבמטה יושבים מעט אנשים, הם החליטו לא לשים דגש על שתי הפלטפורמות הללו, בהנחה שאין שם הרבה פעילות ממילא. מה שאינו מדוייק, עם 100 מליון גולשים, מתוכם יותר ממליון ישראלים, חשיפה באינסטגרם יכולה לסייע מאד, וקצת לפני הבחירות, הועלה קמפיין שביקש מאנשים לצלם את המילים "ארץ חדשה" רשומות על כף ידם.
לפחות מישהו מבחוץ הרים את הכפפה לפעילות אינסטגרם.
בטוויטר יש להם בסביבות ה-550 עוקבים (לאלדד עצמו יש קצת יותר מאלף) ובאינסטגרם רק כמה מאות בודדות (גם לארץ חדשה וגם לאלדד)

פעילויות אינטראקטיביות
לפעילות של ארץ חדשה עלו כמה קמפיינים אינטראקטיביים, בינהם קמפיין בו הם מאפשרים לאנשים ליצור תמונות תמיכה ע"י הכנסת תמונה אישית לרקע של הקמפיין שלהם.

נראות
:
הנראות של ארץ חדשה הינה דומיננטית וטובה, היא בעלת בידול מובהק משאר מתמודדיהם, פחות רשמית ויותר יוצרת תחושה של עוצמה וכוח, כאשר הצבע השולט הוא הרקע השחור והאותיות הצבעוניות של הלוגו.
ערוץ היוטיוב, האתר והפייסבוק מעוצבים בקו אחיד וניכר כי היתה חשיבה נכונה לפני היציאה לדרך.

דו שיח עם הגולשים:
בפלטפורמות עצמן, בדומה למועמדים האחרים, יו"ר המפלגה, אלדד יניב אינו מנהל דו שיח עם עוקביו באופן ישיר,לא בדף הפייסבוק ומעט מאד בפרופיל האישי שלו. מקורות מספרים של"ארץ חדשה" יש צוות של כ-12 איש שמסייעים לתפעול השוטף של העמוד ודואגים לתת תשובות לכל הפרסומים שנרשמים על הקיר של הדף על בסיס יומי (סביבות 150 פרסומים ביום), ללא קשר לתגובות הסטטוסים.

רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו:
ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ' | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים

 

 

מאמרים נוספים